-
Data: 2009-04-18 13:48:36
Temat: Re: Jaki kask dla żony? - (Po kosztach)
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 18 Apr 2009 14:18:25 +0200, Marek Borowski <m...@l...pl>
wrote:
[...]
>>> Matematyka i zarzadzanie ryzykiem sie klania. Statystycznie ryzyko
>>> wystapienie wypadku jest proporcjonalne do ilosc h sprzedzonych w
>>> miejscu wystepowania ryzyka (czyt. droga).
>> Jesteś pewien? :-) IMO osoby jeżdżace rzadziej mają większe
>> prawdopodobieństwo wypadku na godzinę spędzoną na drodze.
> Oczywiscie ze tak, ale nie sadze ze jest to bardzo duza roznica. (Mowa
> oczywiscie o juz w miare doswiadczonych kierownikach). Poza tym to
> przeciez jest mowa o pasazerce - mozna zalozyc iz umiejetnosci kierowcy
> sa stale :-).
Tak, ta różnica nie jest bardzo duża. A teraz pomyślmy o innym przypadku.
Mamy trzy osoby: taką, która nie jeździ motocyklem w ogóle, taką, która
jeździ motocyklem 1000 km rocznie i taką, która jeździ motocyklem 5000 km
rocznie.
Czy większy wzrost prawdopodobieństwa śmiertelnego wypadku jest przy
przejściu
z 0 km na motocyklu rocznie na 1000 km czy z 1000 km na 5000 km?
Policzmy. Weźmy trzy sytuacje:
a) 10 000 km samochodem
b) 9000 km samochodem, 1000 km motocyklem
c) 5000 km samochodem, 5000 km motocyklem
Skorzystajmy ze statystyki dla UK dla 2004 bo jest akurat na wikipedii.
Motocykle mają 121 śmierci na milion km (0,121 zgonu na 1000 km),
samochody natomiast - 2,6 śmierci na milion km (0,0026 zgonu na 1000 km).
To oznacza następujące przeciętne zgony dla trzech sytuacji:
a) pierwsza osoba ginie średnio 0,026 raza
b) druga osoba ginie 0,0234 raza w samochodzie i 0,121 raza na motocyklu =
0,1444
c) trzecia osoba ginie 0,013 raza w samochodzie i 0,605 raza na motocyklu
= 0,618
Trzecia osoba ginie 4,2 raza częściej od drugiej osoby, natomiast druga
osoba
ginie 5,5 raza częściej od pierwszej osoby.
Czyli rozpoczęcie jazdy na motocyklu w niewielkiej ilości niesie za sobą
większy
wzrost ryzyka niż zaczęcie jazdy na motocyklu 5 razy więcej. :-) Nie można
myśleć
o tym tylko w kategoriach "jazda mało na motocyklu vs jazda dużo na
motocyklu",
warto zastanowić się, jak wysoko rośnie zagrożenie od samego rozpoczęcia
jeżdżenia.
Biorąc pod uwagę, żę przesiadasz się na środek transportu, który jest
jakieś 50
razy bardziej niebezpieczny dla zdrowia i życia samo rozpoczęcie jest dużo
groźniejsze
niż zwiększenie ilości jazdy później.
[...]
>>> Meteoryt tez Cie moze trafic a jakos w kasku nie chodzisz na ulicyna
>>> co dzien.
>> Uważasz liczbę zgonów w Polsce w wyniku upadków meteorytów za
>> porównywalną do liczby zgonów w wyniku wypadków motocyklowych? Śmiała
>> teza.
> Nie. Podaje jako skrajny przyklad iz % wystapienia zdarzenia implikuje
> zabezpieczenia.
To się nazywa reductio ad absurdum i jest trikiem erystycznym a nie
wartościowym
argumentem w dyskusji. :-)
> Marek
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.09 13:49 j...@g...com
- 18.04.09 14:09 s...@g...com
- 19.04.09 19:25 Kuczu
- 19.04.09 19:28 Zapek
- 19.04.09 20:01 Kuczu
- 20.04.09 08:30 OGONek~
- 20.04.09 11:59 Dysiek
- 22.04.09 14:05 metalbeast
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=