-
11. Data: 2010-05-15 02:14:20
Temat: Re: Jakie auto kupić?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-05-14 08:50, Robert pisze:
> Witam,
>
> kolejny post z serii "jakie auto kupić?" Chcę wydać max 23-25k PLN.
> Przebiegi rzędu 20kkm rocznie. 70% miasto, 30% poza miastem.
>
> Zależy mi na tym, żeby auto było w miarę ekonomiczne. Silnik do 2000cc.
> Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę mieć nic do
> czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).
>
> Moje typy: Opel Astra, Focus, Golf IV, Corolla, Audi A3?
>
> Co wybrać?
Golf IV najlepszym wyborem, lepszy jakościowo to Audi A3. Na pozostałe
nawet nie patrz.
-
12. Data: 2010-05-15 09:49:03
Temat: Re: Jakie auto kupić?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Robert" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hsirrd$vin$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> kolejny post z serii "jakie auto kupić?" Chcę wydać max 23-25k PLN.
> Przebiegi rzędu 20kkm rocznie. 70% miasto, 30% poza miastem.
>
> Zależy mi na tym, żeby auto było w miarę ekonomiczne. Silnik do 2000cc.
> Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę mieć nic do
> czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).
>
Focus II, 1.6 TDCi, 1.8 TDCi (na osprzęcie Siemensa). Na 2.0 TDCi raczej nie
starczy pieniędzy, aczkolwiek to najlepszy silnik.
Jurand.
-
13. Data: 2010-05-15 09:49:34
Temat: Re: Jakie auto kupić?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hskp17$4p2$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2010-05-14 08:50, Robert pisze:
>> Witam,
>>
>> kolejny post z serii "jakie auto kupić?" Chcę wydać max 23-25k PLN.
>> Przebiegi rzędu 20kkm rocznie. 70% miasto, 30% poza miastem.
>>
>> Zależy mi na tym, żeby auto było w miarę ekonomiczne. Silnik do 2000cc.
>> Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę mieć nic do
>> czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).
>>
>> Moje typy: Opel Astra, Focus, Golf IV, Corolla, Audi A3?
>>
>> Co wybrać?
>
> Golf IV najlepszym wyborem, lepszy jakościowo to Audi A3. Na pozostałe
> nawet nie patrz.
Bo? Pod siłownią źle wyglądają?
Jurand
-
14. Data: 2010-05-15 13:42:41
Temat: Re: Jakie auto kupić?
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "Robert" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hsjac2$d6u$1@news.onet.pl...
> Jakieś argumenty? Bo jeździłem Citroenem C5 i psuło się w nim dosłownie
> wszystko. Peugeotem 406 zrobiłem ponad 60kkm. Zawieszenie i ekonomia na
> plus ale... 2 razy wymieniana uszczelka pod głowicą, ciągłe kłopoty z
> hamulcami (pękający wężyk podciśnienia) i świerszcze w desce.
Nie pomyślałeś, że powinieneś coś zmienić w technice użytkowania samochodu?
Usterki wskazują na deptanie po gazie przy niedogrzanym silniku i ostrej
jeździe po naszych dziurawych drogach...
-
15. Data: 2010-05-15 16:40:15
Temat: Re: Jakie auto kupić?
Od: Krzysztof <n...@n...pl>
Yogi(n) wrote:
> Użytkownik "Robert" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hsirrd$vin$1@news.onet.pl...
>> Witam,
>>
>> kolejny post z serii "jakie auto kupić?" Chcę wydać max 23-25k PLN.
>> Przebiegi rzędu 20kkm rocznie. 70% miasto, 30% poza miastem.
>>
>> Zależy mi na tym, żeby auto było w miarę ekonomiczne. Silnik do
>> 2000cc. Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę
>> mieć nic do czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).
>
> Przez 9 lat męczyłem Corollę E11 i szczerze polecam - choć ponoc nowsze
> już nie sa tak niezawodne. Spalanie - miasto 7,5-8, trasa 5,6-6 l/100
> km. Zrobiłem nią 145 tys, zepsuło się radio, wymieniłem przednią szybę
> (kamień) i musiałem naprawić wajche do otwierania bagażnika - ale
> wszystkie elementy zawieszenia, silnika, nadwozie wytrzymały bez
> problemu. Zero korozji, nawet na tłumiku, oryginalne tarcze itd.
> Regularnie serwisowanie polegało oczywiście na wymianach płynów,
> klocków, paska napędzającego alternator i pompe wodną itd. - ale
> naprawdę nie miałem powodów do narzekania. Spotkałem wprawdzie faceta,
> który miał podobne auto (ja miałem 3-drzwiowe, on 5-cio, moje było
> japońskie, jego angielskie) i narzekał na nie - ta sama wajcha co w
> moim, radio - czyli to były słabe punkty tego modelu, ale także czujnik
> temperatury płynu chłodzacego, silnik - wymieniał blok za parę tysięcy i
> coś tam jeszcze - ale na podstawie moich własnych doświadczeń mogę
> szczerze polecić.
>
Moja Corolla miala 248 tys.i 7 wiosen jak zostala sprzedana.Poza
benzyna,olejem i czesciami normalnie sie zuzywajacymi (opony,nakladki
hamulcow, wycieraczki, itp) zadnych serwisow,zadnych napraw (jeden
wyjatek to odrobine cieknaca chlodnica wymieniona na gwarancji i 2 razy
szyba) zadnej wymiany plynow, zadnego pieszczenia sie z nia. Benzyna i
jazda. Oszukalem kupca? Nie mysle. Autko nie ma sladow rdzy i hula do
dzisiaj a obecny wlasciciel,tez sie z nim nie piesci.
Zeby uprzedzic ewentualna krytyke powiem ze moje podejscie do auta jest
wynikiem doswiaczen, a nie niedbalstwa. Z doswiadczenia wiem, ze jak juz
psuje z warsztatow cos w aucie dotkna, to auto juz nigdy nie bedzie jak
nalezy.