eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na suwakRe: Jazda na suwak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jazda na suwak
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <a...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 17 May 2019 09:53:07 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <5cde6867$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.91.105
    X-Trace: 1558079591 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 524 79.191.91.105:63181
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656679
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-05-17 o 08:59, Bolko pisze:
    > Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    > która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    > Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    > I mam okazję to obserwować.
    >
    > Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
    > wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
    > Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
    > W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
    > i tracimy na płynności ruchu.
    >
    > I rozumiem teraz frustrację "dużych".
    > Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu wjedzie.
    > Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.
    >
    >
    > Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
    > Dwa pasy.
    > Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
    > Na lewym osobówki.
    > Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
    > I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak głupi.
    >
    > podsumowywując
    > jak to mawiał prezydent
    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    >

    Teraz to się tak porobiło, że autobusy mają automatyczne skrzynie biegów
    i nie są takimi zawalidrogami jak kiedyś. Podobnie ciężarówki jadące bez
    ładunku - mają aż nadmiar mocy do dynamicznego ruszenia (wystarczy
    popatrzeć na opony, żeby wiedziec, czy jest załadowany, a ściślej -
    obciążony, bo może wieźć lekki ładunek). Przy jeździe na suwak w stylu
    1:1 długość zestawu (ciągnik z naczepą) to co najmniej 3 samochody
    osobowe, więc pas z ciężarówkami z założenia będzie jechał szybciej (bo
    zestawy dłuższe). Nie zawsze opłaci się ciągnąć za osobówkami :-)
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: