  • 41. Data: 2009-09-04 00:15:26
    Temat: Re: Jaki du?y ekran do telewizji w SD
    Od: Padre <P...@n...net>

    > aparat ma 12Mpx w róznych kolorach i z tych 12Mpx robimy 12Mpx RGB

    Robimy, ale interpolując. Niestety faktyczna rozdzielczość takiego
    zdjęcia jest sporo mniejsza niż fizyczna dla tego bez straty można je
    wyświetlić na ekranie o mniejszej rozdzielczości.

  • 42. Data: 2009-09-04 09:14:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Padre wrote:

    > Robimy, ale interpolując. Niestety faktyczna rozdzielczość takiego
    > zdjęcia jest sporo mniejsza niż fizyczna dla tego bez straty można je
    > wyświetlić na ekranie o mniejszej rozdzielczości.

    bzdury piszesz,

    mam ci podesłać zdajecie z aparatu 14Mpx bez filtra AA (kodak DCS Pro 14n)
    rozdzielczość jest na poziomie pixela.

  • 43. Data: 2009-09-04 10:16:21
    Temat: Re: Jaki duży ekran do telewizji w SD
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Gienek <g...@s...pl> napisał(a):

    >Jak oglądam obraz full HD na LCD (pomińmy źródło bo czy to ważne co mi
    >przesyła sygnał full HD do telewizora) to żadnego smużenia nie widzę i
    >żaden CRT nie ma startu.

    A ja widze. masz problremy ze wzrokiem czy sugerujesz,
    ze czasy reakcji matryc w LCD sa na poziomie tych z plazmy? :-)

  • 44. Data: 2009-09-04 10:30:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 04 Sep 2009 12:16:21 +0200, Kell a napisał(a):

    > A ja widze. masz problremy ze wzrokiem czy sugerujesz,
    > ze czasy reakcji matryc w LCD sa na poziomie tych z plazmy? :-)

    Nie, po prostu niektórzy kupują telewizory, żeby oglądać program
    telewizyjny a nie plansze kontrolne.
    Tak samo jak większość ludzi kupuje samochody żeby jeździć do pracy/po
    zakupy/na wakacje a nie wykręciać wyśrubowane czasy na ćwierć mili.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 45. Data: 2009-09-04 21:02:27
    Od: Padre <P...@n...net>

    > mam ci podesłać zdajecie z aparatu 14Mpx bez filtra AA (kodak DCS Pro
    > 14n) rozdzielczość jest na poziomie pixela.

    Nie chce mi sie z tobą na próżno dyskutować. Jak może być rozdzielczość
    na poziomie piksela skoro w większości aparatów kolor piksela jest
    wyliczany na podstawie sąsiednich? wszystkie elementy (zakładając super
    ostry obiektyw)których obraz pada na pojedyncze piksele bądź pojedynczy
    ich wiersz czy kolumnę zostaną zniekształcone. Co z tego ze na zdjęciu w
    powiększeniu będziesz widział rożne kolory sąsiadujących pikseli? Ich
    kolor nie ma wiele wspólnego ze światłem które na ten piksel padało
    podczas robienia zdjęcia. My mówimy o wyświetlaniu zdjęcia na ekranie TV
    a ty rzucasz przykładem aparatu za 3500 funtów? I co mi za zdjęcie
    przyślesz? z czym niby miałbym je porównać żeby zobaczyć że każdy piksel
    odwzorowuje to co padało na matryce podczas robienia zdjęcia? Piszesz że
    pisanie o 4Mpix foveonie jako o 12Mpix to marketing a sam nie rozumiesz
    że podawanie rozdzielczości innych matryc poza Foveonem to dopiero jest
    marketing, Foveon 4Mpix był w stanie wyprodukować plik o faktycznej
    rozdzielczości 4Mpix a zwykły aparat 12Mpix nawet tych 4Mpix nie jest w
    stanie wygenerować. Wyobraź sobie cienką na poziomie piksela skośną
    czerwona kreskę na czarnym tle, Foveon zapisze ją bez problemu z natywna
    rozdzielczością, a teraz pomyśl co zobaczy klasyczna matryca? Na pikselu
    czerwonym zobaczy światło, na zielonym i niebieskim ciemnośc, sąsiednie
    piksele również nic. Na tej podstawie aparat nie będzie miał pojęcia czy
    linia jest ciągła czy przerywana więc zaproksymuje ją tak jak
    przewidział projektant i gdzie sie bierze twoja rozdzielczość na
    poziomie piksela jeśli elementy węższe niż 3 wiersze pikseli są
    generowane wg prawdopodobieństwa na podstawie niepełnych danych?

    Obawiam się jednak, że na darmo wysilam mózgownice bo ty wiesz swoje
    tyle że bez żadnych argumentów...

  • 46. Data: 2009-09-05 09:43:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Padre wrote:

> [...]
    > prawdopodobieństwa na podstawie niepełnych danych?
    > Obawiam się jednak, że na darmo wysilam mózgownice bo ty wiesz swoje

    w przeciwieństwie do ciebei nie teoretyzuję nie posiadając wiedzy tylko
    piszę z praktyki popartej wiedzą.

  • 47. Data: 2009-09-05 14:52:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    > w przeciwieństwie do ciebei nie teoretyzuję nie posiadając wiedzy tylko
    > piszę z praktyki popartej wiedzą.

    Ano właśnie, zero argumentów...

  • 48. Data: 2009-09-05 15:29:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Padre wrote:

    > Ano właśnie, zero argumentów...

    jak chcesz arguemntów to polecam archiwa grupy pl.rec.foto
    pl.rec.foto.cyfrowa

  • 49. Data: 2009-09-05 15:30:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jerzu wrote:

    > No co Ty, tutaj są tacy, co przy odległości 3 metrów to minimum 47
    > cali zaproponują.

    ale takie odległości przy ogladaniu HD :)

  • 50. Data: 2009-09-05 19:28:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    Marek Dyjor pisze:

    > jak chcesz arguemntów to polecam archiwa grupy pl.rec.foto
    > pl.rec.foto.cyfrowa
    Dla mnie EOT , polecam więcej samokrytycyzmu jeśli nie potrafisz napisać
    nic merytorycznego na temat