  • 61. Data: 2018-01-22 09:53:26
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:04, Kris pisze:

    > Zawsze odpalam z trójki. Co do puszczania powoli sprzegła to nigdy się tym nie
    przejmuję. Puszczam "normalnie"

    A mnie ojce uczyli, że z dwójki :)
    Anyway, powodem przeskoczenia paska o ząbek mogło być wszystko, ja to
    sobie tłumaczę za dużym szarpnięciem spowodowanym za szybkim puszczeniem
    sprzęgła.
    Mogła być również za duża prędkość holowania albo cokolwiek innego.
    Fakt jest faktem, przeskoczył, nabroił. Jest to prawdopodobne, jak
    bardzo? A może łatwiej trafić szóstkę w totka? To nie wiem ;)

    --
    viktorius

  • 62. Data: 2018-01-22 09:58:43
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 11:36, PeJot pisze:

    > Ejże, a nie jest to przypadkiem Biedronka Edyszyn ?

    Widziałem takie w sobotę w Carrefour :)
    Jak się ładnie do producenta z Chin uśmiechniesz, to mogą być "twoje
    logo" edyszyn. Byleby dojechały/dopłynęły przez zakończeniem zimy, bo
    zostaniesz z kontenerem kabli, które ciężko będzie sprzedać w lato ;)

    --
    viktorius

  • 63. Data: 2018-01-22 10:48:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 21:33, Kris pisze:

    > Widać że nigdy nie próbowałeś na marketowych kablach

    Mam kabel za 50zł.
    Fakt że kupiony na stacji a nie w markecie.
    Myślisz ze jest z innego źródła niż te w markecie?

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2018-01-22 11:06:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bateryjki w krokodylach :-)

    A jak wykrywają podłączenie krokodylka? Mechanicznie?

    To prawda :)

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 65. Data: 2018-01-22 11:16:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Mam kabel za 50zł.
    > Fakt że kupiony na stacji a nie w markecie.
    > Myślisz ze jest z innego źródła niż te w markecie?
    >

    > Pozdrawiam

    Te w markecie potrafią mieć 2 albo 4mm2 przekroju i się po prostu grzeją od
    nadmiaru prądu. Nie przejdzie przez nie tyle prądu żeby uruchomić silnik.

    Pzdr

  • 66. Data: 2018-01-22 12:19:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Bylo ze pasek nie wie.

    Jedna JEDYNA różnica jaka może być, to gdy kierowca odpalanego auta jest
    debilem i robi strzał ze sprzęgła i to na jedynce. Szarpnięcie może
    hipotetycznie spowodować przeskoczenie. Jednakowoż nie jestem w stanie
    sobie wyobrazić przy jakiej prędkości ten strzał musiałby nastąpić albo
    jak luźny napinacz by był.

    W normalnej pracy nic nie jest w stanie dać takiego udaru - ani
    strzelanie sprzęgłem na pracującym silniku ani nawet takie zablokowanie
    kół hamulcem by silnik zgasł (bo obroty będą spadać stopniowo, choć szybko).

    Reasumując - normalnemu kierowcy ze sprawnym samochodem nic nie przeskoczy.

  • 67. Data: 2018-01-22 12:22:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przyjechałem, zgasiłem, wszystko było OK.
    > Rano spory mróz, kręcenie rozrusznikiem niewiele dawało, silnik
    > zagadywał, ale nie zapalał. Na kopciucha też nie pomagało, aku zaczął
    > zdychać.
    > Pozostała linka, cały myk nie jechać za szybko, odpalać z dwójki i
    > powoli puszczać sprzęgło.
    > Widocznie strzał ze sprzęgła był zbyt duży i obciążenie na pasku za duże.
    > Silnik odpalił, ale pracował nierówno i niemiłosiernie kopcił.

    Miałem tak w 1.3JTD - gęsty olej+napinacz olejowy łańcucha+ (-27 do
    -30stC) = przeskoczenie rozrządu
    u mnie poleciały prawie wszystkie dźwigienki zaworowe

    Zdarzyło się to podczas zwykłego odpalania po nocy.

  • 68. Data: 2018-01-22 12:56:58
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 12:22, sirapacz pisze:

    > Miałem tak w 1.3JTD - gęsty olej+napinacz olejowy łańcucha+ (-27 do
    > -30stC) = przeskoczenie rozrządu
    > u mnie poleciały prawie wszystkie dźwigienki zaworowe
    >
    > Zdarzyło się to podczas zwykłego odpalania po nocy.

    U mnie napinacz czysto mechaniczny, to był silnik 4ct90.

    --
    viktorius

  • 69. Data: 2018-01-22 13:14:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > teraz w modzie jest aluminium pokryte miedzia, ale to przynajmniej w
    > przypadku kabli latwo zauwazyc

    ja o tym się dowiedziałem na etapie kładzenia kalbli antenowych w
    ścianach. W zasadzie to rok po położeniu. Przerdzewiała główna żyła -
    stalowa jak się okazało a jedynie miedziowana.
    Wcześniej nie miałem pojęcia, że takie kable robią...

  • 70. Data: 2018-01-22 13:39:30
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 10:06:25 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > A jak wykrywają podłączenie krokodylka? Mechanicznie?

    Nie wykrywają. Dioda się świeci, gdy krokodylek jest "otwarty". Gdy się
    zamyka - gaśnie. Diody zasilane z baterii.

    Przypuszczam, że najdalej po 3 użyciu coś się z tym światełkiem popsuje,
    ale dopóki działa - jest całkiem sprytne i względnie proste.

    --
    Yakhub