  • Data: 2008-05-17 07:48:49
    Temat: Re: Kanaliza wtórna
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Śląski pisze:

    > O ile wiem, oprócz TP, dla innych operatorów nie została wydana przez
    > UKE żadna decyzja w formie ramowej oferty dostępu do zasobów
    > kanalizacji. Taka np. Netia może urządać w w swoich rurach wyścigi
    > szczurów, bo rury świecą pustkami, ale (poza incydentalnymi przypadkami)
    > Netia kanalizacji nie udostępnia "bo nie".

    Bo jeszcze nikt nie walczył przez uke.

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=ArticleSta
    ts1&news_cat_id=316&news_id=2186&layout=1&page=text

    "
    Dostęp do istniejącej infrastruktury

    Nie oznacza to jednak, że pozyskanie Infrastruktury a w tym kanalizacji
    kablowej, może być osiągnięte tylko i wyłącznie poprzez przeprowadzanie
    procesu budowlanego - budowę kabli telekomunikacyjnych. Cel ten w dużej
    mierze może być osiągnięty poprzez optymalne i racjonalne wykorzystanie
    istniejących zasobów Infrastruktury, poprzez stworzenie racjonalnych
    warunków dostępu do istniejącej Infrastruktury poszczególnych Operatorów
    i odpowiednie jej zagospodarowanie.

    Aby cel ten został osiągnięty, musi nastąpić pełna współpraca pomiędzy
    Operatorami. Tu rodzi się pewna sprzeczność: z jednej strony - wzajemna
    konkurencja, a z drugiej - wzajemne racjonalne i optymalne wykorzystanie
    tworzonych i posiadanych już zasobów dóbr, czyli zasobów Infrastruktury.

    Możliwości takie stworzono na gruncie prawa polskiego wprowadzając
    ustawowy obowiązek, ciążący na Operatorze eksploatującym sieci
    publiczne, umożliwienia innym Operatorom, eksploatującym sieci
    publiczne, fizycznego dostępu telekomunikacyjnego do posiadanej przez
    siebie Infrastruktury. Realizację zamierzenia ustawowego osiągnięto
    poprzez Ramową Ofertę TP o dostępie telekomunikacyjnym w części
    Infrastruktura telekomunikacyjna w zakresie kanalizacji kablowej (treść
    oferty ramowej), która ma celu ujednolicenie warunków zawierania Umów -
    na istniejącą a nie do końca wykorzystaną kanalizację kablową, czyli
    umiejętne zagospodarowanie pozostającej rezerwy.
    "

    I jeszcze to:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=168&
    news_id=2766&layout=3&page=text&place=Lead01
    Szlag by..