    From: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki serwer NAS (Nosz kur... reaktywacja)
    Date: Wed, 21 Apr 2010 09:28:33 +0200

    Użytkownik wrote:
    > W poście <hql312$ldg$1@news.onet.pl>,
    > Maciej 'AbrahaM' Piotrowski nabazgrał:
    >
    > Szczerze: sądzisz, że fotografowi może być potrzebne tyle
    > miejsca?

    Nic nie sądzę. Podałem wariant który można rozbudowywać ;)

    sam osiągnąłem stan w którym cierpię z powodu braku NAS, a
    biorąc pod uwagę kwestie związane z rozrostem archiwum i
    ewentualnym (późniejszym) przenoszeniem danych z dysku na
    dysk, i tym że lepiej móc mieć ich (nawet chwilowo) więcej
    podłączonych niż mniej, to podałem właśnie taki wariant.

    > Bo ja bym poszedł w drugą stronę i minimalizował
    > zużycie prądu (i hałas) za pomocą jakiegoś C3 czy innego Atoma
    > i 2-4 dysków.
    >

    > W szczególności za ~350pln można mieć coś takiego:
    > http://www.foxconnchannel.com/product/Barebones/deta
    il_spec.aspx?ID=en-us0000032
    > Obudowa z płytą i procesorem, na NAS wystarczy. Szkoda tylko,
    > że na 3 dyski zamiast 4.

    [Dla wątkotwórcy / zainteresowanego być może, zaś dla innych
    grupowiczów niekoniecznie. I dlatego dyskutujemy, wychodzimy
    od uniwersalnych założeń do konkretnych]

    Moim zdaniem z tanim Atom'em (dla PC!) jest problem, iż w
    zestawie z nim jest stosowany archaiczny chipset. W efekcie
    o ile procesor jest wybitnie energooszczędny, o tyle zestaw
    proc+chipset już wcale przesadnie energooszczędny nie jest.

    Problem numer dwa, to wydajność procesorów Atom. Zestawiając
    je z wymienionymi wcześniej okazuje się że CeleronDC czy tez
    PentiumDC jest nieco bardziej energochłonne (realny pobór
    prądu pod maks obciażeniem) ale za to IMO jest jest wyraźnie
    wydajniejsze.

    Za zejście w dół w zużyciu energii, nie przesadne, "płacimy"
    sporą stratą wydajności.

    Osobnym problemem "samym w sobie" jest Via C3. Wydajność
    starych wersji jest żenująco niska, nowsze są zauważalnie
    lepsze ale i nieprzyzwoicie drogie.

    Po ostatnie: (jeszcze) tego nie wdrażałem i nie wiem czy
    Atom / Via C3 to nie będzie za mało..

    Albert Einstein (1879-1955)