  • 1. Data: 2009-12-09 19:34:14
    Temat: Kabel do dwóch monitorów + projektora
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Mam dwa monitory (rozszerzony pulpit) + projektor. Chciałbym kabel,
    który bez przepinania kabli mógłbym przełączać się między projektorem a
    drugim monitorem - jakiś taki rozdzielnik z przełącznikiem?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2009-12-09 22:13:52
    Temat: Re: Kabel do dwóch monitorów + projektora
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hfou3g$2lo$1@news.onet.pl>, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Mam dwa monitory (rozszerzony pulpit) + projektor. Chciałbym kabel,
    > który bez przepinania kabli mógłbym przełączać się między projektorem a
    > drugim monitorem - jakiś taki rozdzielnik z przełącznikiem?

    Wg mnie, to szukasz przełącznika VGA lub DVI, a nie kabla.
    Podłączasz:
    złącze1 -> monitor1
    zlacze2 \
    projektor / switch -> monitor2

    Mam taką konfigurację (tylko zamiast projektora, drugi komputer) i działa
    jak trzeba. A złącza kabli dopasowujesz do wyjść w karcie graficznej,
    projektorze i monitorach.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-09 23:47:18
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > Mam dwa monitory (rozszerzony pulpit) + projektor. Chciałbym kabel, który bez
    > przepinania kabli mógłbym przełączać się między projektorem a drugim
    > monitorem - jakiś taki rozdzielnik z przełącznikiem?

    Taki rozdzielnik nazywa się KVM (ale będziesz używał tylko V z tego akronimu).

    Natomiast jeżeli to nie jest jakiś super wypasiony projektor oraz nie masz
    zamiaru na nim wyświetlać grafiki wymagającej wydajnej akceleracji 3D to może
    najwygodniej będzie po prostu dołożyć kartę graficzną do obsługi projektora?
    Koszt tego rozwiązania będzie zbliżony do kosztu zakupu KVM, a nie będziesz
    musiał nic ręcznie przełączać (poza systemem operacyjnym).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-12-10 15:01:13
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > Koszt tego rozwiązania będzie zbliżony do kosztu zakupu KVM, a nie będziesz
    > musiał nic ręcznie przełączać (poza systemem operacyjnym).

    Mam laptopa... więc chyba kupię to KVM.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 5. Data: 2009-12-10 15:27:38
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > Koszt tego rozwiązania będzie zbliżony do kosztu zakupu KVM, a nie będziesz
    > musiał nic ręcznie przełączać (poza systemem operacyjnym).

    Zajrzałem do Netu co to. Ideał :-). Mam laptopa mogę podpiąć do tego
    teraz spokojnie:
    - monitor
    - projektor
    - dysk zewnętrzny
    - myszkę
    a do komputera przyjdzie mi tylko jeden kabel USB + video.

    Możesz polecic jakąś firmę albo model ze swojego doświadczenia?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 6. Data: 2009-12-12 10:05:04
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hfr413$8p0$1@news.onet.pl>, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Zajrzałem do Netu co to. Ideał :-). Mam laptopa mogę podpiąć do tego
    > teraz spokojnie:
    > - monitor
    > - projektor
    > - dysk zewnętrzny

    Jeśli ten dysk ma zasilanie zewnętrzne, to próbuj. Jeśli nie, to mocno
    zastanawiam się czy będzie miał wystarczający prąd, żeby działać przez KVM.
    Ale to dopiero w praktyce sprawdzisz.

    > - myszkę
    > a do komputera przyjdzie mi tylko jeden kabel USB + video.
    >
    > Możesz polecic jakąś firmę albo model ze swojego doświadczenia?

    Ja mam d-linka (DKVM-2KU) i chyba jako jedno z nielicznych ich urządzeń
    pracuje poprawnie. Ponadto ma fajną cechę - można przełączać między
    komputerami z USB włącznie, albo tylko monitor, kbd, myszkę (bez USB).
    Jak ktoś zapuści kopiowanie danych na 1 komputerze z USB, to może spokojnie
    korzystać z drugiego monitora.

    Ale wybierzesz i tak takie urządzenie, na jakie pozwoli Ci budżet.
    I jeszcze jedno Ci zaznaczę - upewnij się, że w laptopie masz odpowiednią
    liczbę złączy PS2, żeby móc podłączyć ten przełącznik. Żebyś nie kupił
    KVMa z np: 2 portami PS2, a w laptopie będziesz miał tylko jedno.

    Jacek

  • 7. Data: 2009-12-14 23:53:02
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Taki rozdzielnik nazywa się KVM (ale będziesz używał tylko V z tego
    > akronimu).

    A mnie sie wydaje, ze mu raczej chodzi o spliter VGA...
    bo KVM sluzy do podlaczenia paru komputerow do 1 monitora/myszki/klawiatury
    A tutaj mamy odwrotnie - 1 komputer, ale 2 monitory...

    Pozdrawiam
    Michal