  • Data: 2011-01-01 12:51:27
    Temat: Re: Jaki telefon?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzegorz Brycki" napisał:

    > a że powybredzam - coś z 2 kamerami do rozmów f2f?

    Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze - ostatecznie to grupa dyskusyjna jest.
    Mnie początkowo też denerwował fakt odejścia producentów od montowania
    dodatkowej kamerki z przodu, bo jak tu prowadzić wideorozmowy? Ale po
    zastanowieniu, opartym na doświadczeniach z wielu przeprowadzonych
    wideorozmów, coraz bardziej sensowne wydaje mi się wykorzystanie głównej
    kamery z tyłu aparatu. Bo często trzeba rozmówcy przekazać obraz czegoś, o
    czym właśnie rozmawiamy (obiektu, kolejności wykonywanych czynności itp.) a
    przednia kamerka nadaje się raczej do li tylko do przekazywania rozmówcy
    naszego szlachetnego (aczkolwiek nie zawsze pierwszej świeżości) oblicza. A
    bywa tak, że czasem wolelibyśmy ukryć reakcję naszej mimiki na niektóre
    bonmoty interlokutora. Wiem, zawsze można przełączyć na obraz statyczny, co
    zresztą czynię siedząc w knajpie, zwłaszcza że szanowna małżonka potrafi
    odczytać nawet z wyrazu twarzy przekazywanego tą kamerką VGA, co i ile było
    konsumowane ;-) Przy obrazie przekazywanym przez główną kamerę (stolik,
    współbiesiadnicy i rura w tle) byłoby to samobójstwo.
    Oczywiście najwygodniejsza byłaby możliwość przełączania obrazu między
    kamerkami, ale skoro producent może zaoszczędzić pół dolara dzięki
    rezygnacji z przedniej, to na pewno to uczyni. I czyni, co widać w nowszych
    modelach. A nam pozostaje tylko pogodzić się z tym i na pociechę dorobić do
    tego ideologię. Co właśnie czynię.

    JoteR