  • 61. Data: 2009-07-23 22:29:27
    Temat: Re: Jaki chopper dla poczštkujšcego ?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Mustafa" napisał w wiadomości

    > No masz... następny PRAWDZIWY motocyklista co jak nie remontuje to
    > nie czuje że żyje....
    > To znaczy że jak mi się nic nie psuje to powinienem być
    > nieszczęśliwy ?????

    O jehowo! Może, drogi Mustafo, przeczytaj trochę więcej niż to, co
    zacytowałeś:

    "> mi się być bardziej na miejscu. Zresztą, wątek ten nauczył mnie
    jednej
    > bardzo ważnej rzeczy, mianowicie, do tej pory żyłem w przekonaniu,
    > że psuje się włoskie. Lektura postów Mustafy oraz stron www przez
    > niego przytoczonych pokazuje, że może być zdecydowanie gorzej i też
    > można być szczęśliwym :). EOT."

    Czyli, że włoszczyzna - według obiegowej opinii nadająca się jedynie
    do zupy - w oczach Zefira zyskała wiele.
    Bo okazało się, że chińskie wyroby motoryzacyjnopodobne psują się
    jeszcze bardziej.
    I mimo tego ich właściciele, podobnie jak właściciele motocykli
    włoskich, są w stanie znajdować w tym pozytywy i chwalić się
    "bezawaryjnością" posiadanego pojazdu. I skoczyć za nimi w ogień. Co
    prawda flejm raczej niż prawdziwy ogień, ale jednak.

    EOT dla mnie również.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 62. Data: 2009-07-24 05:56:34
    Temat: Re: Jaki chopper dla początkującego ?
    Od: n...@s...com

    On Thu, 23 Jul 2009 23:01:41 +0200, "Mustafa" <M...@B...xx>
    wrote:

    >Wymieniają bo zależy im na tym żeby tak znany egzemplarz się nie zepsuł.

    ano wlasnie, bo jakby sie zapsul to by to William napisal, ze stanal w
    glebokiej dupie i znikad ratunku. I milosnicy chinskich jednosladow
    nie mogliby byc mamieni 'widzicie, dookola europy objechal, i do
    Norwegii i dalej jezdzi, a kosztuje tylko piataka'.
    Prawde mowiac to tez kibicuje kitajcom i marce romet, ale nie
    przeszkadza mi to sie przygladac i realnie podchodzic do tematu.

    >wiem - ale Tobie też nic nie wymienią choćbyś miał nie wiem jak "markowy"
    >sprzęt :)

    I tak i nie, zdarza sie ze fabryki oglaszaja akcje serwisowa i
    wymieniaja elementy ktore sa niebezpieczne, wadliwe itp.
    Natomiast glowna roznica polega na tym ze moj detek (podobna
    komplikacja) ma 13 lat, byl ciorany w blocie i na kilkuset
    kilometrowych wycieczkach po asfaltach. I nuda bo nic sie nie dzieje.
    Owszem, nie jest pikny, jakies plastikowe obejmy popekaly (nie wiem
    czy przy kontakcie z ziemia czy przez zbyt duza pare w lapie
    poprzednich wlascicieli). Ale nie wyobrazam sobie by po 30tys km robic
    remont silnika.
    Moja kobialka jezdzi estrelka, ma przejechane ponad 20 tys km i
    ostatnio wymienilem zaworek iglicowy. Gdyby estrelka byla chinska to
    pewnie mialbym juz wizyte w serwisie celem wymiany silnika.
    Motocyklem z przebiegiem >100kkm jak gdzies jade to sprawdzam czy mam
    olej i plyn w chlodnicy, cisnienie w oponach i napiecie lancucha.
    Nie martwie sie ze mi stanie z dala od domu (o ile nie zapomne
    zatankowac :-D). Mowie o wycieczkach 1-2tys km.
    I to jest glowna roznica.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 63. Data: 2009-07-24 06:07:19
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
    > To znaczy że jak mi się nic nie psuje to powinienem być nieszczęśliwy
    > ?????

    Zechcesz Laskawco odpowiedziec wreszcie na moje pytania:
    - ile km jezdzisz miesiecznie?
    - ile km w ogole na chinskim romecie zrobiles?
    - jakie miales inne motocykle (nie chinskie)?
    - ile km przejezdziles innymi motocyklami?
    - co (poza oponami) w romecie musiales/chciales wymienic?

    Pytalem o to wielokrotnie, ale z uporem maniaka olewasz - zatem chyba bede
    musial zaczac uzywac inwektyw, to moze Cie ruszy;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 64. Data: 2009-07-24 06:12:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Ivam pisze:

    > Pytalem o to wielokrotnie, ale z uporem maniaka olewasz

    A zauwazyles zeby kiedykolwiek odpowiedzial na jakiekolwiek zadane
    pytanie ? Nawet to Rometa sie przyznac nie chcial i dopiero z lektury
    archiwum trzeba bylo wykombinowac jakim to on zajebistym sprzetem sie
    szczyci :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 65. Data: 2009-07-24 07:05:14
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Kuczu" <q...@g...com> wrote in message
    > A zauwazyles zeby kiedykolwiek odpowiedzial na jakiekolwiek zadane pytanie
    > ?

    A wiesz, ze nie. A to palant jeden. Moge go poobrazac? :P

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 66. Data: 2009-07-24 20:17:24
    Od: "Sławek " <s...@g...pl>

    Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

    > BTW. Ostatnio ogladalem w sklepie zestaw naprawczy do jakiegos chinola.
    > Cylinder, tlok kompletny, glowica kompletna z walkiem rozrzadu. Calosc
    > za 380 pln. Nie wiem z czego to trzeba zrobic zeby sie oplacalo
    > sprzedawac w tej cenie :)

    Właśnie zrobione jest to z jakiegoś materiału metalopodobnego o takiej
    trwałości aby kilkakrotnie w roku toto wymieniać! :)
    Tutaj się stawia na ilość a nie na jakość!

    Zastanawiam się co powoduje tymi nieszczęśnikami, którzy mimo dobrych rad
    zdecydowali się na kupno jakiegoś CHińskiego g...?
    Nie dość, że zamiast jeździć to spędzają czas w serwisach albo garażach to
    jeszcze przekonują innych o niezawodności tego chłamu i namawiają do kupna?
    Czyżby to było podobnie jak z nosicielami HIV? "Skoro ja złapałem to niech
    inni też mają"! :)

  • 67. Data: 2009-07-24 20:25:15
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Sławek pisze:

> [...]
    > Czyżby to było podobnie jak z nosicielami HIV? "Skoro ja złapałem to niech
    Zapytaj pierwszego z brzegu posiadacza (najlepiej od nowości)
    Poloneza,to taka sama choroba:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 68. Data: 2009-07-24 20:35:48
    Od: "Sławek " <s...@g...pl>

  • 69. Data: 2009-07-24 20:44:44
    Temat: Re: Jaki chopper dla poczštkujšcego ? OT
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Sławek pisze:

    > Właśnie zrobione jest to z jakiegoś materiału metalopodobnego o takiej
    > trwałości aby kilkakrotnie w roku toto wymieniać! :)
    > Tutaj się stawia na ilość a nie na jakość!

    Tu mi sie przypomina frezarka ktora kupilismy do firmy 4 lata temu.
    Producent niby niemiecki, wielkie logo itp, ale przyplynela z Chin :)

    Juz pierwsze ogledziny wzbudzily we mnie podejrzenia. Korpus odlany tak
    ze wygladal jak wyjety z Titanica, oblepiony szpachlowka i pomalowany
    natryskowo. Korbka od przesuwu stolu odpadla po 2 tygodniach.
    Po kilku miesiacach maszyna zaczela halasowac. Okazalo sie ze padlo
    lozysko na wrzecionie. A wcale nie byla intensywnie uzytkowana.
    Wymienilismy.
    Po 3 miesiacach padlo znowu, do pary z drugim. Okazalo sie ze chinole
    wymyslili sprytny system smarowania skladajacy sie z miedzianej rurki
    puszczonej wewnatrz korpusu i ponacinanej tak aby krople oleju spadaly
    na najwazniejsze smarowane elementy. Ale leniwy chinczyk tak ponacinal
    otworki brzeszczotem ze olej spadal tam gdzie chcial a nie tam gdzie
    powinien. Kupilem kawalek miedzianego przewodu od instalacji LPG i tym
    razem zrobilismy to porzadnie.

    Co z tego skoro po kilku miesiacach stolem zaczelo telepac jak glupim :)
    Zadne regulacje nie pomogly. To znaczy pomogly na tyle ze juz nie wyrywa
    plytek z glowicy frezerskiej ale za to dokladnosc frezowania jest taka
    ze maszyna nadaje sie wylacznie do zgrubnego obciosywania co grubszych
    plyt przed wlasciwym frezowaniem.

    Obok stoi druga maszyna, Made in India, jakies 15 lat starsza i zmeczona
    zyciem. Bym wolal kupic trzy takie hinduskie uzywki niz jednego nowego
    chinola za te same pieniadze bo sa to po prostu pieniadze wyrzucone w bloto.

    I gdy zjebie sie chinski motorower to nim po prostu nie pojezdzisz i
    przesiadziesz sie na PKS. Ale jesli z powodu gownianego wykonania stoi
    maszyna to ona na siebie nie zarabia co juz takie fajne nie jest.

    O moich bezposrednich kontaktach z chinska mysla techniczna bym mogl
    jeszcze conieco napisac. O surowcu z Chin, o formach wtryskowych z chin
    ale to juz bedzie total NTG wiec olac to.

    BTW. Nie chce kto kupic chinskiej frezarki uniwersalnej ? Tanio oddam w
    dobre rece :)

  • 70. Data: 2009-07-24 20:49:58
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Sławek pisze:

    > Właśnie zrobione jest to z jakiegoś materiału metalopodobnego o takiej
    > trwałości aby kilkakrotnie w roku toto wymieniać! :)

    moze glowica, tłok, cylinder to taki materiał eksploatacyjny, bedzie sie
    go wymieniac np przy kazdym tankowaniu :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"