    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki scalak do step-down małej mocy?
    Date: Tue, 3 Jan 2023 12:10:31 +0100

    > Zapłać komuś za to, że
    > podjął wysiłek po to, byś już Ty nie musiał i zajmij się swoją wartością
    > dodaną.

    Jak w 2014 wybierałem scalak do Step-Down to mi wyszedł LM5017.
    1.
    Podoba mi się, że ze 100V mogę od razu zejść do 3V3. Praktycznie schodzę
    z 48V (PoE), ale TI pisze, że scalak powinien wytrzymywać 2x napięcie
    pracy i to mniej więcej pasuje. Stosuję transil 68V - nie chce mi się
    sprawdzać w tej chwili do jakiego napięcia on obetnie jakieś surge.
    2.
    Podoba mi się, że dolny klucz nie symuluje diody - praca z ciągłym
    prądem dławika nawet przy obciążeniu 0.
    Nie wiem, czy słusznie, ale nie lubię tego, że przy małym obciążeniu
    większość przetwornic albo zmniejsza częstotliwość, albo zaczyna
    pracować paczkami impulsów. Wydaje mi się, że to sugeruje zastosowanie
    dużo większego filtru na wejściu.
    3.
    Podoba mi się tryb COT:
    - nie wymagający kompensacji,
    - uzależnienie T impulsu od Uwe daje prawie stałą f,
    - dla EMC prawie stała f wydaje mi się lepsza od stałej f,
    - reakcja na zmianę obciążenia w jednym impulsie a nie dopiero po kilku.

    Niestety teraz porobiły się totalne problemy zaopatrzeniowe.

    Pisałeś o TPS54302.
    Nie czytałem PDFa, ale przeraża mnie 3A bo ja (bardzo zachowawczo)
    dobieram prąd dławika według ogranicznika w scalaku a nie według max
    prądu w czasie zakładanej stabilnej pracy.
    P.G.