  • 21. Data: 2011-10-11 10:49:04
    Temat: Re: Kalibracja baterii
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/10/2011 11:25, Radosław Sokół wrote:

    > Nie umowny, ale kolokwialny.
    >
    > Poprawnie bateria to zbiór pewnych elementów składowych. Może
    > zatem być bateria ogniw nieładowalnych lub bateria ogniw łado-
    > walnych, czyli bateria akumulatorów.

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/bateria

    1. <<źródło prądu elektrycznego używane np. w latarkach>>

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 22. Data: 2011-10-11 11:15:23
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11.10.2011 12:25, Radosław Sokół pisze:
    > Nie umowny, ale kolokwialny.

    Ujmijmy to może tak: "Bateria" to wyraz wieloznaczny. Przy czym używanie
    go zamiennie do ogniw i akumulatorów wprowadza niejednoznaczność i
    pogłębia i tak słabą orientację laików co to jest ogniwo a co
    akumulator. Optuję za tym, aby najbardziej rozpowszechnione znaczenie
    używać w odniesieniu do ogniw. Akumulator ma swoją osobną, jednoznaczną
    nazwę. Bardziej istotne jest moim zdaniem jasne rozróżnianie rodzaju, tj
    "bateria = ogniwo" a nie ilości, tj "bateria = zestaw ogniw lub zestaw
    akumulatorów".

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 23. Data: 2011-10-11 16:46:33
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Radosław Sokół" <R...@p...pl> wrote in message
    (nieładowalna) i akumulator jest umowny.

    > Nie umowny, ale kolokwialny.

    powiedziałbym, że to po prostu "kalka językowa", których coraz więcej w naszym języku

    podobnie jak paskudne maniery językowe ,T_A_K_?, powtarzane bezmyślnie i z poczuciem
    bycia w głównym nurcie establishmentu T_A_K_?

  • 24. Data: 2011-10-11 22:45:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Wrodarczyk" j70v7g$vpf$...@n...news.atman.pl

    > Teoria głosi również że Li-ion nie wymagają formowania, niekiedy spotykam się
    również z info, że nawer Ni-MH nie wymagają (brak
    > efektu pamięci).

    Moja matka ładowała akumulatorek w nowej komórce niemal codziennie -- i po
    paru miesiącach akumulatorek stał się niemal martwy. Poradziłem jej (nie
    robiąc jednak nadziei na ratunek) rozładowanie tak głębokie, jak tylko
    się uda i ładowanie przez dobę lub dwie. Nie po jednym takim cyklu, nie
    po trzech, ale po ilustam (wielu) cyklach (po pewnym czasie ładowała nie
    całą dobę, ale do pełna, zwykle jedną noc) akumulatorek nabrał ,,sił''. :)

    Później matka oddała mi ten telefon i u mnie akumulator sprawował
    się bardzo dobrze -- natomiast telefon po kilku miesiącach stał
    się zbyt cichy i musiałem go wymienić na kolejny z odzysku... :)

    Akumulatorki NiMH rozładowuję najmocniej, jak tylko mogę (w razie czego
    kończę ten rozładunek w ładowarce) i ładuję prądem około 3 razy mniejszym
    niż pojemność akumulatorka dzielona przez godzinę. :) (przykładowo
    akumulatorek NiMH o pojemności 2000 mAh ładuję prądem 700 mA)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2011-10-11 22:53:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" j715j2$1co$...@p...pl

    > Nie umowny, ale kolokwialny.

    > Poprawnie bateria to zbiór pewnych elementów składowych.

    Ponoć 5 kubików nie może stanowić baterii, podczas gdy 5 butelek -- może stanowić. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-10-12 09:26:26
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]
    >

    > podobnie jak paskudne maniery językowe ,T_A_K_?, powtarzane bezmyślnie i z
    poczuciem bycia w głównym nurcie establishmentu T_A_K_?

    Jeśli jeszcze nie widziałeś, polecam "Dzień Świra". Film o facecie z
    problemami, który całe dnie roztrząsa właśnie takie błahostki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2011-10-23 10:50:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.10.2011 23:54, Padre pisze:
    > bez przesady, odkąd mam komputer czyli od XT nigdy nie miałem UPSa :) Przecież
    nigdzie nie sugerowałem żeby pootwierać sobie w tym czasie ważne dokumenty :)

    Mimo to jest to niebezpieczne. Owszem, zazwyczaj nic złego
    się nie dzieje, ale lepiej dmuchać na zimne i nie narażać
    *świadomie* systemu na problemy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 28. Data: 2011-10-23 10:57:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.10.2011 08:40, Vince pisze:
    > Ok. Jest jednak pewien problem. Z tego, co mi wiadomo proces "kalibracji baterii"
    (w określonym stopniu zużycia) można osiągnąć po kilkudziesięciokrotnym naładowaniu i
    rozładowaniu baterii. Wpływa to

    Nie. Kalibruje się nie baterię jako taką, a jej *elektronikę*.
    Wystarczy jeden pełen cykl ładowania-rozładowania co jakiś
    czas.

    Jeżeli pomaga to na krótko lub w ogóle, to prawdopodobnie
    bateria jest już na wykończeniu.

    Jak długo używasz już tej baterii i w jaki sposób (częsta
    praca na zasilaniu sieciowym? długie przechowywanie bez
    używania?)?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 29. Data: 2011-10-23 17:10:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > Wystarczy jeden pełen cykl ładowania-rozładowania co jakiś czas.

    > Jeżeli pomaga to na krótko

    Na krótko -- czyli na stałe? ;) Elektryk uważa, że 'na krótko' == 'na stałe'.

    > lub w ogóle, to prawdopodobnie bateria jest już na wykończeniu.

    Takie coś jest IMO wskazane. Sprawdziłem to na wielu różnych akumulatorach.
    Niewskazane są szoki termiczne (i niskie temperatury, i wysokie) duże prądy
    (i ładowania, i rozładunku z tym że ten ostatni jest uwarunkowany nie tylko
    odbiornikiem, lecz także oporem wewnętrznym akumulatora) i mechaniczne...

    Takie coś -- czyli pełny cykl ładowania i rozładunku prowadzony w warunkach
    normalnych, nie zaś ekstremalnych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-10-23 17:24:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > Mimo to jest to niebezpieczne. Owszem, zazwyczaj nic złego się nie dzieje,

    Prawie zawsze dochodzi do błędów -- choćby wskazywania zajętości dysku.
    To w wypadku NTFS. W wypadku FAT -- może powstać sieczka. :) Na szczęście
    zazwyczaj w ten sposób tracone są pliki tymczasowe i inne niepotrzebne.

    Proponuję używanie naprawiaczy dysku -- czasami efekty takiego
    wyłączenia są porażające!!! NTFS jest mniej awaryjnym FSem niż
    FAT, ale także można wiele stracić. :)

    Niedawno padł mi wirtualny komputer w czasie (chyba -- bo nie
    pamiętam już, czy o to chodziło) defragmentacji partycji NTFS.
    Naprawianie okazało się nieekonomiczne, czyli i niemożliwe -- zatem
    partycja poszła pod nóż. Na szczęście to była partycja przeznaczana
    do testowania i ten pad nie był przypadkowym. Inny podobny pad sprawił,
    iż partycja nadawała się do czasochłonnego naprawiania. I to tez była
    testowa partycja, przeznaczona do tego rodzaju testowania, więc płaczu
    nie było, jednak ostrzeżenie pozostało.

    Awaryjne wyłączenie komputera może zaowocować solidnymi stratami
    także w sytuacji zwykłego (ale zawziętego ;) -- zapisywania dużej
    ilości danych) pisania po dysku.

    > ale lepiej dmuchać na zimne i nie narażać
    > *świadomie* systemu na problemy.

    Znam wiele sytuacji takich, gdy po wyłączeniu awaryjnym powstawała
    cała masa plików straconych -- część z nich odnajdowała się w wyniku
    ,,naprawiania'' naprawiaczem systemowym... IMO niemal każde takie
    wyłączenie jest bolesne.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'