  • 191. Data: 2012-05-01 18:59:37
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnoldg$brn$1@node2.news.atman.pl...

    > Utrudnienie w skorzystaniu z telefonu: masz blokade fizyczna plus lock
    > screen. Czy jest wg Ciebie jakiekolwiek uzasadnienie dla tego utrudnienia?

    Nie bardzo rozumiem pytanie - jaką widzisz alternatywę?
    Przemyślałeś to sobie? Touchscreen ciągle aktywny w kieszeni?
    A może telefon włączany na guzik bez "slide to unlock"?
    i wtedy znowu touchscreen włączany przypadkiem w kieszeni?

    Przecież to jest analog naciskania sekwencji dwu konkretnych klawiszy
    na telefonie z klawiaturą aby odblokować klawiaturę zablokowaną
    w kieszeni (sekwencja Unlock, * albo co tam producent wymyślił...).

  • 192. Data: 2012-05-01 19:01:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnollo$c9m$1@node2.news.atman.pl...

    > Dla mnie jest wazne to, ze to rozwiazanie adroidowe idealnie sie u mnie
    > sprawdza. Nie chce mi sie podawac wiecej "akademickich" przykladow. Widze,
    > ze rozwiazanie glosnosci alarmu w iOS jest do zaakceptowania choc nie jest
    > idealem wg moich kryteriow.

    Fakt że musisz wymyślać takie przykłady a nie jest to oczywiste dla
    wszystkich świadczy o wydumaniu funkcji i jej nadmiarowości.

  • 193. Data: 2012-05-01 19:31:25
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-05-01 18:59, Pszemol wrote:

> [...]
    > na telefonie z klawiaturą aby odblokować klawiaturę zablokowaną
    > w kieszeni (sekwencja Unlock, * albo co tam producent wymyślił...).

    Zapytalem o slide to unlock w zwiazku z Twoim wczesniejszym
    sformulowaniem: "Dziwny jesteś :-) Łatwość zmiany czegoś to dla Ciebie
    wada???"
    Slide to unlock jest swiadomie stworzonym utrudnieniem; zeby nie bylo
    zbyt latwo przypadkowo odblokowac ekranu.
    Nie spotkalem sie z krytycznym zdaniem wyrazonym przez Ciebie w stosunku
    do tego rozwiazania a przeciez mozna prosciej - Nokia N8 czy nawet
    5800XM ma z boku slider, ktory calkowicie odblokowuje urzadzenie.
    Ja zas odbieram jako cos niekorzystanego latwosc zmiany glosnosci
    guzikami na obudowie i co wiecej - laczenie glosnosci alarmu z
    dzwonikiem telefonu.
    Czy jestes w stanie uszanowac odmienny punkt wiedzenia poparty wieloma
    latami praktyki czy tez nadal bedziesz chcial mi zafundowac buty nr 43
    lub 47 poniewaz byc moze dla Ciebie sa super wygodne? ;]

  • 194. Data: 2012-05-02 09:25:29
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Ja mam, Ty masz - logiczne jest przypuszczać że nie jesteśmy wcale
    > wyjątkowi i nasi czytelnicy też mają. To nie buractwo

    W obliczu innego twojego wyskoku o braku sklepów "u nas" (jakby kabel od
    ajfona był towarem pierwszej potrzeby i powinien być dostępny w każdym
    mazurskim sklepiku wielobranżowym) - rzeczywiście nie jest to aż takie
    buractwo, jakie zazwyczaj prezentujesz. Tym niemniej wywód "ja mam + ty masz
    = wszyscy mają" z logiką nie ma nic wspólnego. Z polskimi realiami również.

    JoteR

  • 195. Data: 2012-05-02 14:41:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:jnqni5$3nl$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > buractwo, jakie zazwyczaj prezentujesz. Tym niemniej wywód "ja mam + ty
    > masz = wszyscy mają" z logiką nie ma nic wspólnego. Z polskimi realiami

    Pomyliłeś się. To nie logika - to statystyka i prawdopodobieństwo.

  • 196. Data: 2012-05-02 23:47:44
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    Waldek Godel wrote:

    wsparcia, bo wujek Gógiel stanowczo sobie nie życzy jakichkolwiek zmian,
    > brandingu itp. JEDYNA rzecz dobra w Nexusach to fakt, że zazwyczaj
    > pierwsze dostają nowe wersje Androida.

    I dokładnie o to mi chodziło. Że jako pierwsze.

    --
    JK

  • 197. Data: 2012-05-03 06:25:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnp6lf$tui$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > do tego rozwiazania a przeciez mozna prosciej - Nokia N8 czy nawet 5800XM
    > ma z boku slider, ktory calkowicie odblokowuje urzadzenie.

    Nie miałem w ręku N8, ale w jaki sposób slider z boku miałby
    być prostszy niż slider z przodu? Tu i tam ten sam ruch...
    Na dodatek slider z boku możesz włączyć w kieszeni przypadkowo.
    Więc jak zwykle Nokia zrobiła coś "inaczej" czyli gorzej...

    > Ja zas odbieram jako cos niekorzystanego latwosc zmiany glosnosci guzikami
    > na obudowie i co wiecej - laczenie glosnosci alarmu z dzwonikiem telefonu.

    Niekorzystna jest łatwość zmiany głośności guzikami na obudowie?
    Dlaczego? Co w niej niekorzystne?

    > Czy jestes w stanie uszanowac odmienny punkt wiedzenia poparty wieloma
    > latami praktyki czy tez nadal bedziesz chcial mi zafundowac buty nr 43 lub
    > 47 poniewaz byc moze dla Ciebie sa super wygodne? ;]

    Nie bardzo rozumiem dlaczego łatwość zmiany głośności guzikami
    z boku uważasz za wadę i porównujesz do slidera...
    Guziki nie działają bez uprzedniego odblokowania telefonu oczywiście.
    Z wyjątkiem sytuacji gdy słuchasz rozmowy/muzyki przez słuchawki.
    A więc nie ma możliwości przypadkowego zgłośnienia/ściszenia.
    W przypadku zewnętrznego slidera w N8 istnieje już możliwość
    odblokowania urządzenia przypadkiem w kieszeni, insza inszość.

  • 198. Data: 2012-05-03 09:45:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Pomyliłeś się. To nie logika

    Znowu się wijesz i zaprzeczasz sam sobie.

    > - to statystyka i prawdopodobieństwo.

    Statystycznie to ty ze swoim psem macie po 3 nogi, a prawdopodobieństwo, że
    robisz kupę na trawniku wynosi 50%.

    JoteR

  • 199. Data: 2012-05-03 10:13:32
    Od: W <w...@w...pl>

    JohnyK wystukał, co następuje:

    > Waldek Godel wrote:
    >
    > wsparcia, bo wujek Gógiel stanowczo sobie nie życzy jakichkolwiek zmian,
    >
    > I dokładnie o to mi chodziło. Że jako pierwsze.

    Chyba, że nexus jest specyficznym modelem i aktualizacje robi i pcha sam
    samsung, to wtedy można sobie czekać i czeeeekać...

  • 200. Data: 2012-05-03 12:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 07:46:06 +0200, ArekM napisał(a):
    > Uzywam telefonu jako budzika, ktory w dni robocze dzwoni zawsze o tej
    > samej godzinie. Raz ustawiam i nie tykam tego co wieczór. Oczekuje, że
    > wczesnie rano budzik nie bedzie "darł ryja" z taką samą głośnością, jak
    > dzwonek telefonu, ktory chce jednak w zgiełku dnia usłyszeć. Moge to
    > zrobic w iOS?

    Ja tam oczekuje ze bedzie darl glosniej, bo inaczej nie spelni swojej
    funkcji.
    I juz widac ze wszyskim naraz sie nie dogodzi :-)

    Powinno byc ustawienie "narastajacy" ... ale z parametrami tego narastania
    :-)

    J.