eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki kabel cyfrowy do audio jest najlepszy i czy ma to znaczenie?Re: Jaki kabel cyfrowy do audio jest najlepszy i czy ma to znaczenie?
    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki kabel cyfrowy do audio jest najlepszy i czy ma to znaczenie?
    Date: Sat, 28 May 2022 16:56:07 +0200

    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(a):
    > Napisz nam, po co wymyślono protokoły UDP i dalej SRT, WebRTC, RTP.

    To Ty przedstawiłeś się przed chwilą jako ekspert od strumieni. Te protokoły
    nie mają związku z tematem tego wątku (połączenia elementów domowego HiFi).
    Jeśli masz coś do przekazania, to pisz wprost.

    > Oraz potwierdź, że "połączenie WiFi jest albo nie ma, nie ma połączenia
    > WiFi lepszej albo gorszej jakości, dla zer i jedynek to obojętne".

    Rozmowa jest o kablu długości kilku metrów. Jakkolwiek podobnie jak w
    przypadku WiFi występują tam takie zjawiska jak tłumienie, odbicia czy
    zakłócenia zewnętrzne, to nie wiem po co WiFi przywołujesz. Szczególnie, że
    WiFi to nie tylko samo radio ale też różne protokoły pilnujące spójności
    danych. Przy dobrym kablu zakłócenia sygnału cyfrowego są pomijalne. W
    szczególności nie będzie innego brzmienia, neutralności, przestrzeni,
    wypełnienia i innych bzdur. Nawet sygnale analogowym nie ma tragedii.

    Prawdę mówiąc te cyfrowe protokoły z artykułu z pierwszego posta nie mają
    korekcji/kontroli błędów lub bardzo słabą. W sumie więc na tym nieszczęsnym
    WiFi dane cyfrowe będą wierniejsze oryginałowi niż na tamtych kabelkach.
    Oczywiście pomijając naprawdę słabe połączenie, z dużymi opóźnieniami,
    uniemożliwiającymi przesyłanie sygnału na żywo.

    > Bo w sumie co za różnica czy elektrony drgają w parze drutów czy w eterze?

    W eterze przede wszystkim drga pole EM. Ale to naprawdę nie ma tutaj
    znaczenia. Wątek jest o łączeniu elementów zestawu audio w domu/studiu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/