eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKatalizator, wpływ na spalanie, obrotyRe: Katalizator, wpływ na spalanie, obroty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.tu-darmstadt.de!news.belwue.de!news.os
    n.de!diablo2.news.osn.de!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Katalizator, wpływ na spalanie, obroty
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <4fdf6064$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 18 Jun 2012 19:32:22 +0200
    Message-ID: <5ywtxjkftsli$.1k3pi8grwnf39.dlg@40tude.net>
    Lines: 46
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.53.27
    X-Trace: 1340040741 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26699 83.11.53.27:30412
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455308
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 18 Jun 2012 19:07:48 +0200, jędrek wrote:

    > Czy brak katalizatora w benzyniaku (rozsypał się wsad, więc w środku jest
    > obecnie pusto) ma wpływ (prócz ekologii?) na spalanie?

    Teoretycznie może.
    Odprężenie wydechu zmniejsza ilość spalin które pozostają w cylindrze, a
    ilość tych zostających spalin jest wkalkulowana w zachowanie ECU.

    W każdym razie typowe zjawisko po tuningu wydechu to spadek mocy (a
    przynajmniej brak wzrostu), dopiero po zrobieniu map pod nowy wydech można
    mieć jakiś zysk z odprężonego wydechu.

    > Czyli przy braku
    > katalizatora w wyniku zafałszowanych odczytów (?) z drugiej sondy lambda
    > znajdującej się już za katalizatorem mogą być tendencję do większego apetytu
    > na paliwo?

    Druga sonda lambda pojawiła się jako odpowiedź na wymóg ekologiczny jakiejś
    tam kolejnej normy emisji, która wymagała żeby samochód sam sobie testował
    sprawność katalizatora i o problemach z katalizatorem melodował za pomocą
    OBD poprzez kod błędu i zapalenie lampki MIL.

    I druga sonda lambda kiedyś napewno służyła tylko do tego - do zapalenia
    lampki błędu i nie miała innego wpływu na działanie silnika.
    Sprawdzane było czy za katalizatorem było mniej tlenu niż przed (świadczy
    to o działaniu katalizatora).

    Natomiast czy na pewno tak jest nadal i czy nowoczesne samochody nadal tak
    robią to już nie wiem.
    Teoretycznie ECU mogłoby podlewać bardziej bogato żeby skompensować niską
    wydajność katalizatora na zimno i szybciej go nagrzać.



    > Czy brak katalizatora wpływa na głupienie od czasu do czasu obrotów na biegu
    > jałowym (jednego dnia po nagrzaniu gaśnie na wolnych, a następnego obroty
    > trzyma na 3000, a potem przez 3 miesiące usterka sama ustępuje i póki co
    > nikt jej jednoznacznie nie zdiagnozował) czy raczej przyczyny szukać gdzie
    > indziej?

    Raczej nie.
    Po pierwsze gdyby nawet to działoby się to zawsze i w miarę stabilnie.

    Problemu szukaj albo z pierwszą sondą, ale raczej gdzieś indziej - czujnik
    temperatury, może silnik krokowy przepustnicy itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: