  • Data: 2014-08-08 11:37:48
    Temat: Re: Jaki nośnik do archwiwizacji danych?
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-07 14:32, Bolko pisze:
    > Nie mogłem wczoraj znaleźć pendriva więc wkładam CD do nagrywarki..
    > Wyrzuca błąd.
    > Kolejna płyta....
    > To samo.
    > W końcu znalazłem oryginalną Verbatima.
    > Uff ruszył...

    Też kiedyś tu o to pytałem i jedyny słuszny wniosek z tamtej dyskusji
    był taki, że najlepiej trzymać dane na co najmniej dwóch niezależnych
    dyskach twardych. Najlepiej odpinanych od komputera, żeby ich nie trafił
    szlag wraz z komputerem w razie czego. No i regularnie trzeba
    kontrolować ich stan, w razie czego po kilku latach kupić nowe dyski i
    wymieniać.

    Ja kupiłem wtedy dysk 1TB ADATA na USB, gumowany, niewielki (2,5"). Jak
    na razie sprawdza się idealnie. Na półce zajmuje miejsca tyle, co dwie
    płyty w pudełkach. Istotne dane trzymam na dysku w komputerze oraz kopię
    na tym. Oba raczej jednocześnie nie padną. Dla super bezpieczeństwa
    pasowałoby mieć trzeci, poza domem ;).
    Niektóre istotne dla mnie dane trzymam jeszcze na Dropboxie.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/