  • Data: 2011-03-14 10:11:54
    Temat: Re: KR126HY jesteś zgłoszony na policję
    Od: Mateusz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Mar, 01:55, Norbert <n...@M...com> wrote:

    > Ponieważ?
    > Jeżdżę czetema i dwoma kółkami choć rowerem tylko okazjonalnie.
    [ciach]

    Też jestem rowerzystą, z tym, że wolę jakoś jeździć poza granicami
    Polski (Czechy, Słowacja, Austria) i na tamtych trasach (właściwie
    ścieżkach) jest zupełnie inaczej. Tam widać, że projektant takiej
    ścieżki po prostu pomyślał i naprawdę solidnie wyglądają po co
    niektóre rozwiązania. U nas winni są dosłownie wszyscy.

    Rowerzyści - Potrafią w najmniej oczekiwanym momencie zrobić taką
    głupotę, że mam ochotę wysiąść i przypierdolić, mam nawet czasami
    takie wrażenie, że buduje się ścieżki tylko dlatego, żeby wyłączyć ich
    z racji całkowitej nieznajomości PoRD, również dlatego, żeby nie
    narażać maksymalnie kierowców na ich poczynania (taka ironia w sumie)

    Kierowcy - może wywołam flejma, trudno, ale patrząc na doświadczenia z
    ubiegłego sezonu śmiem twierdzić, że to rowerzyści jeżdżą jak łamagi i
    co zgroza - mówię to też jako rowerzysta, którego nigdy nawet nie
    obtrąbiono w ruchu ulicznym (nienawidzę ścieżek, ale jak jest to muszę
    jechać). Widziałem naprawdę sporo sytuacji, w których to kierowcy
    ratowali dupę rowerzystom.

    W zeszłym sezonie byłem jedną z głównych osób, które organizowali masę
    krytyczną w Katowicach (mk.slask.pl), w końcu zaczęło mnie to naprawdę
    śmieszyć, bo na masę jeżdżą ludzie, którzy dążą do tego, żeby w
    Katowicach była lepiej rozwinięta infrastruktura rowerowa, żeby
    zmieniło się też nastawienie kierowców, pieszych itp. Wszystko pięknie
    ładnie, ale ludzie bezprawnie blokują ruch na głównych arteriach
    miasta, przejeżdżają na czerwonych, nie stosują się do zasady ruchu
    prawostronnego, czasami dochodzi do scesji z pieszymi - i w swojej
    głupocie są ścięcie przekonani, że mają do tego pełne prawo. To w
    dużym stopniu pokazuje mentalność co po niektórych osobników (o piciu
    piwa na imprezach po masie w parku nie wspomnę).

    Poza tym, rowerzysta woli jechać jak święta krowa, święcie przekonany
    ku temu, że ma pierwszeństwo (a co mi tam, przecież w razie czego
    zawiadomię policję, dostanę odszkodowanie, pokażę wszystkim - w
    szczególności temu burakowi, który we mnie wjechał jaki to jestem
    ważny !) zamiast pomyśleć trochę i spróbować zacząć stosować zasadę
    ograniczonego zaufania.

    Jakby ludzie mieli większy dystans i odrobinę więcej pomyślunku i
    tolerancji to pewnie sporo by się zmieniło.