  • 211. Data: 2018-05-02 12:26:23
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2018 12:05:13 +0200, HF5BS napisał(a):

    > I oby to tylko do treningu matematycznego na początku stosowano, czyli np.
    > do szkoły, aby uczniak bardziej się skoncentrował na zadaniu, a nie na
    > grzebaniu w liczbach, to na klasówce z matmy, jeśli już. Wolałbym jednak nie
    > ryzykować, że wskutek uproszczenia obliczeń, cuś mi odpadnie z sufitu, czy
    > siedzący na dachu gołąbek zarwie więźbę, czy jak to zwą.

    od tego ze przyjeli 10 zamiast 9.81 to nie odpadnie.
    Inna sprawa, ze kiedys wytrzymalosc stali byla np 40kG/mm2, a dzis
    400MPa ..

    > Mnie tylko o to chodzi, by ta okrągła dycha nie utrwaliła się i Pan
    > Projektant nie stanął zdziwiony przed ekranem, że "o, to jednak 9.81, nie
    > 10...".

    A ten punkt chyba juz przekraczamy, skoro "przyjete jest ..."

    J.

  • 212. Data: 2018-05-02 17:39:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A ten punkt chyba juz przekraczamy, skoro "przyjete jest ..."

    OK, do policzenia przy tablicy w szkole, nawet do oszacowania wyniku, to
    tak, zgadzam się. Pod warunkiem, że uczeń liczący w oparciu o 10, nie
    zapomni tego 9.81 i użyje tego we właściwym momencie. Ale jednak bym aż tak
    wszędzie nie upraszczał. Spóźniłem się na autobus o 2% doby, ten gópi
    ałtobós pojechał se... Jak ą muk... A qmpel spuźnił się o 0.2% doby i tesz
    nażekał na ałtobós ktury łuciek mó.
    (orty celowe, ale piłem wyłącznie do tych 2 % różnicy, nie zawsze to taki
    błahy procent, a my i tak do końca nie wiemy kiedy ugryzie) Jak
    zniekształcenia nieliniowe ze słuchanej na spacerze muzyki, to specjalnie
    tego nie zauważymy, może jakiś "wudu" stwierdzi nieco większą szorstkość
    przekazu (jeszcze różnica, czy przytnie zera, czy szczyty). Jak odstroimy
    odbiornik, to już na długich uzyskamy chrobot resztek wstęgi (chyba, że
    wejście szerokie, to może coś da sie zrozumieć), a na UKF albo inną stację,
    albo szum "eteru".

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 213. Data: 2018-05-02 17:46:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/2/2018 11:39 AM, Marek wrote:
    > Powątpiewam, żeby hydraulik zrobił coś takiego świadomie.

    Oczywiście. On to zrobił instynktownie. Miał z resztą chłop dość proste
    spojrzenie na hydraulikę: "Woda płynie tam gdzie ma bliży".

  • 214. Data: 2018-05-02 17:57:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/2/2018 12:09 PM, HF5BS wrote:
    > Poświecisz przykładem, co przez 30 lat przegapiłem?

    Mniej więcej popularnośc, gdzies w drugiej połowie lat 90 PacketRadio na
    pasmie "prawie" CB, co najmniej kilkanaście przełączników i przekaźników
    pomiedzy pasmami (w tym i 3.5Mhz) z dostepem publicznym, sporo
    działających zasobów oprogramowania. Mniej więcej wtedy udało mi się na
    pożyczonym radiu CB i własnoręcznie zmajstowanym modemie PR wyrwać
    troche danych publicznych z PacketRadio. Tylko że:
    a) do tego trzeba bardzo duża antenę
    b) do tego trzeba senowne radio a nie zabawkę
    c) do tego trzeba być emerytem bo czekanie na wolny "slot" trwalo godzinami

    I potem to dupło. Mniej więcej jak pojawił się internet wdzwaniany. To
    była jednak absurdalna różnica. Lepsze wrogiem kiepskiego.

    Sporo tego mozna znaleźc w ksiąze "Amatorska komunikacja cyfrowa" czy
    jakoś tak. Autora nie pamiętam. Na wakacjach jestem, ale książka gdzieś
    w domu leży, jedna z najwazniejszych jakie miałem.

    > Yy... przyszła Pani Stenia i posprzątrała na szufelkę?

    Raczej kwas żołądkowy. Razem ze szkliwem. Ale nie wykluczam że te moje
    żarna, jakie miałem okazje konsumować, tandetne były.

  • 215. Data: 2018-05-02 18:01:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/26/2018 12:03 PM, HF5BS wrote:
    > Pozostaje chyba wyrwać się gdzieś w Bieszczady, głęboko w las, parę
    > paneli słonecznych aby mieć energię

    Zdumiewa mnie fakt że każde pokolenie osiąga wiek w którym rysuje grubą
    kreskę oddzielającą to co stare (dobre) i nowe (złe). Ale najbardziej
    zabawne że każde pokolenie rysuje ta kreskę w innym miejscu. Ciekawe
    kiedy ja wezmę kredę do ręki. Obym nigdy tego nie zrobił.

  • 216. Data: 2018-05-02 21:17:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]

    Przypominam, tu jest wspomniane P_o_cket Radio. I o przegapienie tegoż się
    pytam.

> [...]
    > pożyczonym radiu CB i własnoręcznie zmajstowanym modemie PR wyrwać troche
    > danych publicznych z PacketRadio. Tylko że:

    Na CB też działałem przez ok. rok, gdzieś tak '96-97, ANT była mała
    samochodówka chyba, nie pamiętam, w każdym razie skromna mocno. Nie było
    problemów na obszarze Warszawy.

    > b) do tego trzeba senowne radio a nie zabawkę

    Byle parametry trzymało. Na UKF działałem na balkonówce dookólnej o zysku 6
    dB. Radio Nagai NV-150, kopia któregoś z ICOM-ów, przy wizycie Papieża w
    '91, popularne wśród strażników miejskich.
    Na CB używałem Ranger RCI-2950, z niepełną mocą, bo zasilaczz nie stykał.

    > c) do tego trzeba być emerytem bo czekanie na wolny "slot" trwalo
    > godzinami

    Możesz rozjaśnić, co konkretnie masz na myśli?

    > Sporo tego mozna znaleźc w ksiąze "Amatorska komunikacja cyfrowa" czy
    > jakoś tak. Autora nie pamiętam. Na wakacjach jestem, ale książka gdzieś w
    > domu leży, jedna z najwazniejszych jakie miałem.

    Zapewne Krzysztof Dąbrowski OE1KDA, miałem przyjemność osobiście znać jego
    ojca, Bogdana SP5BD.

    > Raczej kwas żołądkowy. Razem ze szkliwem. Ale nie wykluczam że te moje
    > żarna, jakie miałem okazje konsumować, tandetne były.

    OK, rozumiem. Jednak nadal nie wiem, co przegapiłem w Pocket Radio. (nie
    mylić z Packet Radio - gdybyś mnie zapytał w tamtych czasach, gdy używałem,
    to bym ci jak z nut wujaśnił wszelkie elementy protokołu AX25, czyli np. co
    znaczy jaki znacznik przy ramce, a nawet różnice między wersjami 1 i 2)...
    Czepiam się jednej literki - ale nie bezpodstawnie. W okresie popularności,
    wiele było wypowiedzi o POcket-Radio, a to mimo różnicy jednej literki
    różnica zasadnicza, nie tylko formalna, ale fizyczna też.
    Stąd moja niezdrowa dociekliwość, ale wolę się upewnić, że o tym samym
    mówimy. Ja tylko tyle mogę się pochwalić, że '98-'00, dziabałem PR dla
    obszaru Warszawy, korzystając tak, z dostępu wdzwanianego (rekord, to 412
    prób, tak był obłożony). Nie było większego problemu, idea układu była nieco
    podobna do używania poczty QWK w BBSach telefonicznych, rezultatem był plik
    ZIP, zahasłowany, aby po wpadnięciu w niepowołane ręce, był bezwartościowy.
    Szczegółów już nie pomnę, przy okazji pozdrowię Alinę SP8XGK, z którą
    załatwiałem cały transfer. Niestety, nie dało się tego zrobić automatycznym
    FWD, sprzęt niestety (komputer) miałem nienajlepszej jakości i było za duże
    ryzyko przekłamań przy transferze. Pod koniec rozdzielałem na dwie stacje
    jednego klubu i udało się, z jednoczesną ich obsługą.
    A co do żaren - cóż, to mieli dawniejsi ludzie, tego używali i jakoś
    przetrwali.

  • 217. Data: 2018-05-02 21:21:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > zabawne że każde pokolenie rysuje ta kreskę w innym miejscu. Ciekawe kiedy
    > ja wezmę kredę do ręki. Obym nigdy tego nie zrobił.

    Nie stawiam kreski. Chcę po prostu porządnie odpocząć, odetchnąć od gonitwy
    życia codziennego. A jeśli mi się spodoba, to czemu mam to porzucać? Ja
    lubię spokój i przyrodę, fotoaparat i zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia, filmy, itd.
    A kiedy kreska - na pewno jakąś narysujesz, kiedy, nie wiem. Może u jednych
    grubiej, u innych tylko trochę widać. U jednych z własnej woli, u innych z
    konieczności. Gorzej, jeśli z jakiejś durnej mody, np. "bo inni rysują".

  • 218. Data: 2018-05-02 22:41:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/2/2018 9:17 PM, HF5BS wrote:
    > Przypominam, tu jest wspomniane P_o_cket Radio. I o przegapienie tegoż
    > się pytam.

    Łomatko. I myślisz że to jakoś szczególnie interesujący temat do
    dyskusji, robienie literówek? Robie je bezustannie ale nie przyszło by
    mi przez głowe żeby zuzywać pasmo internetu na tępe dyskusje o ich
    istnieniu. Weźmy taki wyraz "dyskusja". Cały czas piszę go przez "c" i
    nawet nie wiem dlaczego. Naturalnie to jakoś wychodzi, co chwile
    poprawiam. To nie wina nie czytania książek, przemieliłem ich
    prawdopodobnie więcej niż całe moje osiedle. Zdaje sobie z tego sprawę i
    staram się przeciwdzialać w granicach rozsądku. No ale dość tej dyskucji.

    I jak widzisz tutaj literówki juz nie ma. Naprawde, czasem trzeba
    odrobiny dobrej woli. Komus kto się jąka tez poprawiasz każdy wyraz
    rozmawiając twarza w twarz? Jestem bardzo niechlujny przy pisaniu na
    grupy. Najzwyczajniej dlatego że pisanie lepiej wymaga znacząco więcej
    wysiłku a zakładam że po drugiej stronie ktoś kto czyta nie jest
    nawiedzonym polonistą z zamiłowania do nekania ludzi nieistotnymi
    duperelami. Zakładam czesto błędnie bo ludzie jak nie mają się czego
    czepić to czepiają się gramatyki, ortografii i innych dupereli. Taki
    urok grup ale jest to też znakomity znacznik braku argumentacji.

    > Możesz rozjaśnić, co konkretnie masz na myśli?

    Ano czekało się na wolny transponder/przemiennik na inna częstotliwość.
    Na samym CB w mojej okolicy nic nie było. Było za to na pasmach
    amatorskich, jakieś odpowiedniki BBSów itp. Radia na pasma amatorskie i
    to ze wstegami nie mialem, nie stać mnie było. Trzeba było czekac na
    wolny przemiennik. Zwalniał się zazwyczaj koło 3-ciej w nocy i trzeba
    było szybko reagować. Całość była tak absurdalnie niemożliwa do używania
    że szybko zrezygnowałem zajmując się czymś bardziej pożytecznym.

    > OK, rozumiem. Jednak nadal nie wiem, co przegapiłem w Pocket Radio. (nie
    > mylić z Packet Radio

    No i widzisz - drążysz tępy temat literówki. Chyba jestem za głupi zeby
    pojąc po co tak marnowac bity w internecie. To już choć dowolne porno ma
    jakiś cel.

> [...]
    > okresie popularności, wiele było wypowiedzi o POcket-Radio, a to mimo
    > różnicy jednej literki różnica zasadnicza, nie tylko formalna, ale

    Ależ oczywiście: zakładanie że rozmówca jest idiotą jest znacznie
    łatwiejsze niż zakładanie że jest niechlujny jak ja i nie wyłapie
    wszystkich nieistotnych literowek jakie robi trolując sobie z nudów w
    nieistotnym dla ludzkości wątku.

    > Stąd moja niezdrowa dociekliwość

    Nie, twoja "dociekliwość" wynika z patrzenia na ludzi z góry. Zakładasz
    że jak się kogoś złapie na tym że nie wymawia "r" albo ma kiepski akcent
    to od razu wiadomo że tępak z elektroniki i można go przegrilować. To
    jednak nie działa jesli obserwatorzy są odrobine rozumni, czasem wręcz
    przynosi skutki odwrotne do urojonych, szczególnie na grupach.

    > A co do żaren - cóż, to mieli dawniejsi ludzie, tego używali i jakoś
    > przetrwali.

    Średnia wieku przydatności zębów do użytku była gdzieś o połowę
    mniejsza, rownież kwestie estetyki nie miały dużego znaczenia. Nie
    płaczę po żarnach podobnie jak po tynku z łajna. Postep zazwyczaj ma
    sens choć czasem można przywalić w parapet z rozpędu. Guzów nabilismy
    wiele ale statystycznie ciągle jest coraz lepiej.

  • 219. Data: 2018-05-02 22:50:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/2/2018 9:21 PM, HF5BS wrote:
    > Nie stawiam kreski.

    Oczywiście że stawiasz.

    Zegarki analogowe
    KRESKA
    Zegarki cyfrowe

    Albo:

    Komunie w PRL
    KRESKA
    Komunie w 3RP

    I inna masa kresek które padły w tej dyskusji.

    > A jeśli mi się spodoba, to czemu mam to
    > porzucać?

    A kto zmusza do czegokolwiek, szczególnie do porzucania? Często wśrod
    emerytów słyszę marudzenie że lampy to były lepsze, że silniki to były
    prostsze itp itp. To wszystko bullshit, trywialny w obaleniu w
    większości przypadków. Nikt jednak nie odbiera prawa do marudzenia ani
    też obrażania się na cały świat. Można wysiąść z pociągu na dowolnej
    stacji i zaszyć się w głuszy z dostepem do internetu w celu trolowania o
    tym że warto zaszyć się w głuszy bez internetu.

    > A kiedy kreska - na pewno jakąś narysujesz, kiedy, nie wiem.

    Licze na to że nie. I co najwazniejsze: robie wiele aby nigdy jej nie
    postawić.

  • 220. Data: 2018-05-03 11:17:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > I jak widzisz tutaj literówki juz nie ma. Naprawde, czasem trzeba

    Przestań odwracać kota ogonem. Jeśli ci zwóciłem uwagę na ten szczegół, to
    znaczy, że jest istotny, albowiem ten akurat, rozróżnia dwie ISTNIEJĄCE,
    różne rzeczy. I ciesz się, że nie trafiłeś na ludzi z grupy PR, bo mówie
    serio, dostałbyś coś, co się dziś określa mianem "zjebka", alias "ochrzan".
    Po pierwszym zwróceniu uwagi, że zrobiłeś literówkę, jakby nie poskutkowało,
    to mogło by być niesympatycznie.

    > odrobiny dobrej woli. Komus kto się jąka tez poprawiasz każdy wyraz
    > rozmawiając twarza w twarz? Jestem bardzo niechlujny przy pisaniu na

    Nie. Odróżniam sytuację, gdy >nie chce<, a >nie może<.

    > grupy. Najzwyczajniej dlatego że pisanie lepiej wymaga znacząco więcej

    I wprowadziłeś odbiorców w błąd, wypadało by przeprosić, jak już nie mnie,
    bo rozumiem, że nie masz do mnie szacunku, nie oczekuję go zresztą, to miej
    go chociaż dla pozostałych czytających.
    Ja jestem dyslektykiem i robione błędy dawno już przestałem zliczać. Jakoś
    ich zbyt wielu w moich wypowiedziach nie ma, bo jednak zwracam uwagę na
    tekst pisany, a w konkursie orto mało kto mnie pokona. Jak nie mogę z
    jakiegoś powodu poprawić błędów, to chociaż za to zdawkowo przepraszam.

    > No i widzisz - drążysz tępy temat literówki. Chyba jestem za głupi zeby

    To trzeba było się przyznać do błędu. Widzisz, gdybyś go nie zrobił, albo
    chociaż szybko go uznał, to dyskusja potoczyła by się całkiem inaczej, bo
    nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. O PAcket-Radio mógłbym powiedzieć,
    myślę, całkiem sporo. Choć oczywiście, że nie wszystko, ale 3 lata robienia
    za tzw. "sysopa", pozwoliło nabyć doświadczenia. A teraz po prostu, nie chce
    mi się do tego wracać, choć mógłbym, mam ważniejsze rzeczy na głowie. Może
    kiedyś w wolnym czasie? Przypomniałbym sobie ćwierćwiecze używania PR...

    > Nie, twoja "dociekliwość" wynika z patrzenia na ludzi z góry. Zakładasz że
    > jak się kogoś złapie na tym że nie wymawia "r" albo ma kiepski akcent to
    > od razu wiadomo że tępak z elektroniki i można go przegrilować. To

    To ty powiedziałeś. Nie znasz mojej historii, akurat jako dziecko miałem
    poważną wadę wymowy (nie wiem, czy ktoś mnie rozumiał, było tak źle) i mało
    kto, po takich uwarunkowaniach jakie miałem, prawie nie ma po tym śladu.
    Więc wiem, co to jest wada wymowy. Na szczęście na mojej drodze stanęli
    świetni specjaliści z podwarszawskiego StoCeR-u i wspaniale mnie z tej wady
    wyciągnęli.