  • Data: 2009-09-10 12:25:22
    Temat: Re: Jeśli nie Triumph Tiger 1050...
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości

    > Nie do konca. IMO 3 punkty decydujace o wygodzie kierownika mozna
    > "rozciagnac" i na malym sprzecie, tyle ze np wiekszosc winkli przeorzesz
    > podnozkami.

    No to ja Cie serdecznie zapraszam na prezentację jak schodzisz do
    podnóżka na większości winkli na takim psie typu 690 SM. Bo póki
    co śni mi się to po nocach jak koszmar. Wygodnie jest. Winkle
    do 140 robię o wiele szybciej i łatwiej niż busą, zejde do kolana, a
    nie zamknąłem nawet opon. Tak, że wiesz...do podnóżków jeszcze
    zostało ho,ho,ho.
    Oczywiście wiem z czego ta zabawa wynika, a mianowicie: mały rozstaw
    osi, niska waga, wysoki środek ciężkości, bardzo wąsko rozstawione podnóżki,
    wysoka kierownica, sprawiają, że przy wyższej prędkości na winklu wymagane
    jest znaaaacznie mniejsze pochylenie. Jest jednak bardzo wygodnie, mimo że
    pies ;-)
    To taki mój nieśmiały wkład w wygląd na motocyklu, aczkolwiek powoli wykluwa
    się jednak projekt aprilia rsv4...jako motcykl docelowy ;-)

    > Oczywiiiscie ;) Mowi sie wszak ze GSXR, zwlaszcza w porownaniu z R!, ma
    > "drewniana" zawieche. Prawda to?

    Z tym prównaniem jakości zawiasów to też różnie bywa. Jedno co można
    przyjąć na pewno to to, że zawieszenie zaczyna pracować dopiero pod
    konkretnym obciążeniem, a to co my uważamy za pracę zawieszenia w jeździe
    po drodze publicznej w 90% jest zwyczajnym zapewnieniem komfortu jazdy.
    Znowu porównam ciężką busę do lekkiego ktm-a. W busie mogłem sobie ustawić
    zawiasy na pewną prędkość przejazdu po 90% winkli i było OK. Tzn. mogłem
    jechać sensownie szybko bez telepawki na nierównościach i podwijania przodu
    czy pompowania tyłu na winkalch. Na 10% trzeba się było troszkę pomęczyć
    albo zmienić nastawy.
    W ktm-ie jest wóz albo przewóz. Przy lekkiej zmianie nastawów na szybszych
    i dość ciasnych winklach tył albo pompuje albo traci kontakt z nierówną
    nawierzchnią.
    Przód podobnie tylko trochę bardziej sensacyjnie. Wniosek jest taki, że albo
    spokojniej jadę albo częściej niż w busie muszę tym kręcić. Uważam, że
    największy
    wpływ na takie zachowanie ma masa motocykla, a w dalszej kolejności jego
    geometria.

    I kończąc żeby nie było całkiem off to też jestem za TT1050 bo mi się
    podoba,
    bo na nim siedziałem i nic mi nie przeszkadzało bo wiedziałbym jak tym
    jeździć
    bo nie narzekłabym na to czego w nim nie ma, co mi w nim nie byłoby
    potrzebne
    w wydaniu top i czego prawdopodobnie nigdy bym nie użył...no.

    Zdrówka
    Irek i ktm-y