  • 1. Data: 2010-05-18 11:43:22
    Temat: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: "- MarusC" <m...@g...pl>

  • 2. Data: 2010-05-18 11:50:00
    Temat: Re: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mogę kupić opony z indeksem H lub V. Prędkość maksymalna motocykla i tak nie
    przekracza 210 km/h. Cena jest zbliżona. Zastanawiam się czy któreś z opon są
    lepsze np V trwalsze? A może H mają dla odmiany lepszą przyczepność na mokrym?

    Marek

    R1200 GS

    F650 Funduro na sprzedaż

  • 3. Data: 2010-05-18 12:09:33
    Od: zumaszedszyjmiedwieżonok <zumaszedszyjmiedwieżonok@USUNBusaba.com>

    > Mogę kupić opony z indeksem H lub V. Prędkość maksymalna motocykla i tak
    > nie

    jk

  • 4. Data: 2010-05-18 12:58:42
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On May 18, 1:50 pm, "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > lepsze np V trwalsze? A może H mają dla odmiany lepszą przyczepność na mokrym?

    Kiedys wytanilem kupujac opone z nizszym indeksem, dokladniej, byl to
    Dunlop GT501. Slizgala sie jak durna i bardzo szybko "zeszla". Pan
    oponiarz tlumaczyl pozniej ze indeks predkosci, ponoc, mowi nie tylko
    o osiaganej bezpiecznie predkosci maksymalnej - ma takze odniesienie
    do przenoszonej mocy/Nm.
    Nie wiem co o tym sadzic i nie chce tworzyc urban legends. Zrob jak
    uwazasz.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef und padaki 955/660

  • 5. Data: 2010-05-18 13:13:52
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kefir pisze:

> [...]
    > do przenoszonej mocy/Nm.
    > Nie wiem co o tym sadzic i nie chce tworzyc urban legends. Zrob jak

    gógle to ma coś w sobie...

    tabela indexów
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_ind
    eksow_predkosci_,1,88,40.html

    a tu:
    "Należy pamiętać, iż nie chodzi tylko o maksymalną prędkości
    podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego
    masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. Jeżeli na
    pojeździe znajdą się za słabe opony nie będą się one prawidłowo
    odkształcać i w konsekwencji niewłaściwej pracy ulegną przyspieszonemu
    zużyciu lub nawet zniszczeniu. Opony, które posiadają za niski indeks
    prędkości mogą szybciej ,,poząbkować". Taki typ zużycia bieżnika sprawia,
    iż stają się głośniejsze."

    http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/opinie_eksp
    ertow.asp?idPytanie=19&show=opinie

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 6. Data: 2010-05-18 13:28:30
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-05-18 14:09, zumaszedszyjmiedwieżonok pisze:

    > jk
    Kolina spier..

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 7. Data: 2010-05-18 13:32:52
    Od: "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Opona jest dobierana do auta rĂłwnieĹź ze wzglÄ&#65533;u na jego
    > masÄ&#65533;oraz moment obrotowy oraz moment hamujÄ&#65533;y pojazdu.

    A to nie jest tak, że o obciążalności to świadczą te liczby przed indeksem
    prędkości?
    Do GSa fabryka zaleca przód 59H a tył 69H. A że jak się okazało są dostępne
    także 59V/69V więc zapytałem. Dodam jeszcze że w oponach motocyklowych
    bardziej od trwałości interesuje mnie przyczepność.

    MarusC

    R1200GS

    F650 Funduro na sprzedaż

  • 8. Data: 2010-05-18 13:36:25
    Od: "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kefir <a...@g...com> napisał(a):

    > Kiedys wytanilem kupujac opone z nizszym indeksem, dokladniej, byl to
    > Dunlop GT501.

    A cyfry prze literą od prędkości się też różniły?

    MarusC

    R1200GS

    F650 Funduro na sprzedaż

  • 9. Data: 2010-05-18 13:45:37
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    - MarusC pisze:
> [...]
    > także 59V/69V więc zapytałem. Dodam jeszcze że w oponach motocyklowych
    > bardziej od trwałości interesuje mnie przyczepność.

    a to nie jest tak, że te cyferki, to index nośności?
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_ind
    eksow_nosnosci_,1,87,40.html
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Oznaczenia
    _typowej_opony_,1,57,40.html

    choć to o autach akurat jest
    bierz takie gumy, jakie zaleca producent. znaczy z takim indeksem.

  • 10. Data: 2010-05-18 13:48:42
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On May 18, 3:13 pm, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego
    > masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. [...]

    Myslisz ze on, ten oponiarz to guglarki wzioł? Cfaniak.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955/660