  • 1. Data: 2010-03-09 09:16:06
    Temat: Karta AGP do starszego kompa do prac 2D z TV-OUT
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Witam.
    Jest taki zabytkowy komputer:
    Procek: Pentium4 1.8A
    Pamięć: 768MB DDR 333
    Płyta: JetWay P4X400DBZ
    Zasilacz: ModeCom MC-350W
    System: WinXP Pro PL SP2

    Reszta w danej chwili nieistotna.
    Padła tam karta graficzna i trzeba ją wymienić. Istotna jest jakość
    obrazu w 2D na monitorze CRT i na TV. Komp służy do nieskomplikowanego
    montażu folderów reklamowych i prezentacji ich na ekranie TV (biuro
    turystyczne) oraz do www, office, księgowość, mailing. Podłączenie do
    TV jest przez S-Video.

    Płyta główna wg instrukcji obsługuje karty AGP x2/x4.Znalazłem za
    śmieszne pieniądze kartę ATi XPERT2000 Pro 32MB AGP i chciałbym ja
    zamontować, tylko nie wiem, jaki rodzaj AGP posiada. Czy w ogóle warto
    takie coś kupować?
    Czy może lepiej wziąć pierwszą lepszą Riva TNT M64 lub Radeon 7000VE z
    wyjściem TV?

  • 2. Data: 2010-03-09 11:00:33
    Temat: Re: Karta AGP do starszego kompa do prac 2D z TV-OUT
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 09.03.2010 10:16, wwwojtek1 pisze:
    > ATi XPERT2000 Pro

    Tutaj masz wszystkie dane, wygląda na to, że pracuje na taktowaniach AGP
    x2 / x4. Poza tym, fizycznie port AGP jest jeden rodzaj, różni się tylko
    prędkością taktowania, tak więc nawet karta z taktowaniem x8 pójdzie,
    ale oczywiście nie na pełnych możliwościach.
    http://ati.amd.com/uk/products/rage128pro/xpert2000p
    ro/index.html

    Ja mam kartę ASUS Radeon 9550 na zbyciu, 128 MB, TV-OUT, wyjście VGA+DVI,
    http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=E4Z2uzY2rn9AwFm
    l&content=specifications
    z tą różnicą, że z chłodzeniem aktywnym (z wentylatorkiem).

  • 3. Data: 2010-03-09 11:52:51
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 09-03-2010 o 12:00 Maru napisał na pl.comp.pecet:

    > Poza tym, fizycznie port AGP jest jeden rodzaj, różni się tylko
    > prędkością taktowania, tak więc nawet karta z taktowaniem x8 pójdzie,
    > ale oczywiście nie na pełnych możliwościach.

    Nie jest do końca tak, jak piszesz.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AGP

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 4. Data: 2010-03-09 18:19:58
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Czy może lepiej wziąć pierwszą lepszą Riva TNT M64 lub Radeon 7000VE
    > z wyjściem TV?

    Między pierwszą lepszą TNT2 a pierwszą lepszą 7000VE po D-Sub zazwyczaj
    była przepaść w jakości obrazu.

  • 5. Data: 2010-03-10 19:48:51
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" napisał:

    > Między pierwszą lepszą TNT2 a pierwszą lepszą 7000VE po D-Sub zazwyczaj
    > była przepaść w jakości obrazu.

    Na czyją korzyść?

    Remek

  • 6. Data: 2010-03-10 20:33:41
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 09.03.2010 12:52, Wiesław pisze:

    > Nie jest do końca tak, jak piszesz.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/AGP

    Zgadza się, miałem dopisać, że z portem x1 może być trochę inaczej, ale
    uznałem, że to już raczej troszkę stare złącze. Zwłaszcza, że i tak
    wiele kart używanych pracuje z prędkością x4.
    Poza tym dobrze wiedzieć, że taki diagram istnieje, ale szkoda, że wiele
    osób czytających wątki nie raczy się podzielić swoją wiedzą z potrzebującym.

  • 7. Data: 2010-03-10 20:45:39
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Remek pisze:

    > Na czyją korzyść?

    ATI

  • 8. Data: 2010-03-12 10:07:04
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Płyta główna wg instrukcji obsługuje karty AGP x2/x4.Znalazłem za
    > śmieszne pieniądze kartę ATi XPERT2000 Pro 32MB AGP i chciałbym ja
    > zamontować, tylko nie wiem, jaki rodzaj AGP posiada.

    Jak wejdzie do slotu (różna jest pozycja przegródki) to powinno działać.

    > Czy może lepiej wziąć pierwszą lepszą Riva TNT M64 lub Radeon 7000VE z

    No bez przesady, na tym komputerze dużo lepsze karty pójdą (w zasadzie każda
    na AGP powinna)

    --
    Azarien