  • Data: 2010-06-18 10:44:19
    Temat: Re: Jeszcze raz o jeździe w kanionie:-)
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18.06.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

    > No nie wiem, ja bym go bral na powaznie.
    >
    > Krecha po oponie tej dlugosci to latwiej zrobic tylem, przod by sie IMO
    > wczesniej zlozyl. Ale ja sie nie znam na takich filmach, ja jestem
    > praktyk - tylko jak sam sie wyjebie to wiem co po kolei sie dzialo :-)

    Tyłem łatwiej, ale przodem też się da. Można zrobić dłuższą i nie
    wyglebić. Przy jeździe na wprost zablokowanie przodu nie powoduje
    natychmiastowej gleby, w złożeniu tak, ale nie na wprost.

    Ktoś już napisał wcześniej dość dokładnie jak było. Ślad na
    asfalcie jest z przedniego koła.

    Po kolei:
    na wersji "slow" są numery klatek.
    18 - zapala się stop
    19-20 widać kompresję przedniego zawieszenia
    21 - przechyla się w lewo, przednie koło zaczyna uciekać w prawo
    21-26 rysuje kreskę, jadąc przodem w kierunku skody
    27 skręcone maksymalnie w lewo przednie koło podjeżdża pod motocykl
    28-31 noga dotyka asfaltu
    30-31 p. koło nadal skręcone widać po lewej, motocykl w pionie
    31-35 ostatnie zmarnowane chwile, przednie skacze skręcone, zaczyna
    prostować się wraz z przechyłem motocykla na prawo.
    36 p.koło maksymalni skręcone w prawo, widać kreskę hamowania,
    tył gubi linię, moto zaczyna się przewracać
    56 widać całą kreskę z hamowania w kierunku skody

    Koniec.
    film ma 25fps, na filmie są naniesione numery klatek, i puszczony jest
    wolniej. Cała akcja trwa 17 klatek, czyli 68 setnych sekundy. Od
    zapalenia się stopu do momentu gdy już jest za późno na cokolwiek.

    Kierownik BMW wsiadł na motur i wjechał w kanion. W dodatku starał się
    jechać. Pierwszy sezon, pierwszy motur. Takie sytuacje w kanionie są
    częste, inne dziwne też. A nawet w takich zazwyczaj nie ma
    kierunkowskazu. Nie zawsze też widać dziurę w korku w którą auto może
    chcieć wjechać:
    http://www.youtube.com/watch?v=uMzxFxSgj6c
    Trzeba przewinąć do 1:28, popatrzeć ze 3s.
    Co nie znaczy że ktoś nie zacznie wjeżdżać w auto na sąsiednim pasie,
    przewinąć filmik na 4:23.

    Warto sobie zdawać sprawę że margines bezpieczeństwa, na błąd w korku
    jest b.mały. Jest za mało miejsca. Mimo to w kanionie, IMO jest
    bezpieczniej niż na skrzyżowaniu.

    --
    kakmaratgmaildotcom