    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakich ARMów używacie.
    Date: Fri, 17 Dec 2010 19:21:01 +0100

    Witam ponownie,

    Prośba o nakierowanie mnie na jakąś rodzinę ARM, w którą mógłbym wejść i
    pozostać na lata.
    Do tej pory programowałem mikrokontrolery Atmel AVR ATmega8/16/32. Używałem
    WinAVR. Mam doświadczenie w programowaniu AVR32 (60MHz).
    Do mikrokontrolera podłączam wyświetlacze LCD znakowe (będę chciał także
    niewielkie monochromatyczne graficzne). Steruję różnymi urządzeniami (np.
    kluczuję tranzystorami bądź tyrystorami w falownikach z relatywnie dużą
    częstotliwością). Korzystam z PWM, UART, przetworników A/C, timerów,
    przerwań sprzętowych wyzwalanych sygnałami zewnętrznymi bądź wyzwalanych
    tikami trzech zegarów. Podłączam przyciski i przełączniki. Zapisuję
    wprowadzone przez użytkownika ustawienia urządzenia w nieulotnej pamięci
    EEPROM.

    Chciałbym, aby wybrana rodzina ARM umożliwiała mi to wszystko co powyżej, a
    ponadto oferowała większą moc oraz spełniła jakieś moje potrzeby w
    przyszłości (może USB, może kiedyś Ethernet, może kolorowy wyświetlacz).

    Moje potrzeby:
    - taktowanie od 60MHz do kilkuset MHz (teraz chciałbym mieć ze 100MHz, a w
    przyszłości 200-300MHz byłoby OK; ew. łatwość migracji od wolniejszych do
    tych szybszych, w obrębie produktów danego producenta; do jednego projektu
    może mi starczy 60MHz, a do innego chciałbym 200MHz -- chciałbym wtedy po
    prostu kupić szybszy procek, ale o tym samym sposobie programowania)
    - rozwojowa platforma (aby po roku inwestycji w jedną platformę nie okazało
    się, że świat poszedł w zupełnie innym kierunku :)
    - możliwość pracy w środowisku przemysłowym (zakłócenia falowników itp.)
    - będę raczej programował "goły" uC (bez systemu operacyjnego, ale kto wie,
    co będzie za 2-3 lata)
    - wszystko co możliwe w jednym układzie, tak jak to było w AVR (tylko kwarc
    i jedziemy; bez konieczności podłączania zewnętrznych pamięci;
    kilkanaście/kilkadziesiąt kilobajtów mi starczy)
    - pamięć nieulotna na zmienne (coś jak EEPROM znany z AVR) kilka kilobajtów
    - ważne: dostępność najlepiej w Polsce minimodułów (płytka z uC, kwarcem,
    kondensatorami, rezystorami), abym nie musiał lutować SMD (chodzi mi o tego
    rodzaju płytki: http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=26118
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=20934)
    - dostępność zestawów uruchomieniowych
    - dostępność tutoriali, przykładowych programów, dokumentacji
    - UART, być może CAN, kilka PWM, z 8 przetworników A/C, ze 3 zegary, co
    najmniej 40 linii I/O (to i tak trochę mało; wolałbym 64 linie), SPI,
    przetwornik C/A byłby super, kontroler przerwań, na plus byłyby operacje
    zmiennoprzecinkowe
    - do AVR używałem WinAVR; do AVR32 używałem AVR32 Studio; chciałbym aby
    programowanie ARM w miarę możliwości odbywało się przy wykorzystaniu
    podobnych narzędzi...
    - kawy i herbaty nie musi robić ;)

    Reasumując, chciałbym prawie taki AVR ATmega, ale o wiele szybszy i z
    większą ilością pamięci

    Mam nadzieję, że ktoś pomoże mi dokonać wyboru, bo jak na razie to po całym
    dniu czytania o tym głowa mnie boli od mnogości możliwości.

    R.