eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJebany systemRe: Jebany system
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    Date: Thu, 27 Dec 2012 12:14:24 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jebany system
    In-Reply-To: <50dc2629$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1212271154240.3200@quad>
    References: <kaqe9o$e3d$1@mx1.internetia.pl> <7785589069$20121218200019@squadack.com>
    <kaqf94$uur$1@news.vectranet.pl> <karf76$otv$1@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1212191127270.3792@quad> <cqzhl320art4$.dlg@lort.hihi>
    <Pine.WNT.4.64.1212261556310.2652@quad>
    <50dc2629$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1356620350 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26681 83.15.167.123:61660
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.pregierz:2049372 pl.misc.samochody:2477438
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 27 Dec 2012, RedLite wrote:

    > W dniu 2012-12-26 16:16, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >> W drugim "zwykłym" przypadku (pojazdy naprzeciw na podporządkowanej,
    >> jeden w lewo drugi prosto) możliwy jest dokładnie taki układ: ten
    >> skręcający w lewo jedzie (dojeżdża), ten na wprost rusza (bo już
    >> jakiś czas stał).
    >
    > Jeśli w ten w lewo dopiero dojeżdża,

    Już dojeżdża. Znaczy bez zatrzymania jest "prawie na skrzyżowaniu".

    > a na wprost już ruszył,

    Dopiero ruszy, bo ten z poprzecznej blokuje obydwu, tyle, ze
    dojeżdżający już jest w "fizycznym ruchu" i ma fizyczną możliwość
    wjechania za tyłek "poprzecznego" bez zatrzymania, a ten na wprost
    jest prawnie w ruchu, fizycznie chwilowo zatrzymany koniecznością
    poczekania aż "poprzeczny" się skończy.

    > to gdzie kontrowersja?

    Ależ ja jej nie mam :)
    Obstawiam iż - za wyjątkiem przypadku, kiedy ruszający z pierwszeństwem
    sam się utopi w zeznaniach - wina jednak będzie przypisana temu który
    pierwszeństwa nie miał.
    Mi wychodzi iż Lort steruje w stronę zaliczenia braku szczególnej
    ostrożności u ruszającego w pierwszeństwem (a on nie ma takiego
    obowiązku!) do "egzekucji", czyli umyślności w doprowadzeniu do
    kolizji.
    IMVHO do takiego zrównania daleko.

    Jeszcze było to:

    >> Szczególnie z pozycji tego kto ma pierwszeństwa ustąpić ;)
    >
    > Sprawę trochę komplikują wolne dwa pasy.

    Chodzi o post zaczynający wątek?
    Jako że nie pamiętam czy dokładnie opisano jaki tam jest układ,
    nie zajmę stanowiska; zdaje się że już była poruszona sprawa
    powszechnego błędu ZAKŁADANIA że na skrzyżowaniu ten z prawej
    (lub "bardziej z prawej" czyli na wprost jeśli jest dojazd na
    wprost i z lewej) zajmie prawy pas i na lewy można pakować
    się bez ustępowania.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: