  • 181. Data: 2011-09-09 06:05:40
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tom01" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    (...)
    Tymczasem jak
    kilkukrotnie podkreśliłem, różnica jest bardzo wyraźna i nie wyobrażam
    sobie żeby ktokolwiek mógł jej nie słyszeć. Słyszy to natychmiastowo
    cała moja rodzina i każdy kto miał sposobność porównać. Nawet z innego
    pokoju, nie widząc co dłubię przy sprzęcie. Może Pan sobie dalej drwić,
    szczerze mówiąc nie mam dalej ochoty ciągnąć tej rozmowy.

    =================

    Skoro różnica jest tak kolosalna, to powinno wzbudzić podejrzenia, że nie
    tylko o DAC tu chodzi.
    Karta dźwiękowa może mieć powłączane różne "ulepszacze". To one zapewne
    powodują, że różnica jest tak kolosalna. Mogą to być też jakieś zwykłe (byle
    jakie) filtry, których zadaniem jest wycięcie zakłóceń generowanych przez
    elektronikę komputera.

    W każdym razie - najlepszym wyjściem jest przeniesienie dźwięku cyfrowo jak
    najdalej od komputera i zamiana sygnału na analogowy jak najbliżej
    wzmacniacza. Wszyscy w tym wątku to wiedzą i to powtarzają, a kłócicie się w
    najlepsze od 100 albo i 200 postów.

  • 182. Data: 2011-09-11 20:52:36
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Krasnal" wrote:
    > W tej chwili jako wzmacniecza używam starej wieży Sony z dobrymi kolumnami
    > dokładnie taka:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sony
    2_1180.jpg

    Z doświadczenia - to będzie słaby punkt... Przerabiałem takie konfiguracje:
    1. Audigy 2 ZS + Sony MHC-NX3AV z dedykowanymi głośnikami
    - wrażenia: głośniki do bani :-)
    2. Audigy 2 ZS + Sony MHC-NX3AV + Tannoy Reveal mk1
    - wrażenia: dużo lepiej... :-)

    Potem przyszła zmiana sprzętu i konfig się zmienił na:
    3. Asus Xonar DX + Sony MHC-NX3AV + Tannoy Reveal mk1
    - wrażenia: przepaść niebo a ziemia, całkiem przyjemny dźwięk, ale daleko
    mu było do tego, co Tannoye potrafiły wyprodukować z siebie w sklepie.

    Ostatnio szarpnąłem się na porządny wzmacniacz i jest teraz:
    4. Asus Xonar DX + NAD C326BEE + Tannoy Reveal mk1
    - wrażenia: teraz gra to naprawdę ładnie. Niby wzmacniacz tylko wzmacnia
    sygnał i podaje go na głośniki, ale przepaść jakościowa między Słonym
    a NADem jest gigantyczna.

    Z czystej ciekawości porównywałem poszczególne karty dźwiękowe na
    znacznie tańszej miniwieży Sony MHC-771 i różnica między kartami była
    znikoma, ale ta miniwieża sama z siebie gra jak g...o. :-)

    A! Oczywiście żadnych crystallizerów, uśmiechniętych equalizerów i innych
    dziwnych wynalazków. Bo po co? Dodatkowo na wzmacniaczu na stałe
    włączone Tone Defeat (ominięcie regulacji niskich i wysokich tonów).

    Nie da się ukryć, że próbuję zasugerować, aby zacząć od najsłabszych
    elementów całej układanki i skończyć na karcie dźwiękowej. Niestety.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 183. Data: 2011-09-11 21:22:22
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 22:52:36 +0200, .Peeter napisał(a):

    > Nie da się ukryć, że próbuję zasugerować, aby zacząć od najsłabszych
    > elementów całej układanki i skończyć na karcie dźwiękowej. Niestety.

    Już mam wspomniane Edirole jako głośniki. Różnica do wieży Sony jest spora,
    od razu dźwięk nabrał jakości. Czekam na kabel optyczny, żeby podłaczyć
    wbudowaną kartą do tych głośników. Jak trzeba będzie to kupię jakąś dobrą
    kartę, ale niby opinie były takie, że jak dźwięk puszczony dyfrowo to karta
    nie ma dużego znaczenia. Zobaczę i coś wymyślę ;).
    Dzięki ze wszelkie opinie, ale się rozmowa rozkręciła :).

    --
    Krasnal

  • 184. Data: 2011-09-12 11:20:20
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.09.2011 16:12, Mariusz Kruk pisze:
    > Poczekaj, bo już się zgubiłem.
    > Pisałeś, że w kilku przypadkach zastępowałeś wejście we wzmacniacz
    > cyfrowo przez wejście analogowe przez zewnętrzny DAC i była "wyraźna
    > poprawa".

    Podawałem jaki sprzęt wchodził w skład toru audio i w ich przypadku
    poprawa była zawsze przy zastąpieniu wbudowanego DAC, zewnętrznym.
    Poprawy nie było w sytuacji kiedy źródło z wbudoanym DAC było z
    przedziału cenowego 5-7 tys zł. Reszta toru taka sama.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 185. Data: 2011-09-12 11:33:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"
    >Poprawy nie było w sytuacji kiedy źródło z wbudoanym DAC było z
    >przedziału cenowego 5-7 tys zł.

    I tu możemy zakończyć.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 186. Data: 2011-09-15 22:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 21:02:33 +0200, Mateusz napisał(a):

    (ciach...)

    > IMHO w analogowym dzwieku róznica między karta na plycie a najtanszym
    > X-fi jest kolosalna. Róznice między X-fi a X-fi są juz mniejsze.

    Swego czasu, kiedy przesiadałem się na płytę z nForce 4 Ultra, który - z
    tego co można było wyczytać - kodek dźwiękowy miał w sumie też dość
    porządny, to sobie wpadłem na pomysł, że to będzie moja główna karta
    dźwiękowa. Jak usłyszałem jak toto gra (ale naprawdę - bez szału - na jakimś
    średniopółkowym zestawie 4.1, MP3 własnoręcznie ripowane do 320 kbps z płyty
    audio) w te pędy pakowałem do budy starego Live 5.1.

    Teraz mam zestaw X-Fi Extreme Gamer, na płycie siedzi któryś z Realteków HD
    Audio (ALC885, ALC889A lub ALC890). W sumie Realtek wystarcza - w pracowym
    komputerze mam tylko takiego, dźwięk idzie przez słuchawki, ale jednak - w
    pracowym kompie wystarczy, że podepnę dysk USB do przedniego panelu i już mi
    po słuchawkach siejezakłóceniami podczas transferu (słuchawki też w przedni
    panel wpięte - w tył normalne głośniki 2.1, używane wtedy, jak w biurze
    pustki). Poza tym, mnie się osobiście podobają te bajerki z X-Fi z
    crystalizerem, ,,przesuwaniem" dźwięku przód / tył. Przy zestawie głośników
    5.1 typu Creative T6100 z efektu jestem naprawdę zadowolony. :) Ale ja mam
    drewniane uszy, a najchętniej słucham Armina van Buurena czy Above & Beyond,
    żadnej obróbki dźwięku nie robię. :D

    Z całego rozwiązania jest jeszcze dodatkowy plus - słuchawki i mikrofon do
    Skype'a mam cały czas wpięte w integrę na płycie. Jak się zdarza pogadać -
    wystarczy sięgnąć po nie, założyć na uszy i pacnąć w ,,odbierz" połączenie.

    (ciach...)

    [ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

  • 187. Data: 2011-09-15 22:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 12:48:15 +0200, Tom01 napisał(a):

    (ciach...)
    > Wczoraj w TV leciał koncert jazzowy z Gdańska Marcusa Millera. Może ktoś
    > oglądał. Jako że mój odbiornik sat ma wyjście cyfrowe tknęło mnie
    > dlaczego nie spróboałem podłączyć przez DAC. Podpiąłem kabelki,
    > przełączyłem wejście we wemacniaczu i w tym momencie żona wyjrzała z
    > łazienki. :)

    Z tekstem ,,przycisz to do cholery - cisza nocna jest!"? :)

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 188. Data: 2011-09-15 23:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:52:34 +0200, Tom01 napisał(a):

    (ciach...)
    > Czyli drogi bumboks i odpowiadający mu cenowo tani zestaw składający się
    > z cd, przedwzmacniacza i dwóch końcówek mocy gra tak samo?

    Tomek - a nie wydaje Ci się, że to, jak ów boombox i zestaw będą grały, to
    jeszcze mocno zależy od tego, co mu dasz jako źródło? :)

    (ciach...)

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]

  • 189. Data: 2011-09-15 23:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 18:00:02 +0200, RemeK napisał(a):

    > Wiesz, tak sie zastanawiam czy ten watek nie wplynie u Ciebie na spadek
    > sprzedazy monitorow ;-)

    RemeK - jak pragnę skonać i tak offtopicznie rzucić - Tomka znam osobiście.
    Jeżeli chodzi o fachowość w temacie monitorów i Color Managementu, to ja
    przed nim chylę mój skromny łeb i bardzo chętnie zadaję pytania i od niego
    się również uczę. Bo to naprawdę pierwszej klasy fachowiec.

    [ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, ]
    [ a potem pokona doświadczeniem. (znalezione w necie) ]

  • 190. Data: 2011-09-15 23:55:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 15:10:23 +0200, Tom01 napisał(a):

    (ciach...)
    > Oczywiście, że wzmacniacz, kolumny i inne elementy mają zasadniczy wpływ
    > na jakość, ale teraz mowa była o kartach dźwiękowych. W ogóle nie widzę
    > sensu kupna takowej, jeśli zestaw ma służyć do muzyki a nie do gier.
    > Moje doświadczenia wskazują, że zamiast kupować napchaną bajerami kartę
    > za 300 zł lepiej kupić specjalizowany DAC za 300 zł i efekt będzie
    > zaskakujący.

    Ja Cię jednak Tomek wrednie spytam - niezależnie od źródła? Bo wiesz - wolę
    sobie odpalać _te same_ kawałki zripowane z radyjka internetowego na X-Fi i
    słuchawkach, niż na Realteku na płycie i słuchawkach (uprzedzając - ten sam
    model słuchawek). :D

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]