eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJednopunktowy termometr na podczerwień jako kamera termowizyjna jednopunktowaRe: Jednopunktowy termometr na podczerwień jako kamera termowizyjna jednopunktowa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 11 Jan 2024 10:29:37 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jednopunktowy termometr na podczerwień jako kamera termowizyjna
    jednopunktowa
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday 11 January 2024 at 18:32:40 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    20 metrów, ale z tylu jest tona elektroniki, aby się do niej dobrac w funkcji
    termometru
    > Czujnik PIR jest bardzo prosty, i elektroniki prawie nie wymaga.
    > Wymaga za to optyki - bo normalnie ma szerokie pole widzenia.
    > A obiektywu na daleką podczerwien nie masz, i nie kupisz, bo za drogi
    > :-P
    >
    > Choc po prawdzie:
    > -moze się da metalowe lusterko użyć (haha - wklęsłe)
    > -obiektyw w tej czujce PIR jakis tani,
    > -a moze się jakis dyfrakcyjny da zrobić amatorsko?

    obrabiając poszczególne piksele.

    > Zrobisz choc jeden obiektyw, to się pochwalisz :-)
    >
    > J.
    Jeżeli można oglądać teleskopami galaktyki w podczerwieni to da się i budynek
    zeskanować

    A jak obiektw to problem, to obiektyw będzie nieruchomy a przesuwał się będzie sam
    1-pikselowy sensor
    aby mniejszyć FOV 10 krotnie

    Może fototranzystor, może czujnik PIR,
    ale ważne aby odzyskać dużą rozdzielczośc przesuwając sensor mechanicznie pod
    obiektywem.

    Może być i lusterkiem z projektora laserowego.

    Ale ważne aby uzyskać obraz termowizyjny w dużej rodzielczości z urządzenia 10 x
    tanszego od Flir

    Pewnym rozwiązaniem jest nakładanie obrazu termowizyjnego na obraz z kamery o dużej
    rozdzielczości,
    aby widzieć w dużej rozdzielczości, co jest obserwowane termograficznie.

    Ale nadal jest jeszcze czas na eksperymenty, bo kamerka usb 256x128 to
    nadal 300 $
    i nie stanieje do 30 $ jutro, ani za tydzień, aby była popularna i do zabawy dla
    każdego.

    Ale to jest tak samo jak z pomiarem cukru we krwi.
    Dźganie, dźganie przez lata
    a nagle Chińczyk oferuje 50 modeli smartwatchy z ciągłym pomiarem cukru
    i się dało, a za oceanem piszą w marcu 2023, że Apple nad tym pracuje i jeszcze
    potrzebuje wielu lat.

    https://www.theverge.com/2023/3/18/23618649/noninvas
    ive-blood-glucose-monitoring-wearables-smartwatches

    Recently, Bloomberg ran a story that set the health tech sphere abuzz. Citing insider
    knowledge, it claimed Apple had reached a major milestone in noninvasive blood
    glucose monitoring that could revolutionize diabetes treatment as we know it. But
    although this technology is buzzworthy, you won't see it arrive on the Apple Watch --
    or any consumer-grade wearable -- for several years to come.

    Ja pracuję nad smartwatchami do ciągłego, bezinwazyjnego pomiaru insuliny we krwi i
    będą dostępne jeszcze w tym roku, a nie za 10 lat i uratujemy życie 100 milionów
    cukrzyków

    Zatem tempo, tempo, tempo
    i do dzieła
    a testy, eksperymenty niech przeprowadza cały świat jednoczesnie, a kto najlepszy
    niech zarobi 1,000,000 $