  • 11. Data: 2011-10-09 22:03:04
    Temat: Re: Jaki solidny RAM DDR2?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 8 Oct 2011 18:37:11 +0200
    doszła do mnie wiadomość <j6pu86$jeo$1@news.onet.pl>
    od "Gil" <g...@o...pl> :

    >"Latet" <l...@l...pl> wrote in message

    >Interesujące będzie to jak to wszystko będzie działac. Masz przecież
    >wszystko. Pochwal się sukcesem.
    >Zadbaj o PAE, DEP. Zobacz jak cie inne programy na tym będa działac i
    >dopiero pisz a nie wal tabelkami i cytatami.
    >Skończy się zapewne instalacją systemu od początku ale Mr. Latet chyba
    >napisze o swoich sukcesach.

    U mnie ramdyski(Gavotte i Dataram) działają pod XP na Dellu e4300 i
    komputerze z Asusem P5Q-e, Gavotte jest wolniejszy od Dataram, ale
    widzi cały wolny RAM poza zasięgiem Windows XP(na P5Q-E jest to
    4.74GiB, na dellu 4.45GiB). Nie zauważyłem błędów w działaniu systemu
    czy aplikacji, DEP działa, oczywiście ma to swoje minusy, w przypadku
    XP nie będzie działać hibernacja(S3 czyli suspend to ram działa).

  • 12. Data: 2011-10-11 12:29:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Latet wrote:

    > Choć nie, z tego co piszą w manualu Dataram Ramdiska, będzie można wykorzystać
    > więcej!

    chcialem kiedys uzyc tej funkcji w ramdisk plus firmy superspeed (v10.x)
    na 32 bitowym windows 7 zeby oszczedzic sobie reinstalki, niestety opcja
    ta nie dzialala na zadnym z trzech komputerow z trzema roznymi chipsetami,
    objaw byl zawsze taki sam - wygladalo jak przycisniecie resetu w momencie
    inicjalizacji ramdysku

    tak ze jezeli dziala to fajnie, ale dopoki tego nie uruchomisz i nie bedzie
    stabilne to nie ma sobie co za duzo obiecywac

  • 13. Data: 2011-10-11 16:54:29
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > tak ze jezeli dziala to fajnie, ale dopoki tego nie uruchomisz i nie bedzie
    > stabilne to nie ma sobie co za duzo obiecywac

    RAM już zamówiłem, więc za parę dni będę mógł napisać, czy się udało :)
    Z tym, że zamówiłem jednak tylko 4GB, a nie 8MB - jedak ceny aż tak nie spadły.
    Starego RAM-u mam 2GB, więc przede wszystkim jeszcze nie wiem, czy (od czysto
    sprzętowej strony) kości będą działać razem jako 6GB. Raczej sie nastawiam, że
    nie będą i że będę musiał wyjąć stare 2GB i używać tylko nowe 4GB. A wtedy tej
    specjalnej opcji programu Dataram Ramdisk i tak nie będę mógł w ogóle włączyć.

    latet

  • 14. Data: 2011-10-11 21:27:02
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Latet" <l...@l...pl> wrote in message
    ................................ A wtedy tej
    > specjalnej opcji programu Dataram Ramdisk i tak nie będę mógł w ogóle
    > włączyć.
    > latet

    Fajnie, że piszesz jak naprawdę jest. Tym wątkiem byłem zainteresowany bo
    używam Visty 32 HP i teoretycznie przynajmniej poł GiB leży odłogiem.
    Jak będziesz miał te 4 GB to też możesz powalczyć z Ram Disc w pamięci
    powyżej 3,25 Gb.
    Jest przecież bardzo wiele programów typu ram Disk i one wiele obiecują.
    Ja próbowałem z róznymi Ale jak uaktyawniłem PAE i potem grzebałem w DEP to
    wysypywało się wiele ważnych dla mnie programów.
    Na koniec wszystko się posypało.
    Myślę, że pamięć RAM powyżej 4 Gb zostawmy jednak innym systemom niż
    32-bitowe.
    "Nie warta świeczki gra"

  • 15. Data: 2011-10-11 21:51:52
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 23:27:02 +0200, Gil napisał(a):

> [...]
    > Na koniec wszystko się posypało.
    > Myślę, że pamięć RAM powyżej 4 Gb zostawmy jednak innym systemom niż

    Pisalem juz o tym chyba 2 razy, ale nikt nie czyta :-)
    Otoz przez okolo 2 lata na Win XP Pro z 6GB ramu (tez dokupilem 4GB do
    posiadanych 2GB) mialem ramdisk (konkretnie gavotte) o powierzchni ponad
    2GB. Na nim mialem plik wymiany, katalog temp oraz katalog plikow
    tymczasowych aplikacji ktorej uzywam do pracy. Mialem wlaczone PAE.
    WSZYSTKO DZIALALO NORMALNIE i nie mialem z tym problemow, system mial do
    dyspozycji okolo 3,5GB, reszta nalezala do ramdisku. A raczej problemy byly,
    bo niestety czasami sie katalog temp zapelnial i nie mozna bylo zrobic
    niektorych operacji, ale to chyba oczywiste :-)

    ps. Byc moze ma to tez zwiazek z procesorem, uzywalem wtedy intelowego
    Quada. Chipset P35 na plycie Gigabyte.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 16. Data: 2011-10-11 22:03:03
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "RemeK" <g...@d...null> wrote in message news:1mnd7jnsccwfu.dlg@hell.heaven...
    Mialem wlaczone PAE.
    > WSZYSTKO DZIALALO NORMALNIE

    U mnie wywalały sie programy z dużym zapotrzebowaniem na pamięć. Np.
    Pinnacle do obróbki filmów jak ładowało sie projekt 13 GB.

  • 17. Data: 2011-10-11 22:23:58
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 00:03:03 +0200, Gil napisał(a):

    > U mnie wywalały sie programy z dużym zapotrzebowaniem na pamięć. Np.
    > Pinnacle do obróbki filmów jak ładowało sie projekt 13 GB.

    Uzywalem Adobe Premiere, dzialal. Uzywalem VMWare z odpalonym drugim
    systemem operacyjnym wewnatrz, dzialal. Uzywalem wielu innych zasobozernych
    programow i nic sie nie sypalo. Nie mam zamiaru nikogo na sile przekonywac,
    pisze o faktach.

    --
    pozdro
    RemeK