  • 1. Data: 2014-07-25 12:06:02
    Temat: Jaki modem/router GSM do monitoringu domu?
    Od: a...@g...com

    W domu letniskowym mam monitoring z kamerami oraz rejestratorem. Rejestrator ten ma
    gniazdo internetowe RJ45 przez które można zdalnie kontrolować działanie systemu.
    Niestety nie mam tam dostępu do internetu kablowego.
    Szukałem prostego modemu GSM ale wszystkie maja gniazda USB a nie RJ45. Natomiast
    routery, które mają wyjście RJ45, są strasznie skomplikowane i mają całą masę
    niepotrzebnych mi funkcji. Czy mógłby mi ktoś doradzić, co kupić by możliwie prosto i
    bezobsługowo uruchomić dostęp do sieci dla tego rejestratora? Istotne jest, by ten
    modem/router był odporny na zaniki zasilania - tzn. po restarcie sam się uruchomił i
    nawiązał połączenie. Jaką kartę najlepiej do tego kupić - żeby nie trzeba było się
    każdorazowo logować itp?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2014-07-25 12:34:00
    Temat: Re: Jaki modem/router GSM do monitoringu domu?
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik <a...@g...com>

    --
    Ale to ... stały adres trzeba mieć pewnie

  • 3. Data: 2014-07-25 13:49:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 03:06:02 -0700 (PDT), a...@g...com wrote:
    > Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Raczej prostego z rj45 nie znajdziesz. Skoro ma mieć ethernet to od
    razu musi mieć dhcpd i dużo innych przydatnych funkcji np. virtual
    server, który chyba będzie Ci niezbędny do uzyskania dostępu do
    rejestratora (dostęp do usług wewnątrz sieci). Jeśli nie chcesz
    płacić za stałe ip przydatne są funkcje do automatycznego
    aktualizowania adresu ip w serwisach typu dynamic dns.
    Ja używam to tego celu tplinka, loguje się automatycznie do sieci gsm
    po włączeniu zasilania. Czasami przestaje mu działać funkcja "virtual
    server", objawia się to brakiem kontaktu z serwerem "wewnątrz",
    trzeba wtedy zrestartować router (można zdalnie, jak się zabezpieczy
    web manager tplinka i się na zaufanie do tego zapezpieczenia ;).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-07-25 14:00:10
    Od: a...@g...com

> [...]
    >
    > trzeba wtedy zrestartować router (można zdalnie, jak się zabezpieczy
    >
    > web manager tplinka i się na zaufanie do tego zapezpieczenia ;).

    Tak, rozumiem, że musi mieć obsługę dynamic DNS ale po co mi np. WiFi?... Tak czy
    siak, jakich cech routera mam szukać - musi mieć modem GSM, DDNS, to jasne, a czy
    wszystkie maja funkcję automatycznego logowania do sieci GSM po włączeniu? A jeśli
    nie, to możesz zaproponować jakoś konkretny model, który tą funkcję na pewno ma i w
    dodatku ma wyjście RJ45?

  • 5. Data: 2014-07-25 14:18:44
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >GSM po włączeniu? A jeśli nie, to możesz >zaproponować jakoś konkretny
    >model, który tą funkcję na pewno ma i w dodatku ma wyjście RJ45?

    Kup tp-link tl-mr3220 lub tl-3420 i do tego modem usb (na stronie producenta
    masz listę kompatybilnych modeli).

    Do Twoich celów taki zestaw wystarczy, a cenowo powinieneś zmieścić się w
    okolicahc 150zł.

    Urządzenie proste, w razie czego można wrzucić alternatywny soft i
    skorzystać z większej ilości udogodnień.

    Konfiguracja tego zestawu to już NTG.

    Wiwo

  • 6. Data: 2014-07-25 14:28:29
    Od: a...@g...com

    > Wiwo

    Dzięki! :-)

  • 7. Data: 2014-07-25 15:20:57
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-25 14:18, Wiwo pisze:

> [...]
    > producenta masz listę kompatybilnych modeli).
    >
    > Do Twoich celów taki zestaw wystarczy, a cenowo powinieneś zmieścić

    No no, robiłem niedawno taki zestaw, sam router TL 3420 kosztował 240zł.

  • 8. Data: 2014-07-25 22:10:28
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-07-25 13:20, Trybun <I...@j...com> wrote:

    > No no, robiłem niedawno taki zestaw, sam router TL 3420 kosztował 240zł.

    Na A. 3420 kosztuje 120, a MR3320 90 zł.

  • 9. Data: 2014-07-25 23:26:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 05:00:10 -0700 (PDT), a...@g...com wrote:
    > Tak, rozumiem, że musi mieć obsługę dynamic DNS ale po co mi np. Wi=
    > Fi?... Tak czy siak, jakich cech routera mam szukać - musi mieć
    modem G=

    Dołożysz sobie kamerę wifi.

    > konkretny model, który tą funkcję na pewno ma i w dodatku ma
    wyjście RJ45?

    tplink tl-mr3220

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-07-27 08:33:29
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-25 22:10, Przyjazny pisze:

    > Na A. 3420 kosztuje 120, a MR3320 90 zł.

    Pewnie używane...?