  • 11. Data: 2009-12-03 14:52:33
    Temat: Re: Karty play jakie wymagania na modem
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 02:46:43 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > nie widzi.

    Spróbuj zmienić aplikację do nawiązywania połączenia.
    Ja używam programu Top_netinfo (TNI) -
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557&postday
    s=0&postorder=asc&start=0&sid=55e54af56e4cd46f1fe45d
    f1f96180ac
    Ten program ma możliwość modyfikowania we własnym zakresie wielu
    parametrów, w tym niektórych czasów reakcji. Pamiętam, że gdy w
    pierwszych wersjach programu były domyślnie ustawione krótsze czasy
    reakcji, to też miałem jakieś problemy z używaniem SIM-karty Play.
    A GUI programu wygląda tak, jak na ilustracji do tej aukcji:
    (to nie jest moja aukcja).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2009-12-12 03:42:24
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Chris in news:hf8k6b$1ta$1@nemesis.news.neostrada.pl
> [...]
    > http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557&postday
    s=0&postorder=asc&star
    > t=0&sid=55e54af56e4cd46f1fe45df1f96180ac

    faktycznie moge tym programem zastapic typowego "iplus managera" polaczen
    dawanego jako aplikacja przez iplusa do modemu Huawei?
    pytam, bo zdaje sie, ze ten iplus manager zawiera takze sterownik dla modemu
    usb Huawei, wiec i tak, i tak trzeba to cudo zainstalowac, nawet jesli
    potem lączy sie tylko poprzez "połączenie" [to wygenerowane w panelu
    sterowania].
    Rozumiem, ze potem juz nie odpalac iplus managera, ale skojarzyc te
    aplikacje www.bez-kabli.pl [jakos to pewnie okaze sie mozliwe] z
    wygenerowanym _połączeniem_ ?
    o to chodzi?

  • 13. Data: 2009-12-13 01:35:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 12 Dec 2009 04:42:24 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > faktycznie moge tym programem zastapic typowego "iplus managera" polaczen
    > dawanego jako aplikacja przez iplusa do modemu Huawei?

    Jak najbardziej.

> [...]
    > usb Huawei, wiec i tak, i tak trzeba to cudo zainstalowac, nawet jesli
    > potem lączy sie tylko poprzez "połączenie" [to wygenerowane w panelu

    Dokładnie. iPlus managera instalujesz po to, żeby mieć sterowniki do
    modemu, a potem on już raczej do niczego Ci nie jest potrzebny (może
    ewentualnie do porównań).

    > Rozumiem, ze potem juz nie odpalac iplus managera, ale skojarzyc te
    > aplikacje www.bez-kabli.pl [jakos to pewnie okaze sie mozliwe] z
    > wygenerowanym _połączeniem_ ?
    > o to chodzi?

    W TNI wejdziesz w menu Ustawienia i tam musisz poustawiać pewne
    parametry. Na początek wystarczy ustawić tylko te, w dwóch pierwszych
    oknach: "Połączenia" oraz "Komunikacja AT".
    Sprawdzasz czy masz wybrany modem Huawei (chyba sam się powinien
    ustawić), wybierasz połączenie (powinno być widoczne połączenie
    stworzone przez iPlusa), potem wybierasz operatora (APN-y, loginy i
    hasła dla wszystkich polskich operatorów są już domyślnie wprowadzone),
    włączasz "Komunikacja AT" (bez tego część funkcji nie działa), zamykasz
    okno ustawień, klikasz "Połącz" i masz połączenie z internetem :)
    Gdybyś miał z tym problemy, to pytaj na forum www.bez-kabli.pl.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2009-12-14 09:43:30
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Chris in news:hg1gmo$kve$1@atlantis.news.neostrada.pl
    [....................]
    > Gdybyś miał z tym problemy, to pytaj na forum www.bez-kabli.pl.

    tak na próbę: odpalilem program, na zdrowy rozum poustawialem co nalezy,
    powpisywalem piny,śminy, podparlem sie
    http://www.sklepy.ehost.pl/tutorial1/tutorial_top_ne
    tinfo_ras.htm
    i po kilku podejsciach permanentnie zakonczonych niemozliwoscia
    skomunikowania sie z portem/modemem i czym tam sie chce - do widzenia. Pytac
    na forum juz nie bede, wine biore na siebie, powrocilem do banalnego skrotu
    z "polaczenie" z panelu sterowania. :) proste,dziala. Ale program na pewno
    jest bardzo fajny :)

  • 15. Data: 2009-12-14 13:31:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 10:43:30 +0100, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > i po kilku podejsciach permanentnie zakonczonych niemozliwoscia
    > skomunikowania sie z portem/modemem i czym tam sie chce - do widzenia.

    Jaki masz model modemu?
    Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to ewentualność, że masz źle wybrane
    porty. Sprawdź, czy w oknie:
    Ustawienia->Auto modem i port
    masz zaznaczone "Próbuj automatycznie ustawić modem (port) podczas
    uruchamiania programu".
    Jeśli producent Twojego modemu (zdaje się Huawei?) jest na liście, to
    zaznacz te obie opcje, zamknij okno oraz ponownie uruchom TNI.
    Dla modemów wymienionych tam producentów, TNI ustawia wtedy
    automatycznie zarówno modem, jak i porty do komunikacji komendami AT.

    > Pytac
    > na forum juz nie bede, wine biore na siebie,

    Jeśli moje powyższe rady nie pomogą, to mimo wszystko zachęcam do
    wysłania postu na forum, choćby po to, aby w programie zmienić to, co
    sprawia kłopot początkującym użytkownikom programu, a czego być może nie
    dostrzegają jego starzy użytkownicy.

    > powrocilem do banalnego skrotu
    > z "polaczenie" z panelu sterowania. :) proste,dziala. Ale program na pewno
    > jest bardzo fajny :)

    To jeszcze napisz, co zrobiłeś, że Twój modem zaczął "widzieć" Twoją
    kartę SIM.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof