eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJaki sprzęt na serwer?Re: Jaki sprzęt na serwer?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipar
    tners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki sprzęt na serwer?
    Date: Thu, 11 Oct 2012 17:24:50 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 35
    Message-ID: <20121011172450.6aac430f@babcia-workstation>
    References: <k4kkqi$ipm$1@node1.news.atman.pl>
    <506ddd32$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <5071b3f6$1@news.home.net.pl>
    <5072b408$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <20121008134757.5297c209@babcia-workstation>
    <k54lbh$3q2$1@node1.news.atman.pl>
    <20121011092208.21d7af45@babcia-workstation>
    <k56mh4$l8s$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.153.152.74
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1349969091 45563 217.153.152.74 (11 Oct 2012 15:24:51
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Oct 2012 15:24:51 GMT
    X-Newsreader: Claws Mail 3.7.2 (GTK+ 2.18.3; x86_64-pc-linux-gnu)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1217396
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2012-10-11, o godz. 16:53:26
    Mr Misio <m...@g...pl> napisał(a):

    > Ech, to bajka, w cenie markowego (dell, hp) desktopa mozna kupic
    > markowy serwer. Nie ma przymusu instalowania Windows Server. Za to
    > mozna postawić np. dwa systemy na wirtualkach ;) JEden jako serwer a
    > drugi jako desktop dla pracownika :D

    Pytanie tylko jaki jest czas reakcji supportu w przypadku awarii przy
    tanich serwerach. Właściwie to kluczowe jest pytanie ile czasu taki
    system może być niedostępny. Wiesz - ja sobie w knajpie żony mogłem
    pozwolić na to żeby iść po taniości z serwerem pod system kasowy. Ale
    to z paru powodów. Po pierwsze kupiłem sobie dwa poleasingowe Delle
    1750 za ~400PLN każdy - to był ~2008 rok. Po drugie czas reakcji
    supportu sprzętowego jest taki jak czas mojego zajął dojazdu na
    miejsce. ;-) Po trzecie support softu miałem 24 w mieście gdzie żona ma
    knajpę. Po czwarte - nie chodziło mi ciszę bo w spadku po poprzednim
    najemcy lokalu mam w rozdzielni elektrycznej szafę 40U gdzie mam to
    trzymać. Zresztą głównym problemem tego sprzętu są padające dyski -
    każdy z serwerów ma 3x36GB SCSI w RAID5 i mimo że nie pracuje na nich
    nic innego niż aplikacja do sprzedaży na WinXP to średnio raz na 8-10
    miesięcy pada jakiś dysk. Na szczęście używki są tanie a pełny backup
    aplikacji jest codzienny po zamknięciu dnia sprzedaży na zewnętrzny
    zasób.

    Tyle że to mogę robić we własnym interesie. Tak rzeźbić dla pracodawcy
    by mi się nie chciało - chyba że ekstra by płacił za gotowość
    interwencji w przypadku awarii.

    A do Tomka: jak aplikacja ma na tym chodzić? Dostęp przez cała dobę czy
    np. 8-20 godzin dziennie? Ile końcówek ma z tego korzystać? Jak duża to
    firma?

    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: