  • 31. Data: 2010-01-11 15:51:40
    Temat: Re: Jaki dysk kupić?
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Bardzo Ci dziękuję.

    > Sama zamiana napędów nie spowoduje większego zapotrzebowania
    > na energię. Dyski SATA nie są prądożerne i pobierają ok 10W.
    Cieszy mnie to, bo od tego chcę zacząć.

    Jednak interesuje mnie, dlaczego napisałeś:
    > Ja bym piątego napędu nie dokładał.
    skoro dysk SATA pobiera tylko 10 W?

    Pozdrawiam
    mea

  • 32. Data: 2010-01-11 16:42:56
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-01-2010 o 16:51 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > skoro dysk SATA pobiera tylko 10 W?

    To znaczy, że bierze mniej niż napęd DVD, ale to jest
    w dalszym ciągu 10W więcej dla zasilacza, a ja nie
    wiem nawet co to za zasilacz.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 33. Data: 2010-01-11 17:32:03
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

    > To znaczy, że bierze mniej niż napęd DVD, ale to jest
    > w dalszym ciągu 10W więcej dla zasilacza, a ja nie
    > wiem nawet co to za zasilacz.

    Robisz zamęt i tyle.Niech podłączy ten dysk i już.
    Nic się nie stanie.Gdyby do padu tego zasilacza brakowało tych
    10W, to już by chodził niestabilnie.
    Tyle zamętu z powodu jednego dysku?
    Sterownik, zasilanie, co następne?
    Podpinać i jazda.
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-01-11 18:04:11
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-01-2010 o 18:32 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Robisz zamęt i tyle.Niech podłączy ten dysk i już.
    > Nic się nie stanie.Gdyby do padu tego zasilacza brakowało tych
> [...]

    Jeżeli dla Ciebie to jest zamęt, to nikt nie broni Ci podłączać.
    Naprawdę, nikomu nie zakazuję.
    Ja tylko próbuję uświadomić co się może stać, ale nie musi.
    Powiem tylko, że w moim przypadku przy bardzo podobnej konfiguracji
    zasilacz chodził bardzo stabilnie do momentu podłączenia dysku.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 35. Data: 2010-01-11 18:30:03
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > Powiem tylko, że w moim przypadku przy bardzo podobnej konfiguracji
    > zasilacz chodził bardzo stabilnie do momentu podłączenia dysku.

    No to na Twoim miejscu z penami bym również uważał :-)
    Może zasilacz nie wydolić.

  • 36. Data: 2010-01-11 18:43:38
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-01-2010 o 19:30 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > No to na Twoim miejscu z penami bym również uważał :-)
    > Może zasilacz nie wydolić.

    Dawid chłopie, o co Ci chodzi? Mam coś takiego, że jak ktoś
    mnie pyta to odpowiadam zgodnie ze swoją wiedzą. Drażni Cię to?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 37. Data: 2010-01-11 20:10:18
    Temat: Nowy watek Jaki dysk kupić do laptopa - 7200rpm?
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Bo mnie wyrzucili z watku o dyskach...

  • 38. Data: 2010-01-14 20:31:02
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "mea" <m...@f...com.pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Witam!
    >
    > Chcę do mojego starego komputera dołożyć dysk SATA
    > (płyta ASUS P4C800 Deluxe z SATA 150 MB/s)
    > i zainstalować na nim Windows XP Pro.
    > Zostaną na nim 2 dyski EIDE, ale bootowalny ma być
    > SATA.
    >
    > Oczekuję następujących cech:
    > - wewnętrzny
    > - wielkość 3,5"
    > - pojemność 500 GB - 1 TB
    > - obroty 7200 obr./min
    > - szybki dostęp
    > - cichy w pracy
    >
    > Proszę o rady jaki dysk kupić.

    Sugeruję rozważyć dysk 5600 obrotów. Właśnie kupiłem taki Samsunga i jest
    ZNACZNIE cichszy od dwóch innych dysków Samsunga (250 i 160), które są
    jednymi z najcichszych dysków sprzed 2 lat. Co więcej, jest wyraźnie
    zimniejszy od tamtych i na dokładkę wyraźnie szybszy. A żeby zakończyć listę
    zalet: jest TAŃSZY.
    Piszesz, że i tak będziesz używał SATA 1 więc dysk 5600 obrotów pasuje tu
    idealnie.
    http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/842-Samsung-HD502HI-Ec
    oGreen-F2-500-16-SATA-II

  • 39. Data: 2010-01-14 20:35:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin N napisał(a):

    > Sugeruję rozważyć dysk 5600 obrotów.

    Pomyliłeś się o 200 ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 40. Data: 2010-01-14 20:52:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sugeruję rozważyć dysk 5600 obrotów. Właśnie kupiłem taki Samsunga i jest

    Nie ma dysków na 5600 obrotów. Nawet u Samsunga. Pewnie chodzi o 5400.

    > jednymi z najcichszych dysków sprzed 2 lat. Co więcej, jest wyraźnie
    > zimniejszy od tamtych i na dokładkę wyraźnie szybszy.

    Nowsze produkty są z reguły bardziej sprawne od starszych.

    > A żeby zakończyć listę zalet: jest TAŃSZY.

    Tu mamy to samo. Porównanie cen sprzed dwóch lati obecnych mija się z celem.

    > Piszesz, że i tak będziesz używał SATA 1 więc dysk 5600 obrotów pasuje tu
    > idealnie.

    Niby dlaczego?