  • 41. Data: 2010-01-17 18:21:10
    Temat: Re: Jaki dysk kupić? - teraz problem z instalacją
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Witam ponownie!

    Jestem właśnie po próbie z pożyczonym dyskiem
    SATA 160 GB firmy Samsung.

    Do zasilania wyjętego z DVD-ROM został podłączony
    przedłużacz z końcówką pasującą do zasilania dysku
    SATA.
    Kabelkiem do danych dysk został podłączony do jednego
    z 2 slotów na płycie opisanych w User Guide jako SATA
    connectors. (SATA RAID connectors to inne sloty)
    Dysk nie miał włożonych żadnych zworek.

    Po włączeniu komputera dysk był widoczny w BIOSie
    jako Third Master (w komputerze są już 2 dyski EIDE).
    Komputer dochodził do wyświetlenia strony Windows XP
    i dalej wisiał.
    Po ponownym uruchomieniu wyświetliła się strona pozwalająca
    na wybór trybu awaryjnego. Po wyborze tego trybu ekran był
    czarny, a w górnym lewym rogu migał kursor i nic się dalej nie działo.

    Wyjęcie kabelka ze slotu SATA niczego nie zmieniło.
    Dopiero odpięcie od tego dysku zasilania spowodowało,
    że system ściągnął się normalnie.

    Na płytce do płyty głównej nie widzę sterownika do SATA.

    Co mogę zrobić?

    Pozdrawiam
    mea

  • 42. Data: 2010-01-17 18:24:16
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-01-17 19:21, mea pisze:

    > Do zasilania wyjętego z DVD-ROM został podłączony
    > przedłużacz z końcówką pasującą do zasilania dysku
    > SATA.

    > Co mogę zrobić?

    Podłączyć normalne zasilanie?

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 43. Data: 2010-01-17 18:26:53
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > Podłączyć normalne zasilanie?

    To znaczy?

    Pozdrawiam
    mea

  • 44. Data: 2010-01-17 18:31:14
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-01-17 19:26, mea pisze:

    > To znaczy?

    To znaczy kabelek od zasilacza przeznaczony do zasilania urządzeń SATA.

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 45. Data: 2010-01-17 19:11:37
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > To znaczy kabelek od zasilacza przeznaczony do zasilania urządzeń SATA.
    Tak? To może mi powiesz jak mam go podłączyć do zasilacza?
    Zasilacz ma tylko "tradycyjne" wyjścia.
    Właśnie po to jest ten przedłużacz. Tak było w innym komputerze.

    Pozdrawiam
    mea

  • 46. Data: 2010-01-17 19:57:35
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik mea napisał:

    > Tak? To może mi powiesz jak mam go podłączyć do zasilacza?
    > Zasilacz ma tylko "tradycyjne" wyjścia.

    Molexy znaczy?

    Za pare zl sa przejscioweki z molexow na SATA

  • 47. Data: 2010-01-17 19:58:21
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik zielony bazyliszek napisał:

    > Molexy znaczy?
    >
    > Za pare zl sa przejscioweki z molexow na SATA

    Na zasilanie SATA rzecz jasna :) I zasilanie do zasilania podpiac :) Bo
    znam takich co podpieli zasilan ie do portu SATA i dysk znikl :)

  • 48. Data: 2010-01-17 20:13:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    ^^^^

    > Za pare zl sa przejscioweki z molexow na SATA

    To ile jeszcze tych przejściówek ma sobie wątkotwórca kupić? ;->

    JoteR

  • 49. Data: 2010-01-17 20:17:12
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Molexy znaczy?
    >
    > Za pare zl sa przejscioweki z molexow na SATA
    No przecież to właśnie zostało zrobione - przedłużacz (krótki)
    lub przejściówka - jak się zwał tak się zwał. Z innego komputera,
    na którym działało.
    No i oczywiście zasilanie do zasilania.
    Gdybyś uważnie czytał, to wiedziałbyś, że BIOS ten dysk widział.

    mea

  • 50. Data: 2010-01-17 20:22:19
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Wkradła się chyba nieścisłość.

    Chodziło mi o to, że dochodził do ekranu z napisem "Windows XP".
    Do pulpitu z ikonkami nie dochodził.

    Pozdrawiam
    mea