  • 31. Data: 2012-06-05 11:45:31
    Temat: Re: Karetka na bramkach autostrady
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: RoMan Mandziejewicz Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 5 czerwiec 2012, 09:42:03

    > Gdyby to były
    > bramki NA autostradzie, to rzeczywiście wtedy jest przejazd awaryjny
    > wyznaczony najbardziej zewnętrznym pasem.
    > Choć i tak znajdzie się idiota w karetce, który wpakuje się w kolejkę
    > do zwykłych bramek: http://www.youtube.com/watch?v=i-0DvDjseFo

    No tu akurat sfilmowano najbardziej zewnętrzny pas i jakoś nie widać tam
    miejsca dla karetki. Czemu więc idiota?

    --
    Llort

  • 32. Data: 2012-06-05 11:54:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lort,

    Tuesday, June 5, 2012, 11:45:31 AM, you wrote:

    > No tu akurat sfilmowano najbardziej zewnętrzny pas

    Wktórym miejscu? Mamy ruch prawostronny i najbardziej zewnętrzny pas
    jest z całkiem z prawej strony.

    > i jakoś nie widać tam miejsca dla karetki.

    W ogóle na filmie nie widać zewnętrznego pasa - o czym Ty piszesz?

    > Czemu więc idiota?

    Bo się wpakował w środek korka bez sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2012-06-05 11:55:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > No, wreszcie przyznałeś!

    Znaczy co niby przyznałem?

  • 34. Data: 2012-06-05 11:58:16
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Artur Maśląg Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 5 czerwiec 2012, 08:54:45

    > No, nie zauważył dwóch karetek na sygnałach. Powinien dostać premię.

    Cóż, nawet jeżeli nie miał (o ile nie miał) wytłumaczonych procedur
    w rodzaju "dopóki nie dostaną magicznych otwieraczy do bramek to będą
    sobie otwierali guziczkami, ty ich tylko w razie czego wypuść", to i tak
    mógł śmiało założyć, że odnalezienie i naciśnięcie przycisku nie będzie
    przekraczało możliwości obsługi karetek. Tym bardziej, że to w tym
    momencie było rozwiązanie najszybsze, a przecież o ten czas tak bardzo
    chodzi, prawda?

    > b) otwierasz szlaban jak każdy inny - przyciskiem
    > No tak, przecież to kierowca-gamoń jest winien.

    Z jakichś przyczyn wykluczają ci się możliwości, że opóźnienia w tym
    przypadku winni są zarówno operatorzy bramek, jak i kierowca. Bo jeśli
    tam faktycznie wystarczy guzik nacisnąć, to - najpierw czekający kilka
    minut, a potem wyłamujący dzielnie barierki - kierowca faktycznie zrobił
    z siebie gamonia.

    A jeżeli zrobili to celowo, żeby coś zademonstrować, to niech
    przynajmniej czekającym na pomoc rannym sobie gęby nie wycierają.
    Bo to już jest przegięcie.

    --
    Llort

  • 35. Data: 2012-06-05 12:02:32
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: RoMan Mandziejewicz Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 5 czerwiec 2012, 11:54:56

    > Wktórym miejscu? Mamy ruch prawostronny i najbardziej zewnętrzny pas
    > jest z całkiem z prawej strony.

    No fakt, czasem człowiek szybciej napisze niż pomyśli, pardą.

    > Bo się wpakował w środek korka bez sensu.

    Zakładając, że ten pas nie był zablokowany, bo jakoś wątpię, żeby ktoś
    celowo ładował się w kolejkę, mając możliwość jej ominięcia.
    No i komentatorzy w filmie nie pytają się sami siebie dlaczego tamtędy
    nie pojechał, co byłoby naturalne w takim przypadku, ale to gdybanie.
    Bez tego założenia to faktycznie, kierowca co najmniej mało doświadczony

    --
    Llort / ;) /

  • 36. Data: 2012-06-05 12:06:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lort,

    Tuesday, June 5, 2012, 12:02:32 PM, you wrote:

> [...]
    > nie pojechał, co byłoby naturalne w takim przypadku, ale to gdybanie.
    > Bez tego założenia to faktycznie, kierowca co najmniej mało doświadczony

    Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że to kierowca, który spał
    na szkoleniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2012-06-05 13:04:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 05.06.2012 11:58, Lort pisze:
> [...]
    > mógł śmiało założyć, że odnalezienie i naciśnięcie przycisku nie będzie
    > przekraczało możliwości obsługi karetek.

    Nie interesuje mnie co taki (szkolony/nieszkolony) pracownik mógł sobie
    zakładać. Przejazd ma być drożny dla karetek (i innych służb)
    i naprawdę średnio mnie interesuje jak to Operator rozwiąże.
    Operator nie dopełnił swych obowiązków.

    > Tym bardziej, że to w tym
    > momencie było rozwiązanie najszybsze, a przecież o ten czas tak bardzo
    > chodzi, prawda?

    Już pisałem - kierowca (ratownik) oceniał sytuację na miejscu.

    (...)
    > A jeżeli zrobili to celowo, żeby coś zademonstrować, to niech
    > przynajmniej czekającym na pomoc rannym sobie gęby nie wycierają.
    > Bo to już jest przegięcie.

    Najpierw udowodnij to "a jeżeli" - poźniej bedziesz mógł oczerniać
    kierowcę i sugerować mu działanie niehumanitarne działanie.

  • 38. Data: 2012-06-05 13:49:01
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    > Nie mogło być wcześniejszych kwasów - bramki działały dopiero drugą
    > dobę.

    > To był pierwszy raz.

    I jesteś absolutnie pewien, że żadna karetka na sygnale nie wjeżdżała na
    ten płatny odcinek w ciągu tych dwóch dób?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 39. Data: 2012-06-05 14:15:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Tuesday, June 5, 2012, 1:49:01 PM, you wrote:

    > I jesteś absolutnie pewien, że żadna karetka na sygnale nie wjeżdżała na
    > ten płatny odcinek w ciągu tych dwóch dób?

    Żadnej karetce wcześniej nie sprawiło to kłopotu. A faktycznia mogła
    nawet nie wjeżdżać - wbrew pozorom na autostradach nie ma tak wielu
    wypadków. Ten wypadek też nie zdarzył się na autostradzie tylko na
    drodze 401.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2012-06-05 17:24:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > No niestety, ale jak inaczej określisz możliwości intelektualne człowieka,
    > kierowcy zawodowego, który dojechał do bramek autostrady i nie dał rady
    > ich
    > sforsować przez 3 minuty, kiedy tysiące kierowców każdego dnia potrzebują
    > na to kilkunastu sekund?
    >
    > Czy ktoś kto pomimo, że kieruje pojazdem uprzywilejowany potrzebuje na
    > przejazd kilkanaście razy więcej czasu niż każdy inny przeciętny kierowca,
    > powinien kierować karetką?

    Tyle trwa przejazd u większości kierowców, którzy nie korzystali z bramek
    samoobsługowych a na A4 dotąd były tylko z obsługą. Nic na to nie pomoże
    obrażanie ludzi.