  • Data: 2011-05-22 11:18:05
    Temat: Re: Jakie powinno być natężenie prądu w POTS?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 May 2011 01:39:28 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >ostatnio chciałem spiąć ze sobą dwa modemy bez centralki i komendami AT
    >wymusić na nich, żeby zaczęły ze sobą gadać (np. komenda ATA powoduje,
    >że modem podnosi słuchawkę i gra tą swoją melodyjkę).
    >Połączyłem je na początek kablem dwużyłowym, ale się nie słyszały, więc

    Niektore modemy nie wymagaja zasilania z linii. Wrecz bym powiedzial
    ze zaden ze starszych nie wymaga, natomiast w nowszych chyba im sie
    znudzilo transformatory nawijac :-)

    >podałem na ten kabel 12V z zasilacza stabilizowanego bez ograniczenia
    >prądowego. Jeden z modemów zaczął syczeć, a jego sterownik wyświetlił
    >komunikat, że natężenie prądu w pętli abonenckiej jest za duże. Wiem, że
    >w centrali jest opornik pomiędzy CB a linią, ale CB ma z 60V. Jakie
    >powinno być natężenie albo ile omów opornika powinienem wstawić,
    >zasilając takie połączenie z 12V?

    po "podniesieniu sluchawki" napiecie spada do kilkunastu V wlasnie.

    >Na wszelki wypadek rysuję schemat, jakby ktoś nie załapał:
    >
    > + 6V ---,
    > |
    > A ---------------+----------------------- A
    >modem 1 modem 2
    > B ---------------+------------------------B
    > |
    > - 6V ---'

    Jak tak zrobisz to sobie tlumisz sygnal. Co z tego modem piszczy i
    stara sie zmienic napiecie w linii, skoro stabilizowany zasilacz temu
    przeciwdziala ? Daj opornik 600 ohm w szereg z zasilaczem - to taka
    "standardowa" opornosc w telefonii. Byc moze trzeba bedzie napiecie
    podniesc.
    Albo wlacz ten zasilacz nie "rownolegle", tylko "szeregowo".
    Kiedys tak robilem, ale wtedy jeden modem byl uczciwy, a nie z hybryda
    symulujaca.

    J.