  • 1. Data: 2014-09-24 15:09:39
    Temat: Karta graficzna ze dekodowaniem sprzętowym video 4K, 3840 × 2160
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    W artykule:
    http://osworld.pl/nvidia-linux-display-driver-319-23
    -ze-wsparciem-rozdzielczosci-4k-oraz-obsluga-geforce
    -gtx-780/

    wyczytałem, że wsparcie dla sprzętowego dekodowania materiałów w
    rozdzielczości 4K (3840 × 2160 czy nawet 4096 × 3112) mają tylko karty
    graficznej na rdzeniu Kepler lub późniejszej.
    A tu piszą:
    http://m.chip.pl/mobile/artykuly/recenzje/2012/03/nv
    idia-geforce-gtx-680/mobile_view?b_start:int=1
    że GTX680 jest pierwszą, która posiada wspomnianego Keplera.
    Czy nic poniżej nie jest w stanie dekodować sprzętowo 4K? Tak jak robią to
    praktycznie wszystkie obecnie produkowane karty dla rozdzielczości 1080
    linii.
    Trochę niepoważne ładować do kompa karty z mega wiatrakami i pracującymi
    jako grzejnik - po to tylko by móc płynnie obejrzeć materiał video z 2160
    liniami w poziomie.

  • 2. Data: 2014-09-24 18:13:38
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.09.2014 15:09, tolek wrote:
> [...]
    > Trochę niepoważne ładować do kompa karty z mega wiatrakami i pracującymi
    > jako grzejnik - po to tylko by móc płynnie obejrzeć materiał video z

    To, że nie ma pełnego sprzętowego dekodowania, od początku do końca
    (wpuszcasz strumień, wychodzi obraz) nie znaczy, że taka starsza karta
    graficzna nic nie pomoże. Ludzie z palcem w uchu piszą na karty
    graficzne dość skomplikowane algorytmy, nie mające nic wspomnionego
    z ich pierwotnym zastosowaniem, więc piszący dekoder 4k trochę
    mocy starszych kart też wykorzystają.

    Z drugiej strony, moja, nie taka bardzo stara, ma
    Maximum Digital Resolution: 2560x1600
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-09-24 21:16:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    > Z drugiej strony, moja, nie taka bardzo stara, ma
    > Maximum Digital Resolution: 2560x1600
    > ;-)

    Pewnie wyświetlania, a nie dekodowania. ;)

  • 4. Data: 2014-09-25 23:50:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "tolek" <t...@n...spamu> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    > praktycznie wszystkie obecnie produkowane karty dla rozdzielczości 1080

    Pierwszą chronologicznie. Czyli każdy późniejszy Kepler (w tym budżetówki
    typu GF650) też to mają.

    > Trochę niepoważne ładować do kompa karty z mega wiatrakami i pracującymi
    > jako grzejnik - po to tylko by móc płynnie obejrzeć materiał video z 2160
    > liniami w poziomie.

    Integry w najnowszych Haswellach chyba też już mają hardwarową akcelerację
    4k.