  • 11. Data: 2009-09-17 13:30:38
    Temat: Re: Jaki procesor dla duzych arkuszy excela
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <4ab0db99$1@news.home.net.pl>, Michał Wójcik napisał(a):

    > Nie mam gdzie tego sprawdzić, stąd właśnie pytanie czy lepiej quada czy
    > mocniejszego dwurdzeniowca.

    Jak będę mógł, to sprawdzę (tylko podaj jakiej wersji używasz).
    W każdym razie jeśli excel nie będzie pracował na kilku rdzeniach,
    to i kupując dwurdzeniowca dostaniesz po tyłku, bo tylko 1 rdzeń będzie
    używany, a drugi będzie wolny.

    > Takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, pracuje na tym osoba z controllingu
    > i musi to mieć otwarte na jednym komputerze. Do jednego arkusza
    > ciągnie dane z pozostałych.

    Ale w rozwiązaniu, które proponuję, można kopiować dane między
    arkuszami. Dokładnie tak samo jakby były na 1 monitorze.
    Dlatego mimo wszystko zastanów się nad tym - u mnie właśnie tak
    zostały niektóre sprawy rozwiązane.

    Jacek

  • 12. Data: 2009-09-17 16:09:08
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

> [...]
    > W każdym razie jeśli excel nie będzie pracował na kilku rdzeniach,
    > to i kupując dwurdzeniowca dostaniesz po tyłku, bo tylko 1 rdzeń będzie
    Używam Excel 2003.
    Przy dwurdzeniowcu zyskuje to że drugi rdzeń będzie mógł spokojnie
    obsłużyć procesy systemowe.

> [...]
    > arkuszami. Dokładnie tak samo jakby były na 1 monitorze.
    > Dlatego mimo wszystko zastanów się nad tym - u mnie właśnie tak
    Tu nie chodzi o kopiowanie danych a o linki do i ciągnięcie danych z
    innych dokumentów.
    Rozwiązanie które proponujesz jest wykorzystywane przez osoby które
    liczą w excelu skomplikowane modele. Żeby nie blokować swoich komputerów
    mają komputer na którym wykonują obliczenia.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 13. Data: 2009-09-17 16:12:49
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    > Jakaś część musi być:
    >
    > http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon-ii-x
    4-630_8.html

    Test odnosi się do Excela 2007, a nie ma szans na zmianę wersji 2003 na
    2007.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 14. Data: 2009-09-17 16:13:03
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

  • 15. Data: 2009-09-18 08:31:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michał Wójcik" <m...@u...list.pl> napisał w wiadomości

    > Tu nie chodzi o kopiowanie danych a o linki do i ciągnięcie danych z
    > innych dokumentów.

    No juz mamy etap "innych dokumentow".

    A czy nikomu nie przyszlo do glowy, ze excel moze nie byc najlepszym
    solution dla tych konkretnych problemow?

  • 16. Data: 2009-09-18 08:32:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    4-630_8.html

    > Test odnosi się do Excela 2007, a nie ma szans na zmianę wersji 2003 na
    > 2007.

    Jasne - przeciez lepiej kupowac coraz szybsze komputery niz zastosowac
    sensowniejsze rozwiazanie.

  • 17. Data: 2009-09-18 09:38:46
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    Michał Wójcik wrote:
    > Test odnosi się do Excela 2007, a nie ma szans na zmianę wersji 2003 na
    > 2007.

    Jasne, odnosiłem się do wypowiedzi MC oraz Grzegorza Prędkiego:

    I pozostając przy tym wątku - bardziej dobitnie:

    http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2qu
    ad-q6600_11.html

    pozdrowienia,
    shadow

  • 18. Data: 2009-09-18 10:47:11
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Michał Wójcik" <m...@u...list.pl> napisał w wiadomości

    > No juz mamy etap "innych dokumentow".
    >
    > A czy nikomu nie przyszlo do glowy, ze excel moze nie byc najlepszym
    > solution dla tych konkretnych problemow?

    Przyszło, ale wdrożenie rozwiązania lepszego ode excela jest
    - kosztowne
    - czasochłonne
    I jest planowane na przyszły rok. Odpowiadając na kwestie przejścia na
    excela 2007 to niestety nie jest to możliwe ze względu na brak pewnych
    dodatków dla niego które są wykorzystywane i które z tego co wiem nie
    zostaną utworzone w wersji dla excela 2007.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 19. Data: 2009-09-19 19:38:41
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Michał Wójcik pisze:
    > Witam,
    >
    > Muszę dobrać komputer do pracy na excelu 2003, standardowo jest
    > otwieranych od 20 do 40 dość dużych arkuszy excela.
    > Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
    > tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

    Postaw od razu na i7 lub i5 i nie będziesz miał dylematu. Jak cię nie
    stać, to jakiegoś Phenoma x4 z 6MBL3.

    We wszystkich benchmarkach Excela jakie widziałem ogromne znaczenie
    miała ilość pamięci cache. Czyli nic z "pociętych" Q8400, Pentium Dual
    Core, czy Athlon x4 6xx nie wchodzi w grę. U ciebie jeszcze dochodzi
    wieloarkuszowość, czyli czym więcej rdzeni tym lepiej.

  • 20. Data: 2009-10-10 13:05:39
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michał Wójcik pisze:

    > Przyszło, ale wdrożenie rozwiązania lepszego ode excela jest
    > - kosztowne

    A taki super-komputer dla Excela nie jest kosztowny?

    > - czasochłonne

    Jak widać, już prawie miesiąc się temat ciągnie. Czyli
    rozwiązanie z Excelem też jest czasochłonne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |