  • 1. Data: 2009-09-16 09:12:45
    Temat: Jaki procesor dla duzych arkuszy excela
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,

    Muszę dobrać komputer do pracy na excelu 2003, standardowo jest
    otwieranych od 20 do 40 dość dużych arkuszy excela.
    Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
    tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-16 10:42:35
    Temat: Re: Jaki procesor dla duzych arkuszy excela
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Wójcik" <m...@u...list.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
    > tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

    napewno nie da się wprowadzić jakichś podziałów w arkuszach?

    intel wymięka:
    http://allegro.pl/item731357264.html
    http://allegro.pl/item732212540.html

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 3. Data: 2009-09-16 11:55:48
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <4ab0ac0e$1@news.home.net.pl>, Michał Wójcik napisał(a):

> [...]
    > Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
    > tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

    Najpierw sprawdź, czy w ogóle da się uruchomić Excela na 4 rdzeniach.
    Bo domyślnie (przez 2-klik) to otwiera się w tym samym procesie
    i docelowo będziesz miał tak, że wszystkie 20-40 arkuszy będzie wisiało
    na 1 rdzeniu, a pozostałe 3 będą się nudziły.

    Natomiast (choć to trochę NTG), zastanów się, czy wszystkie 40 arkuszy
    musi być otwieranych na jednym i tym samym komputerze. Bo może dokupić
    drugi komputer, drugi monitor a następnie:
    - 2 monitor podłączyć pod pierwszy komputer,
    - z pierwszego komputera łączyć się zdalnie (m.in. RDP, VNC) do drugiego
    komputera i na nim w trybie pełnoekranowym pracować.

    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-16 12:32:12
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    > napewno nie da się wprowadzić jakichś podziałów w arkuszach?
    >
    > intel wymięka:
    > http://allegro.pl/item731357264.html
    > http://allegro.pl/item732212540.html

    Niestety raczej odpada, komp nie będzie składany tylko będzie kupowany
    jakiś gotowy z gwarancją NBD.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-09-16 12:35:25
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
> [...]
    > i docelowo będziesz miał tak, że wszystkie 20-40 arkuszy będzie wisiało
    > na 1 rdzeniu, a pozostałe 3 będą się nudziły.
    Nie mam gdzie tego sprawdzić, stąd właśnie pytanie czy lepiej quada czy
    mocniejszego dwurdzeniowca.

> [...]
    > - z pierwszego komputera łączyć się zdalnie (m.in. RDP, VNC) do drugiego
    > komputera i na nim w trybie pełnoekranowym pracować.
    Takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, pracuje na tym osoba z controllingu
    i musi to mieć otwarte na jednym komputerze. Do jednego arkusza
    ciągnie dane z pozostałych.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2009-09-16 12:45:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > musi to mieć otwarte na jednym komputerze. Do jednego arkusza ciągnie dane

    Niech zgadne, osoba w kontrolingu opracowuje dane od innych ludzi, a
    wszystkie pliki leza dysku sieciowym?

  • 7. Data: 2009-09-16 13:48:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
    > tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

    Podobno Excel jest wielordzeniowy tylko nie wiem czy akurat 2003. wersja
    2007 dwa rdzenie obciaza mniej więcej po równo. Tyle mogę sprawdzić.

  • 8. Data: 2009-09-16 15:30:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Niestety raczej odpada, komp nie będzie składany tylko będzie kupowany
    > jakiś gotowy z gwarancją NBD.

    o kurde... to nie ma gotowych na prockach amd?

  • 9. Data: 2009-09-16 16:19:45
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    MC pisze:
    > Użytkownik "Michał Wójcik" <m...@u...list.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno Excel jest wielordzeniowy tylko nie wiem czy akurat 2003. wersja
    > 2007 dwa rdzenie obciaza mniej więcej po równo. Tyle mogę sprawdzić.

    Jak po rowno to prawdopodobnie nie jest przystosowana do 2 rdzeni.

  • 10. Data: 2009-09-17 12:33:39
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    Grzegorz Prędki wrote:
    > Jak po rowno to prawdopodobnie nie jest przystosowana do 2 rdzeni.

    Jakaś część musi być:

    http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon-ii-x
    4-630_8.html

    pozdrowienia,