  • 1. Data: 2013-01-01 18:19:59
    Temat: Jedno cookie, dwie wartości???
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Testowałem jakąś stronę WWW, która zapisuje i odczytuje cookies. W
    pewnym momencie odczytywana wartość zaczęła być inna niż zapisywana.
    Wyświetliłem wartość (JS) document.cookie pod IE10 i jakież było moje
    zdumienie gdy ujrzałem, że na liście ciasteczek widnieje 2x to samo z
    różnymi wartościami. Zapis do ciasteczka odbywał się dla pierwszego
    wystąpienia a odczyt - z drugiego. Dopiero usunięcie wszystkich cookies
    z przeglądarki spowodowało, że wszystko do normy wróciło. Czy
    spotkaliście się z podobną sytuacją? Co ją powoduje?

  • 2. Data: 2013-01-01 19:53:04
    Temat: Re: Jedno cookie, dwie wartości???
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 01 Jan 2013 18:19:59 +0100, Marek napisał(a):

    > z przeglądarki spowodowało, że wszystko do normy wróciło. Czy
    > spotkaliście się z podobną sytuacją? Co ją powoduje?

    Path, poczytaj w RFC.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-01-02 01:28:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-01 19:53, R.e.m.e.K pisze:

    > Path, poczytaj w RFC.

    Pewnie jakoś tak to poszło... Mam jednak wątpliwości. Jaki path ustawia
    kod JS: document.cookie="test=X" ?

    Załóżmy, że path zadziałał jak piszesz. Jeśli aplikacja ma 2 poziomy:
    root i podkatalog "katalog". Wchodzimy na stronę domena.pl i niech
    zapisuje się cookie "test=A". Wchodzimy do podkatalogu domena.pl/katalog
    i tam skrypt zapisuje to samo cookies "test=B". Czy w takim przypadku
    odczyt cookie "test" z poziomu domena.pl/katalog ma zwrócić A czy B? Mi
    zwraca A. Czy drugi zapis z wartością B nie powinien nadpisać?

    A tak przy okazji: jak spowodować aby tak samo nazwane cookie w roocie i
    w podkatalogu były różnymi cookie?

  • 4. Data: 2013-01-02 10:34:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    Może jeszcze jedno pytanie zadam, którego odpowiedź będzie dla mnie
    rozwiązaniem problemu:

    Jeśli zapisuję cookies w 2 lokalizacjach tak samo:

    document.cookie="test=wartosc; expires=tu_data"

    Lokalizacje to:
    1. domena
    2. domena/podkatalog

    i teraz odczytuję wartość document.cookie w lokalizacji
    domena/podkatalog, to otrzymuję:

    "test=wartosc_z_lokalizacji1;test==wartosc_z_lokaliz
    acji2"

    Skąd mam wiedzieć, która wartość dotyczy lokalizacji 2?