  • 1. Data: 2015-08-03 19:17:21
    Temat: Jakie mocne AP
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    Dzień dobry,

    Chciałbym zakończyć temat uruchomienia WiFi wokół domu. Na razie mam
    problem z poziomem sygnału. Obecnie jako AP działa RB951G. Problem w tym
    że ten model nie ma gniazd na anteny zewnętrzne. Stoi w szafie 19", co
    raczej nie ułatwia propagacji. Budynek jest drewniany, w ścianach
    zewnętrznych użyta jest paroizolacja dodatkowo pokryta folią aluminiową.

    Na razie próbowałem poszerzyć zasięg uruchamiając inny AP (dokładniej
    TPLink WA501G z antenami zewnętrznymi). Jakież było moje zdziwienie gdy
    się okazało że ten AP daje jeszcze słabszy sygnał niż bardziej odległy
    RB951. TPLink ustawiłem pod oknem od wewnątrz, na zewnątrz już metr od
    ściany sygnału brak.

    Czy możecie polecić jakieś dobre APki? Wiem, że niby moc jest
    ograniczona normą ale jak widać APek APkowi nie równy.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2015-08-03 20:30:57
    Temat: Re: Jakie mocne AP
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2015-08-03 o 19:17, Piotr Rezmer pisze:

    > Czy możecie polecić jakieś dobre APki? Wiem, że niby moc jest
    > ograniczona normą ale jak widać APek APkowi nie równy.

    Ja polecam https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

    Sam kupiłem z polecenia i nie żałuję. Używam w mieszkaniu (70m2)
    podstawowy model, zakłócenia od sąsiednich sieci bardzo duże, TP-Link
    nie mógł sobie poradzić z pokryciem całego mieszkania równomiernym
    zasięgiem, tutaj nie mam problemów z łącznością nawet przy słabym
    zasięgu na wskaźniku (1-2 kreski). TP-Link i Fibrain które testowałem w
    tej samej lokalizacji potrafiły przy 4 kreskach pracować niestabilnie.
    Tanie toto nie jest, ale polecam, bo warto wydać więcej i mieć spokój.
    Są też wersje AP-ków do montażu na zewnątrz, podejrzewam, że równie
    dobrze działają.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2015-08-11 19:29:20
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 20:30, Paweł Hadam pisze:

    > Są też wersje AP-ków do montażu na zewnątrz, podejrzewam, że równie
    > dobrze działają.

    Dzięki. Pójdę prawdopodobnie w coś takiego:
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/4127/ubiquiti-unifi-
    outdoor-24ghz.html

    Zastanwaiam się też czy można użyć poniższych modeli jako zwykły AP:
    -NanoStation M
    -Rocket M

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2015-08-13 18:52:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł Hadam" napisał w wiadomości grup
    > Ja polecam https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

    Bez sensu dają 450 Mbps dla 2,4 GHz, a 300Mbps dla 5 GHz.

  • 5. Data: 2015-08-14 03:08:20
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 19:29, Piotr Rezmer pisze:

    Każdego bezprzewoowego ubi możesz użyć jako AP.

    Unifi są fajne, jak budujesz dużego mesha - powiedzmy od kilkunastu AP w
    górę, tak, żeby ich zasięg się pokrywał i ładnie działał roaming. Wtedy
    działa to pięknie.
    Jako pojedyncze AP (jeden, 5, 10 ) - są do dupy.
    Mają BARDZO małą moc po kilku krokach.
    Sam dostałem "do ogarnięcia" taką siec po kimś, dwukrotnie też spotkałem
    się z unifi w hotelach. Tam, gdzie były po 2 na piętro - wifi działało
    jak gówno, tam, gdzie ufo było co 10 kroków - działało to zaskakująco
    dobrze.
    Z outdor-owymi nie miałem praktycznej styczności.

  • 6. Data: 2015-08-14 08:11:18
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .08.2015 o 18:52 qwerty <q...@p...fm> pisze:

    > Użytkownik "Paweł Hadam" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bez sensu dają 450 Mbps dla 2,4 GHz, a 300Mbps dla 5 GHz.

    Z tym, że te 300 jest jako tako osiągalne (u mnie na Omnitikach ~290 HDX
    UDP), za to te 450... No czymś w tłumie trzeba się przebić. Coś na pudełku
    trzeba namalować. Nie ważne, że realnie osiągnie się w najlepszym
    przypadku 200... Poza tym, każdy podnieca się szybkim routerem, a jakby
    nie patrzeć, tabletów/laptopów z odpowiednimi kartami jak na lekarstwo. No
    i jeszcze taki router zajmie kilka kanałów, a później płacz, bo miało być
    450 a jest 4,5 ;) Takie czasy marketingu nadeszły...

    Przypomniało mi się szkolenie, na którym gość z Edimaksa podniecał się, że
    mają w ofercie AP z mocą 1W. Nic to, że w PL taka moc jest
    niedopuszczalna, o czym zapomniał wspomnieć. Nic to, że w wielu
    przypadkach zmniejszenie mocy nawet ze 100mW do mniejszej wartości daje
    lepsze efekty niż świecenie na dachu. Ważne, że nieświadomi widzą 1W!
    Później kupuje sobie taki wynalazek jakiś pryszczers i efekt taki, jakby
    odpalił mikrofalówkę na dachu...

  • 7. Data: 2015-08-14 22:02:38
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 14.08.2015 o 03:08, Scobowski pisze:
> [...]
    > dobrze.
    > Z outdor-owymi nie miałem praktycznej styczności.

    Ja mam najprostszy UAP. Jak już pisałem na potrzeby jednego
    mieszkania/małego domu i dużego tłoku na paśmie sprawdza się znakomicie,
    dużo lepiej niż ogólnodostępne routery (TP-link, Netgear) umieszczone
    dokładnie w tym samym miejscu. Dużym plusem jest fakt, że łatwiej je
    estetycznie umieścić w miejscach odsłoniętych radiowo (i jeszcze
    poprawić zasięg), gdzie normalnie routera z wiązką kabli byśmy nie dali.
    Na AP u mnie siedzi 3 do 8 urządzeń (dwa laptopy plus kilka
    telefonów/tabletów) i działa to znakomicie. Moim zdaniem mają po prostu
    bardzo dobrze zrobione tory radiowe, przynajmniej lepiej niż w
    standardowych routerach. Oczywiście na temat skalowalności i obsługi
    dużych powierzchni kilkoma AP-kami nie mogę się wypowiedzieć.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2015-08-17 16:41:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dziki Facet" napisał w wiadomości grup
    lektronik.pl...
    > nie patrzeć, tabletów/laptopów z odpowiednimi kartami jak na lekarstwo.

    802.11n w laptopach jest od dobrych kilku lat.

    > No i jeszcze taki router zajmie kilka kanałów, a później płacz, bo miało być
    > 450 a jest 4,5 ;) Takie czasy marketingu nadeszły...

    Niby w jaki sposób?

  • 9. Data: 2015-08-19 09:05:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Paweł Hadam wrote:

> [...]
    > bardzo dobrze zrobione tory radiowe, przynajmniej lepiej niż w
    > standardowych routerach. Oczywiście na temat skalowalności i obsługi

    U mnie na standardowym Netgearze WNR3500L v2 z wgranym Tomato,
    skonfigurowanym jako AP wisi nieraz 40 laptopów/tabletów/smarfonów i
    działa pięknie.

  • 10. Data: 2015-08-19 09:15:44
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-14 o 08:11, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > lepsze efekty niż świecenie na dachu. Ważne, że nieświadomi widzą 1W!
    > Później kupuje sobie taki wynalazek jakiś pryszczers i efekt taki, jakby

    Mam podobny wynalazek made in czajna z Realtekiem 8187
    o deklarowanej przez chinczyka _nielegalnej_ w UE mocy 1W
    - acz dyskusyjnej, bo zasilane to jest z usb, zaś reflektometrem nie
    dysponuje

    Jako że nie jestem już "pryszczersem", i w domu wystarcza mi
    certyfikowane AP w routerze Draytka, noszę toto doraźnie w torbie z
    lapkiem.
    Bywało już nie raz, że tam gdzie wbudowana antena nie dawała rady
    podpięcie wspomnianego "bostera" z dookólnym patykiem definitywnie
    załatwiało sprawę
    - ze sporym zapasem ;)

    A z ciekawostek mam tez centymetrowago "dongielka" usb od Xiaomi
    który może pracować w trybie klienta lub AP dla kompa podpiętego pod net
    i z testów na mierniku telefono-androidowym
    aż tak wiele nie ustępuje zasięgiem od wspomnianych AP ;)