    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kamera na kask
    Date: Mon, 7 Jun 2010 00:01:02 +0200

    Użytkownik "Mystik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hug7c3$njm$...@n...onet.pl...

    > Cholercia. Że ja tego wątku wcześniej nie czytałem.
    > Na ostatnich targach motocyklowych w Berlinie, był gościu właśnie z
    > kamerkami do nagrywania na motocyklu, spadochronie, itp.
    > Kamerka mała, zgrabna, oczywiście HD. Dodatkowo miała jakiś tryb dźwięku,
    > który wycinał wiatr, a zostawiał resztę.
    > I puścił nam film nakręcony poprzedniego dnia, chyba na Z100 albo na czymś
    > podobnym. Generalnie golas. Może jakaś mała szybka była. Po prostu
    > uklękłem. Miał to zainstalowane na baku, widok na zegary i drogę. Gościu
    > zasuwał do 200km/h, a słychać było tylko dźwięk silnika. Super. Całość
> [...]

    Ucinanie wiatru załatwia się w bardzo prosty sposób za 50 groszy.

    Kupujesz gąbkę w dowolnym sklepie, przycinasz mały kawałek i naklejasz go na
    otworki mikrofonu na obudowie kamery / aparatu.
    Skuteczność tego rozwiązania jest bardzo wysoka. Nie bez powodu
    profesjonalne mikrofony mają taką gąbkę lub nawet futro przyklejone do
    mikrofonu.

    Mogę zademonstrować nagranie wykonane dość bylejakim aparatem zamontowanym
    na motocyklu. Nawet przy 130 km/h nie ma tych uciążliwych chrobotów wiatru
    typowych dla większości filmów z internetu.