  • 11. Data: 2010-05-18 13:50:53
    Temat: Re: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kefir pisze:

    > Myslisz ze on, ten oponiarz to guglarki wzioł? Cfaniak.

    gupi jesteś. guglarka to od oponiarza wzięła. nic się nie znasz na guglaniu.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 12. Data: 2010-05-18 14:28:32
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    - MarusC wrote:
    > Mogę kupić opony z indeksem H lub V. Prędkość maksymalna motocykla
    > i tak nie przekracza 210 km/h. Cena jest zbliżona. Zastanawiam się
    > czy któreś z opon są lepsze np V trwalsze? A może H mają dla
    > odmiany lepszą przyczepność na mokrym?

    V są lepsze, bo przystosowane są do większych prędkości, w bezwględnej
    skali zajebistości, musisz to mieć na uwadze, bo indeks to nie tylko
    prędkość, a ogólnie po prostu jakość opony, jej stabilność itd, nie
    sądzę, żeby były opony o indeksie v gorsze od H, ale w związku z tym,
    że i tak nie przekraczasz 210 to ciężko stwierdzić, do auta wziąłem V
    bo takie zalecał producent, mimo, że chyba nie jechałem nim szybciej,
    niż, yyyy, 160?

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 13. Data: 2010-05-18 16:09:46
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!

    On 18 Maj, 15:50, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > gupi jesteś. guglarka to od oponiarza wzięła. nic się nie znasz na guglaniu.

    Kyrrf, wiedzialem ze cos nie hajhitla. Dzienx i spox.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef &

  • 14. Data: 2010-05-18 18:10:11
    Od: marusc <c...@g...pl>

    > V są lepsze, bo przystosowane są do większych prędkości,

    indeks to nie tylko
    > prędkość, a ogólnie po prostu jakość opony, jej stabilność itd,

    Przywołane opinie ekspertuff dotyczą opon samochodowych. I mówią o
    stabilności. A opona motocyklowa w winklu jakby zupełnie inaczej pracuje
    niż samochodowa, którą "łamie" w bok.
    Nie ma ani słowa np o przyczepności jak jest zimno. A tak na logikie
    to czy sztywniejsza nie będzie gorsza w niskich temperaturach?
    Samochodziarze zmieniaja na zimówki.

    --
    Marek

    R1200GS

    F650 Funduro sprzedam

  • 15. Data: 2010-05-18 19:06:05
    Temat: [OT] Re: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: Zefir <zefir77@spamerzy_precz_o2.pl>

    Dnia 18-05-2010 o 16:28:32 Marcin Gardeła <d...@g...pl> napisał(a):

    > do auta wziąłem V bo takie zalecał producent, mimo, że chyba nie
    > jechałem nim szybciej, niż, yyyy, 160?

    Rozumiem, że jak masz mocniejszy motocykl, to lans na wolną jazdę się
    przeniósł w kierunku samochodu? Na p.m.s. już wiedzą o dojrzałości
    związanej z niską mocą posiadanego samochodu? :P

    --
    pzdr.
    zefir