    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki serwer
    Date: 09 Nov 2013 21:50:31 GMT

    Pan Janusz napisał:

    > Działa na dużym i małym sprzęcie i ma normalny czytnik grup z wątkowaniem
    > widomości - to miałem na myśli, czyli można czytać grupy na np smartfonie
    > nie tylko przez google ale i przez operę.

    Można przez każdy czytnik. A nawet trzeba. Nie mówię żeby przez operę nie.

    > Dlatego polecam operę.

    *Dlatego*?! A gdzie tu jest wynikanie? Ja dlatego polecam niemieszanie
    Usenetu z forami dyskusyjnymi. W google wymyślili sobie swoją platformę
    dyskusji. A właściwie nie tyle wymyślili, co zrobili kolejne forum WWW.
    Wolno im. Takie fora rządzą się swoimi regułami. Jedną z nich jest
    formatowanie akapitu dopiero u odbiorcy. Nikomu takie założenie nie
    przeszkadza, bo przecież tego narzędzia używa przeważnie gimbaza, która
    nie ma potrzeby dyskusji i odnoszenia się do konkretnych słow przedmówcy
    -- im chodzi wyłącznie o to, by wykrzyczeć swoje. Więc dla ułatwienia życia
    takim ptaszkom, słowa poprzednika są domyślnie ukryte. Gdyby były wycięte,
    to też by nikt tego nie zauważył i nie miał pretensji.

    Jedyne co w google źle zrobili, to pomieszali dwie rzeczy (Usenet i fora)
    umieszczając je razem w jednym miejscu. Narzędzie, które wystrugali, nie
    jest aż tak fatalne, jak jeszcze wczoraj myślałem. Da się tago używać
    i do forów, i do Usenetu. Tylko trzeba umieć. To normalna sytuacja -- jak
    się chłopu daje do ręki łopatę, to też trzeba go najpierw przeszkolić, żeby
    sobie i innym nie zrobił tym krzywdy. No i też się czasem mało pojętny
    trafi.

    --
    Jarek