  • 11. Data: 2015-11-08 22:10:20
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 22:02, Czesław Wiśniak wrote:
    > Tia chyba za pomocą ładunków wybuchowych :D

    W pojazdach kosmicznych działa perfekcyjnie, nie widze problemu.

  • 12. Data: 2015-11-08 22:11:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > To wcale nie jest głupi pomysł tylko, że za drogi i zbyt mało awarii,
    > żeby to miło sens.

    przede wszystkim strasznie ciężkie bo to drugi, odporny kadłub.
    I do tego mocno zwęża. więc koszt samolotu i eksploatacji rośnie
    strasznie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-11-08 22:28:38
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > W pojazdach kosmicznych działa perfekcyjnie, nie widze problemu.

    Masz na myśli promy kosmiczne ?:)

  • 14. Data: 2015-11-08 22:36:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 22:28, Czesław Wiśniak wrote:
    > Masz na myśli promy kosmiczne ?:)

    Nie tylko, prawie w kazdym pojedzie od próbników, przez satelity,
    lądowniki itd stosowane sa materiały wybuchowe w celu separacji
    elementów w sposób pewny, prosty i bezpieczny. Nikt oczywiscie nie
    twierdzi że to niezawodny sposób bo bywało że zawodził, ale ma wysoką
    skuteczność. Lepszą niż koncepcje z serwomechanizmami. Nie widze powodów
    aby nie mozna było odrzucić skrzydeł w ten sam sposób w atmosferze, no
    może poza faktem że odstrzał musi rowniez solidniej skrzydlo odepchnąć
    aby nie pocharatało lakieru kadluba przy takim tarciu atmosfery.

  • 15. Data: 2015-11-08 22:41:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Dlaczego kierowcy muszą mieć obowiązkowo zapięte pasy?

    Na przykład dlatego żeby reszta społeczeństwa nie płaciła przez 40 lat
    za złamany kręgosłup przy byle stłuczce.
    ---
    To za co będzie płaciła jak OC nie będzie już miało do niczego zastosowania
    ?

  • 16. Data: 2015-11-08 22:48:44
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > może poza faktem że odstrzał musi rowniez solidniej skrzydlo odepchnąć
    > aby nie pocharatało lakieru kadluba przy takim tarciu atmosfery.

    Jakoś sobie tego nie wyobrażam w zastosowaniu komercyjnym z wiadomych
    przyczyn. W porównaniu do kapsuły to całkowita mrzonka :)

  • 17. Data: 2015-11-08 23:12:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 22:48, Czesław Wiśniak wrote:
    > Jakoś sobie tego nie wyobrażam w zastosowaniu komercyjnym z wiadomych
    > przyczyn. W porównaniu do kapsuły to całkowita mrzonka :)

    a) kapsuła bedzie cieżka bo musi być hermetyczna i mieć zapasy tlenu
    b) ogon się tak nie odchyli przy prędkości przelotowej z powodu oporu
    powietrza (albo serwo bedzie pewno wielkości 1/3 samolotu)
    c) musi być wystrzelona bo przy akrobacjach kadłuba może sama nie chcieć
    wyskoczyć grożac zaplątaniem spadochronu

    itd.

    Filmik jak zwykle pokazuje idealne przypadki.

  • 18. Data: 2015-11-08 23:14:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-08 22:41, re wrote:
> [...]
    > za złamany kręgosłup przy byle stłuczce.
    > ---
    > To za co będzie płaciła jak OC nie będzie już miało do niczego

    Cytujesz jak przedszkolak. Tak, chodzi o te debilne ---

    Za popsuty samochód. Wychodzi taniej niż 40 lat karmić przez rurkę
    jakiegoś idiotę.

  • 19. Data: 2015-11-08 23:50:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** t-1 pisze tak:

    > Teza kampanii - pasy ratują życie.
    > Można też powiedzieć, że spadochrony ratują życie w samolocie.

    życie młodego, silnego chłopa który stratuje innych, zdoła dostać się
    do drzwi i wyskoczyć czyli prawie nikogo.

    > Niewątpliwie słuszne jest stwierdzenie, że odpowiednikiem kierowcy
    > jest pilot a współuczestników ruchu drogowego są pasażerowie
    > samolotu.

    kierowca nie może skierować pojazdu w dół.

    > Wyobraźmy sobie, że piloci w samolotach pasażerskich są
    > wyposażani w spadochrony.

    Wyobraźmy sobie pasażerów w samolotach ubraych w spadochrony i
    przymierzanie ich przed startem.

    > "Spadochrony ratują życie". Chyba oczywistym dla wszystkich jest,
    > że bezpieczeństwo pasażerów zmaleje i dlatego piloci spadochronów
    > nie mają. Dlaczego kierowcy muszą mieć obowiązkowo zapięte pasy?

    Bo kierowców jest miliony więcej.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 20. Data: 2015-11-08 23:53:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > Na przykład dlatego żeby reszta społeczeństwa nie płaciła przez 40 lat
    > za złamany kręgosłup przy byle stłuczce.

    to dlaczego "reszta społeczeństwa" płaci za leczenie palaczy,
    alkoholików, dlaczego płaci za sprzątanie syfu, którzy ci pierwsi
    zostawiają po sobie na przystankach i stacjach? dlaczego do każdej
    paczki fajek nie dolicza sie 10zł składki zdrowotnej i piątaka na
    sprzątanie?

    a.