  • Data: 2011-07-13 17:03:56
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Koniejo" napisał w wiadomości
    >A w Anglii? Cóż, widok długiego sznura samochodów jadących absolutnie
    >prostą niezłej jakości szosą z prędkością dokładnie 60 mil na godzinę
    >(tyle wolno) jeden za drugim bez żadnego wyprzedzania się jest
    >bezcenny - bez żadnych supermanów wyprzedzających przy 7000 obr/min
    >rowem na piątego. Dlaczego tak jest? Ciężko mi powiedzieć.

    A nie przypadkiem dlatego ze na tej drodze stoi kilka FR ?
    Sama ich ilosc swiadczy ze oni lubia szybciej pojechac. Ale widac juz
    zapomnieli jak to jest fajnie jak sie znosi bezsensownie niskie
    ograniczenia predkosci :-)

    Dodaj do tego surowe prawo, ktore zabiera PJ spidujacym, i masz
    odpowiedz.

    > Może wszystko na raz - lepsze drogi, lepsze auta, nieco (podkreślam:
    > nieco) mniejsza harówa w robocie, sporo lepsze zarobki i do tego
    > narodowy charakter.

    Co do Czechow, to ktos kiedys napisal ze jest tam wyjatkowo egalitarne
    spoleczenstwo. Nie ma biednych, nie ma bogatych. W efekcie niewiele do
    szczescia potrzeba :-) Ile w tym prawdy nie wiem, ale po 50 latach
    komuny jakos tak wlasnie powinno byc.

    >Wszystko to sprawia, że jak dzisiaj pojadę do ojczyzny to mam
    >wrażenie, że na drodze toczy się jakaś straszliwa wojna o
    >przetrwanie, której nie potrafię zrozumieć. Trzeba chwilę pomieszkać
    >poza Polską żeby zrozumieć jak trudno się jeździ po polskich drogach.

    Nie wiem gdzie ty widzisz :-)
    Moze to kwestia niemieszkania poza krajem, ale ja tam u nas widze w
    wiekszosci normalna, rozsadna jazde. Z rzadka sie trafi jakis narwany
    debil z Warszawy.

    A wojna .. owszem, jest, jak urwac minuty. Mozna przeciez pojechac
    spokojnie za tirem te jego 50-80 nie probujac nic wyprzedzac i
    utrzymujac bezpieczne 100m odstepu. Tylko po co :-)
    No i potem sie widzi wyprzedzajacych na ciaglej linii nie wiadomo po
    co wymalowanej, przejezdzajacych nagminnie na czerwonym, ustawionym na
    ekspresowce, piratow jadacych 80/50 przez wies czy 120/90.
    Ale zeby od razu wojna ?

    P.S. ostatnia trasa do warszawy - jesli sie nie pomylilem, to
    spalanie wynioslo 6.4. A zazwyczaj raczej 8, no moze 7.8. A przeciez
    ponad pol trasy przejechalem normalnie jak zwykle. To ile pali auto
    jadace 40-70, jesli mimo korkow i klimatyzacji az tyle zaoszczedzilo ?

    J.