  • 41. Data: 2011-08-26 06:08:26
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j36m5o$gmv$1@news.onet.pl...

    > Pojemność - Rozdzielczość: 0.01uF
    > Indukcyjność - Rozdzielczość: 0.01H
    > To chyba jakieś nieporozumienie. Po co komuś pomiar pojemności z
    > rozdzielczością 10nF i indukcyjności 10mH?

    Krótkofalowcom i innym radiowcom, anteniarzom.

    Artur(m)

  • 42. Data: 2011-08-26 06:26:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Friday, August 26, 2011, 1:34:12 AM, you wrote:

    > Pojemność - Rozdzielczość: 0.01uF

    Dla zakresu 100uF

    > Indukcyjność - Rozdzielczość: 0.01H

    Dla zakresu 100H

    > To chyba jakieś nieporozumienie. Po co komuś pomiar pojemności z
    > rozdzielczością 10nF i indukcyjności 10mH?

    Dla kogoś, kto mierzy w podanych zakresach takie rozdzielczości nie są
    niczym dziwnym. Są nawet podejrzanie za dobre.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2011-08-26 06:38:53
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Dla zakresu 100uF

    > Dla zakresu 100H

    > Dla kogoś, kto mierzy w podanych zakresach takie rozdzielczości nie są
    > niczym dziwnym. Są nawet podejrzanie za dobre.

    Co z tego, że rozdzielczość jest duża jak dokładność mała?
    dla pojemności ?3,0%rdg + 5dgt
    dla indukcyjności 3%rdg + 5dgt (do 20H)
    5%rdg + 5dgt (do 50H)
    10%rdg+5dgt (do 100H)

    Mam wrażenie, że producent wcisnął pomiary tych wielkości na sztukę,
    żeby były.

  • 44. Data: 2011-08-26 08:25:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Dla zakresu 100uF

    > Dla zakresu 100H

    Zerknąłem do manuala u producenta. Jest tylko zakres 100uF i 100H.
    A szkoda bo miernik wydaje się ciekawy, ale przydałby mi się pomiar np z
    rozdzielczością 1uH i 1pF bo w najbliższym czasie będę musiał coś kupić.

    MD

  • 45. Data: 2011-08-26 08:40:50
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Pojemność - Rozdzielczość: 0.01uF
    > Indukcyjność - Rozdzielczość: 0.01H
    > To chyba jakieś nieporozumienie. Po co komuś pomiar pojemności z
    > rozdzielczością 10nF i indukcyjności 10mH?

    wiesz, może komuś się przydaje, ja poddaję pod rozwagę dla autora wątku
    alternatywę,
    dla kogoś minusem może być brak pomiaru hfe tranzystorów,

    brat

  • 46. Data: 2011-08-26 09:00:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
> [...]
    [...]
    > Zerknąłem do manuala u producenta. Jest tylko zakres 100uF i 100H.
    > A szkoda bo miernik wydaje się ciekawy, ale przydałby mi się pomiar np z
    > rozdzielczością 1uH i 1pF bo w najbliższym czasie będę musiał coś kupić.

    Wspominałem wcześniej o tym mierniku, mam go, istotnie pomiar C i L jest
    raczej bezużyteczny (dlatego go nie polecałem wątkotwórcy), ale gdybym
    tego potrzebował to i tak kupiłbym mostek RLC, tego nie mierzy się w
    polu (w moim przypadku), żebym musiał mieć to w multimetrze.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 47. Data: 2011-08-26 10:55:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 11:00, AlexY pisze:

> [...]
    > tego potrzebował to i tak kupiłbym mostek RLC, tego nie mierzy się w
    > polu (w moim przypadku), żebym musiał mieć to w multimetrze.

    Mam sfatygowany AX-588 pomiarem L i C. Rozdzielczość 1uH przydaje się
    przy pracach z drobnymi dławikami albo do sprawdzenia transformatorków w
    przetwornicach. Pomiar pojemności z rozdzielczością 10pF trochę za
    słaby ale i tak się przydaje gdyż mam coraz częściej do czynienia z SMD
    i nie ma na nich napisów a miernik mierzy dość poprawnie kondensatorki
    wlutowane w układ. Przyzwyczaiłem się, że mam to w multimetrze. Nie
    bardzo chcę zastawiać sobie biurko stacjonarnymi miernikami, mostkami itp.

    MD