  • 141. Data: 2010-06-16 16:35:50
    Temat: Re: [KTO MA RACJE POLICJA vs JA] Skret wprawo na zielonej strza?ce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Kaliszewski" <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote
    in message news:2dume7-f3b.ln1@bozon.softax.pl...

    > Coś ci się wydaje (jak zwykle)

    Co mi się wydaje?

    > Następnym razem pewnie rozejrzy się czy nie widać radiowozu ;)

    Bo oczywiście gdy nikt nie patrzy to ani prawo ani reguły nie obowiązują.

  • 142. Data: 2010-06-16 16:50:17
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Jun 2010 11:40:51 +0200, w <hva68c$vfj$1@news.task.gda.pl>, Filip KK
    <n...@n...pl> napisał(-a):

> [...]

    Tu zgoda.
    Skręciłeś z pasa, który miał czerwone światło (nieważne co było na innych
    sygnalizatorach). Więc mandat się należy za przejazd na czerwonym.

    > Popełniłeś 4 wykroczenia.
    >
    > 3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.

    Nie. To by było, gdyby zmienił pas na właściwy, gdy już jest ciągła.

    Ale w sumie to niezła linia obrony -- chyba lepiej jest dostać mandat za ciągłą
    niż za czerwone. Więc mówimy -- "ja zmieniłem pas tuż przed sygnalizatorem
    wysoki sądzie, i skręciłem z właściwego pasa -- a policjant był daleko więc źle
    zobaczył".

    > 4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

    Nie no. ROTFL. Nie dramatyzuj :)

  • 143. Data: 2010-06-16 16:51:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie był. OP złamał przepis dot. skrętu z niewłaściwego pasa.

    O ile złamał.

  • 144. Data: 2010-06-16 16:56:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Jun 2010 15:30:42 +0200, w <hvajnf$5m7$2@news.task.gda.pl>, Filip KK
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?

    Ale już wiesz, że jechał od innej strony niż pokazuje zdjęcie?

  • 145. Data: 2010-06-16 16:57:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Skorzystaj z własnej rady.
    >
    > Pokaż konkretny przepis dot. czerwonego światła a nie skrętu z pasa
    > nieprzeznaczonego do tego.

    Ty też piłeś?

  • 146. Data: 2010-06-16 16:58:16
    Temat: Re: Skret wprawo na zielonej strza3ce
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > a jakas podstawa prawna?

    Tylko po co? Po prostu przed rozpatrywaniem pewnego znaku/sygnału trzeba
    rozpatrzeć jego prerekwizyty.
    Tak jak na autostradzie są znaki odnoszące się do pojazdów mechanicznych
    mogących się tam poruszać, tak i sygnały kierunkowe odnoszą się do kierowców
    mogących (przynajmniej potencjalnie) dany manewr wykonywać. Twórca wątku nie
    mógł tego manewru wykonywać więc i sygnały dla tego kierunku nie były do
    niego adresowane.
    Ze swojego pasa mógł jechać w lewo gdzie był sygnał czerwony przed którym
    musi się zatrzymać przed linią zatrzymania, przekroczył linię zatrzymania na
    sygnale czerwonym(mandat!) i dalej wykonał z tego pasa manewr, którego nie
    mógł wykonać(kolejny mandat!).

    Kub@

  • 147. Data: 2010-06-16 17:20:51
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-16 14:52, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Skorzystaj z własnej rady.

    Ale której? Odnośnie ostrożnej jazdy? Staram się jak mogę.

    > Pokaż konkretny przepis dot. czerwonego światła a nie skrętu z pasa
    > nieprzeznaczonego do tego.

    Potrzebujesz przepisu zabraniającego przejechać za sygnalizator z
    czerwonym światłem? Dobrze zrozumiałem?

    A.

  • 148. Data: 2010-06-16 17:23:57
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-16 14:49, Filip KK pisze:

    > Dlaczego tak uważasz? Bo ja tak nie uważam. Okraść bank na kilka baniek,
    > czy ukraść jabłko za 10 groszy to dwa zupełnie inne czyny. Dlatego
    > powinno się je rozróżniać i odpowiednio karać. To samo się tyczy
    > przewinień drogowych, sumować kolejno przewinienia i karać za wszystko.
    > Jeśli ktoś wjedzie na skrzyżowanie na czerwonym świetle, bo się zagadał
    > przez telefon, to powinien dostać mandat za rozmawianie przez telefon i
    > za wjazd na czerwonym świetle. A nie tylko za wjazd na czerwonym świetle.

    Zapomniałem dodać uśmieszka na końcu, ale absurd takiej sytuacji wydawał
    mi się na oczywisty:)

    A.

  • 149. Data: 2010-06-16 17:26:13
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-16 15:31, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Bzdura. Nie wiesz o czym gadasz.
    > 50 lat nie dostaniesz bo KK takiej kary nie przewiduje. Maksymalną
    > normalnie stosowaną karą jest 25lat, w sytuacjach wyjątkowych dopuszcza
    > się dożywocie.
    >
    > I tak samo możesz dostać dożywocie po zabiciu jednego człowiek jak 15
    > lat po zabić pięciu osób.

    Ale na wysokość kary będzie miało wpływ ilość zabójstw. W przypadku
    mandatów jest prościej jest ustalony taryfikator, odbierając PJ wyrażasz
    zgodę na jego przestrzeganie i tyle. A jak coś Ci się nie podoba to się
    musisz liczyć z kosztami:)

    A.

  • 150. Data: 2010-06-16 17:26:19
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Cze, 17:20, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > Potrzebujesz przepisu zabraniającego przejechać za sygnalizator z
    > czerwonym światłem? Dobrze zrozumiałem?

    Prawie ;) dobrze...
    Zakazu zabraniajacego przejechac osobie chcacej skrecic w prawo za S-2
    z zapalonym czerwonym i zapalona strzalka w prawo (po zatrzymaniu sie
    przed i upewnieniu, ze nic nie jedzie/nikt nie przechodzi przez
    pasy...)

    WS