  • 21. Data: 2012-11-22 12:05:32
    Temat: Re: Jestem przeciw !
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 07:15, Shrek pisze:
    > (...) Jak rozróżnić zbliżanie się pieszego, który
    >
    > Tak samo jak samochód w ruchu od stojącego. (...)

    Stać to coś całkiem innego niż iść. Idzie sobie taki
    przechodzień (na przykład ja) chodnikiem i SKRĘCA
    na przejście dla pieszych. Niestety przechodnie nie
    mają KIERUNKOWSKAZÓW. W odróżnieniu od samochodu
    przechodzień jest pod tym względem nieprzewidywalny.

    Jeśli na wszelki wypadek zatrzymam się, by go przepuścić
    (bo może akurat skręci na przejście), narażam się
    na gwałtowny sprzeciw tych kierowców, którzy jadą
    za mną. Miałem takie przypadki. Po takim otrąbieniu
    się sprężyłem i przejechałem mimo widoku zbliżającego
    się przechodnia. Było to innym, następnym razem.
    Niestety pomyliłem się i przechodzień, zmuszony
    do wyhamowania, się zezłościł i w nerwach mnie opluł.
    Na szczęście miałem zamknięte okno, bo facet był
    z tych barczystych ogolonych na łyso.

    To jest kwadratura koła, takie formalizowanie zachowań,
    które wywodzą się z tradycji i emocji. Może to zostawić
    i pozwolić ludziom się usamodzielnić? Myśleć i nie
    rościć sobie nadmiaru praw?

    Widziałem co prawda rozwiązanie systemowe, które
    zapobiega kolizjom w tym miejscu, ale za to wymaga
    więcej czasu. Polega to na tym, że światła dla
    skręcających (także w lewo) nie są równocześnie
    przyzwoleniem do jazdy na wprost. I konsekwentnie
    światła do jazdy na wprost nie są zarazem przyzwoleniem
    na skręcenie. Taki sposób wydłuża oczekiwanie na
    przejazd przez skrzyżowanie, ale konfliktów nie ma.

    > Propozycja jest kontrowersyjna z innego powodu i zamiast wymyślać
    > sztuczne trudności napisz po prostu, że uważasz, że nie po to masz
    > brykę, żeby plebs przodem puszczać. Czemu zależy ci na politycznej
    > poprawności?

    Popieram tę opinię, bo do rozwiązania tego kłopotu
    nie jest potrzebna żadna deklaracja polityczno-ideowa.

    Jan

  • 22. Data: 2012-11-22 12:34:29
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-22 10:02, masti pisze:

    > To się nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem
    > matki z kilkoma latami mandatów.
    ?? chcesz powiedzieć, że dobre wychowanie można uzyskać tylko mandatami?
    Podobnie jak z wychowaniem dzieci? - lać pasem aż wyjdą na ludzi?
    Potem nie ma się co dziwić, że tyle frustracji i patologii dookoła.
    Jacek

  • 23. Data: 2012-11-22 12:36:46
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2012-11-22 06:16, Jacek pisze:

    > Punkt o np. podawaniu grupy krwi w d.o.
    > jest tylko po to, aby zrobić wrażenie, że do dla naszego "dobra" (każdy
    > szpital przez podaniem krwi i tak sprawdza grupę nie patrząc na wpis w
    > dokumentach, więc po co? Chyba tylko po to, żeby zgarnąc kasę za wymianę
    > dowodów?).

    Bzdura, nie zawsze jest czas na badanie (w szpitalu wynik jest po 30
    minutach tak na oko i wcale nie jest 100% pewnosc. Odroznienie grupy A i
    B od AB wymaga jescze wiecej czasu - tego czasu mozesz juz nie miec).

    Podaje sie grupe uniwersalna jesli nie wiesz jaka ma pacjent, nastepnie
    ratuje mu sie zycie a w miedzyczasie przychodzi wynik badania krwi i
    mozna podac wlasciwa.

    PS. To nie jest glos za "wpisywaniem grupy krwi do d.o."

    --
    jarek

  • 24. Data: 2012-11-22 12:55:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-22 10:00, Andrzej Lawa pisze:

    > 1. Jak niby kierowcy mają rozpoznawać chęć wejścia na "zebrę"?
    > Telepatycznie? Sens by to miało gdyby sprecyzować - stoi na krawędzi i
    > podnosi rękę w geście "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -

    Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do przejścia".

    Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,
    więc ryzyko pomyłki minimalne (w przeciwieństwie do interpretacji
    rozmaitych "zamiarów" tłumu przechodzących w okolicy przejścia).

  • 25. Data: 2012-11-22 13:00:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.11.2012 12:55, Jakub Witkowski pisze:

    > Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do przejścia".

    W nocy mało widoczne.

    > Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

    Zdziwił byś się...

  • 26. Data: 2012-11-22 13:11:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 12:34:29 +0100 osobnik zwany Jacek napisał:

    > ?? chcesz powiedzieć, że dobre wychowanie można uzyskać tylko mandatami?
    > Podobnie jak z wychowaniem dzieci? - lać pasem aż wyjdą na ludzi? Potem
    > nie ma się co dziwić, że tyle frustracji i patologii dookoła. Jacek

    ciekawe interpretacja ale wyłącznie Twoja. Ja tylko mówię jak było.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2012-11-22 13:16:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" napisał w wiadomości
> [...]

    >badania krwi i mozna podac wlasciwa.

    >PS. To nie jest glos za "wpisywaniem grupy krwi do d.o."

    I slusznie, bo to moze prowadzic do pomylek.
    Wytatuowac, albo zachipowac wszystkich :-)

    J.

  • 28. Data: 2012-11-22 13:18:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 10:14:01 +0100 osobnik zwany RoMan

    >mówisz, że Ci których widziałem tam mieszkajac to sami turcy i
    >Polacy?

    Nie wiem kogo widziales, ale Niemcow z Ordnungiem to jest pare
    procent.
    Reszta to normalnie ... pisze o zawodowych sprawach.

    J.

  • 29. Data: 2012-11-22 13:19:49
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 10:00, Andrzej Lawa pisze:
    (...)
    > 8. To może jeszcze od razu dodać defibrylator jako obowiązkowe
    > wyposażenie każdego pojazdu, poczynając od motoroweru, a także dodać do
    > egzaminu sprawdzian z odbierania porodów?
    > (...)

    Zapomniałeś dodać jeszcze jeden przyrząd sygnalizacyjny,
    mianowicie kierunkowskazy dla pieszego. Pod karą mandatu
    każdy przechodzień musiałby nie tylko mieć toto, ale
    i używać. A liczne monitorujące kamery wysokiej rozdzielczości
    przyczyniłyby się do poprawy budżetu. Ale - ale... Teraz
    widzę, że konieczny byłby jeszcze jeden przepis.
    Mianowicie ten zakazujący noszenia nakryć głowy takich,
    które zasłaniałyby twarze... Oprogramowanie
    do identyfikacji na podstawie twarzy już jest. Tylko
    jeszcze każdy musiałby odwiedzić urząd i dać się zeskanować.
    Oczywiście za odpowiednią opłatą skarbową. A rzesza
    urzędników czy innych funkcjonariuszy potrzebnych do
    obsługi zapisów z kamerek byłaby wynagradzana z mandatów.

    Jan

  • 30. Data: 2012-11-22 13:31:17
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-11-22 12:05, Jan45 pisze:

    > Jeśli na wszelki wypadek zatrzymam się, by go przepuścić
    > (bo może akurat skręci na przejście), narażam się
    > na gwałtowny sprzeciw tych kierowców, którzy jadą
    > za mną.

    Wystarczy jechać odpowiednio powoli i w okolicy przejść dodatkowo wzmóc
    uwagę. Jakoś na zachodzie i południu Europy to działa. ALE - tam się
    jeździ rzeczywiście nie szybciej, niż 55 km/h po mieście, a kierowcy są
    jakoś tak mniej sfrustrowani.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański