  • 1. Data: 2011-03-18 22:05:33
    Temat: Jakie tanie ARM ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Moja cierpliwośc się wyczerpała. Atmelowe SAM7 kosztują caly czas N razy
    więcej niż powinny i nie mam już ochoty placić za "kryzys" którego nie ma.

    Czas więc na radykalną zmianę. Interesuje mnie rodzina ARM7 lub podobny
    arm z kilkoma-kilkudziesięcoma kB RAM, kilkaset kB Flash i obudowach w
    granicach od 32 do ~100 nóżek. Peryferiów - jak najwięcej, ale najlepiej
    dużo uartów i ogólnie komunikacji z reszta swiata. Idealnie - możliwość
    podpięcia RAMu ale nie jest to konieczne. Coś odpowiadające poziomem
    serii SAM7S. Przy ARM7 się nie upieram, ale chyba nic lepszego nie
    znajde od ręki (PICe na MIPS ?). Bedzie to pełnić bardzij rolę
    streownika resztą układów niz być układem wykonawczym wiec ficzery typu
    PWM/ADC itd sa malo istotne. Musi być na to port jakiegoś RTOS (FreeRTOS
    preferowany).

    Koniecznie:

    a) JTAG (lub inny interfejs np. debug uart) z mozliwością *debugowania*
    w eclipse + openocd (pułaki, stan rejestrów itd). Inne wynalazki,
    szczegolnie windows-only sa poza konkursem.

    b) programowanie samego siebie

    c) "wsparcie internetowe", a wiec rodziny egzotyczne odpadają ,choćby
    mialy kosztować 1 dolara / szt. Musi byc społeczność mająca rozwiązane
    połowe problemow.

    d) odpornośc przemysłowa, nawet jesli to tylko legenda.

    e) Perspektywa ze przez najblizesz 5 lat będe mogł je ciagle kupic.

    f) Dostepnośc w mięsnym na rogu.

    Czym sie zainteresować? LPC? ST? Cos innego godnego uwagi? Cena powinna
    być rozsadnie stabilna. Ideałem było by okolo 10zł netto za procesor
    porownywalny z SAM7S64 ;)

  • 2. Data: 2011-03-18 22:49:23
    Temat: Re: Jakie tanie ARM ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-18 23:05 Sebastian Biały napisał(a):

    > Moja cierpliwośc się wyczerpała. Atmelowe SAM7 kosztują caly czas N razy
    > więcej niż powinny i nie mam już ochoty placić za "kryzys" którego nie ma.
    [...]
    > Czym sie zainteresować? LPC? ST? Cos innego godnego uwagi? Cena powinna
    > być rozsadnie stabilna. Ideałem było by okolo 10zł netto za procesor
    > porownywalny z SAM7S64 ;)

    http://kamami.pl/index.php?categoryID=422

    Pierwszy z brzegu przykład: STM32F100RBT6B
    ARM Cortex M3, 128KB Flash, 13 zł brutto przy 1-9 szt.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-03-19 17:47:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czym sie zainteresować? LPC? ST? Cos innego godnego uwagi? Cena powinna
    > być rozsadnie stabilna. Ideałem było by okolo 10zł netto za procesor

    Z tanich LPC to rodzina 13xx i 11xx. Spełniają a,b,c. Z d nie wiem ale
    mi LPC 1768 (trochę mocniejszy ale ten sam rdzeń Cortex M3) stabilnie
    pracują w warunkach przemysłowych. Rodziny bardzo nowe więc jest moim
    zdaniem pewne że szybko nie znikną. W miesnym nie ma sensu szukać.
    Zdecyduj się na dostawcę i na rodzaj obudowy (zależny od twoich wymagań
    i wybranej technologii montażu) i kupuj tam gdzie tanio i szybko. Jeśli
    chcesz najtaniej to masz obudowę QFN - znajdziesz procki nawet po 7 zł
    no ale ta obudowa jest troszkę bardziej kłopotliwe gdybyś montował
    ręcznie. No i raczej nie bywa w mięsnym. Zamiast szukać w sklepie za
    rogiem, zakup sobie od razu 20 czy 40 sztuk w wysyłkowym.

    MD

  • 4. Data: 2011-03-19 18:11:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-19 18:47, Mario wrote:
    > W miesnym nie ma sensu szukać.

    Tez tak myślałem a potem okazało się że na SAM7S256 muszę czekać 3
    miesiące na dostawę.

    > Zdecyduj się na dostawcę i na rodzaj obudowy (zależny od twoich wymagań
    > i wybranej technologii montażu) i kupuj tam gdzie tanio i szybko.

    W przypadku Atmela to niemożliwe ;) Ani tanio ani szybko. Jestem na nich
    bardzo zły.

    > Zamiast szukać w sklepie za
    > rogiem, zakup sobie od razu 20 czy 40 sztuk w wysyłkowym.

    "Sklep za rogiem" to tylko przenosnia. Nie chcę się uzależniać od
    jedynego sklepu z egzotycznymi towarami który wsiągnie za 3 tygodnie.
    Już mnie jeden tak zrobił pare lat temu jak kupiłem wyświetlacz,
    obczaiłem ze świetny, zaprojektowałem obudowę i płytki a sklep zniknął,
    właściciel dał mi tylko informacje że "kupował gdzieś w chinach na
    targu, może mi podać adres". Mój kolega miał tak z jakimś prockiem ARM9
    - z dnia na dzień okazało się że najbliższy dystrybutor już nie jest w
    Berlinie tylko w USA i "trochę" drożej. Na tyle że projekt był nieopłacalny.

  • 5. Data: 2011-03-19 23:07:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-19 19:11 Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > - z dnia na dzień okazało się że najbliższy dystrybutor już nie jest w
    > Berlinie tylko w USA i "trochę" drożej. Na tyle że projekt był

    No to kupuj w TME albo nawet DigiKey. Tacy dostawcy na 99% nie znikną w
    ciągu najbliższych lat. Oczywiście na teraz możesz wybrać tańsze źródło,
    ale przydadzą się tacy "awaryjni" zawsze więc sprawdź, czy mają w
    ofercie twoje ulubione procki. Co oczywiście nie zmienia faktu, że NXP
    albo ST mogą się w przyszłości wypiąć podobnie jak Atmel i dawać
    odbiorcom terminy dostaw 30-tygodniowe.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2011-03-20 00:37:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 00:07, Adam Dybkowski pisze:

    > No to kupuj w TME albo nawet DigiKey.

    Farnell, Mouser czy ELfa. Jeśli tam jest to nie jest przesadnie egzotyczny.

    MD

  • 7. Data: 2011-03-20 08:47:21
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    rozsadnie stabilna.
    > Ideałem było by okolo 10zł netto za procesor porownywalny z SAM7S64 ;)

    Ja polecam rodzinę Stellaris TI (kiedyś Luminary Micro). Bez problemu do kupienia w
    Farnellu.

  • 8. Data: 2011-03-20 09:44:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-20 01:37 Mario napisał(a):

    > Farnell, Mouser czy ELfa. Jeśli tam jest to nie jest przesadnie egzotyczny.

    No w ELFIE to akurat bardzo egzotyczne rzeczy są. Zajrzyj do katalogu,
    możesz kupić sobie od ręki np. płytę z procesorem 80486. Cena oczywiście
    kosmiczna.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/