  • 91. Data: 2012-04-29 18:53:45
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-29 18:48, atm wrote:
> [...]

    Tu masz moja wczesniejsza wypowiedz odnosnie CM na Defy:

    Wczoraj kupilem Defy, pobawilem sie troche systemem w wersji Motoroli,
    no coz, nie jest to demon predkosci ale spokojnie da sie pracowac.
    Przypominam jest to dosc niskobudzetowy smartfon, ktorego odroznia od
    konkurencji jedynie wodo/pyloszczelna, wstrzaso/upadkoodporna obudowa
    (800MHz, tradycyjny lcd 3.7", 512MB RAM)
    Postanowilem zainstalowac na niej Cyanogenmod, zeby w koncu osobiscie
    doswiadczyc jak sie sprawuje ten ROM.
    Najpierw ROOT:
    http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-root-moto
    rola-defy-with-superoneclick/
    nastepnie zrobilem obraz calego systemu NANDROID BACKUP
    http://motoroladefy.com/index.php?/topic/270-how-to-
    backup-your-defy/
    na koniec instalacja Cyanogenmod:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=105
    4447

    Ogolnie calosc jest bezbolesna i wydaje sie calkowicie bezpieczna
    (postepowalem dokladnie wg opisow). Choc poczatkowo z pewnoscia zabiera
    to wiecej czasu, gdy brak wprawy.
    Ostatecznie jestem bardzo zadowolony z zamiany ROMu. System jest
    wyraznie szybszy i nie sadze, zeby byla to jedynie zasluiga domyslnego
    overclockingu do 1GHz (ustalone sa trzy progi predkosci 300, 600,
    1000MHz z czego przy prostych zastosowaniach zdecydowana wiekszosc czasu
    telefon spedza na 300MHz).
    Telefon dostal niezwyklego przyspieszenia w tescie Quadrant Benchmark.
    Na ROMie Motoroli bylo bodajze 1117, obecnie 1976!!!
    Inna rzecz to mozliwosc wplywu na wczesniej zablokowane elementy
    systemu. Pierwotnie, po wlaczeniu blokady ekranu wzorkiem musialem
    najpierw wcisnac guzik, nastepnie zrobic slide zeby w koncu narysowac
    wzorek. W Cyanogen moge wylaczyc srodkowy krok. Mozna tez zamienic
    ikonke baterii na notifications bar na procenty. Nie zauwazylem tez
    problemow z wifi, ktore co jakis czas dawaly o sobie znac na domyslnym
    ROMie. Standardowo CM przychodzi z ADWLauncher, ktory jakos sie haczy,
    nie jest tak plynny jakbym oczekiwal. Zainstalowalem GOLauncher i chodzi
    teraz bardzo plynnie.
    Zapewne mniejszych i wiekszych usprawnien kryje sie w systemie wieksza
    ilosc. Wiele umknelo mi w ciagu tych kilku godzin po instalacji. Jednak
    to co zauwazylem robi bardzo pozytywne wrazenie.
    Podsumowujac, jesli ktos chce troche podlubac i w zamian otrzymac
    znacznie wiecej niz pierwotnie przewidzial producent - szczerze polecam.

  • 92. Data: 2012-04-29 18:56:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnjpl8$aqf$1@node2.news.atman.pl...

    > Przez sluchawke - w sensie prowadzonej rozmowy telefonicznej.
    > Nadal musisz pamietac, zeby powrocic do oczekiwanego poziomu glosnosci,
    > ja zas nie chce o tym pamietac. Podobnie jak nie lubie pamietac o
    > wlaczaniu/wylaczaniu swiatel w samochodzie podczas jazdy dziennej.
    > W 99,9% o tym pamietam ale czasem jakas systuacja calkowicie zaskoczy i
    > mozna zapomniec je wlaczyc.

    Ale ja nie muszę o niczym pamiętać :-) Jak za głośno to ściszam,
    jak za cicho to zgłaśniam - w końcu to ustawienie głośności
    zmienia się i tak parę razy dziennie w zależności od hałasu
    wokół Ciebie - nie jest to ustawienie które dobrałeś eksperymentalnie
    na podstawie testów akustycznych w pokoju ciszy i musisz się go trzymać :-)

    Większy problem będę miał gdy ściszę telefon do spania
    a w środku nocy obudzi mnie alarm który ustawiłem miesiąc
    temu gdy planowaliśmy z kolegą jego wyjazd że mam mu
    nakarmić ryby - a że przez pomylkę ustawiłem 2am zamiast
    2pm no to telefon zrobi mi pobudkę, tak... ? Nie, dziękuję :-)

    > Zreszta o czym tu dyskutowac - dla mnie to mush have, dla Ciebie
    > nieistotny szczegol i nie ma co roztrzasac sprawy.

    To nie jest nieistotny szczegół - to raczej brakujący feature...
    No chyba że możesz w kalendarzu ustawić aby używał do
    tego alarmu ustawionej aktualnie w danym momencie alarmu
    głośności. Możesz?

    > Niekoniecznie miesiac w przod tylko jutro rano na przyklad, dziecko gdy
    > sobie pogra w cos na telefonie tez ustawi wlasny poziom; i wg koncepcji
    > "it just works" oczekiwalbym, ze niezaleznie jak i w ktorym momencie
    > bedzie wciskalo guziki glosnosci, rano alarm ustawiony w kalendarzu bedzie
    > dzwonil wg poziomu, ktory ustawilem wczesniej.

    E tam - rano jak weźmiesz telefon do ręki to sobie ustawisz
    głośność w zależności od sytuacji w jakiej się znajdziesz -
    jesteś w głośnym tramwaju to ustawiasz głośno. Siedzisz
    sam w cichym aucie - ustawiasz cicho. Nie ma problemu,
    bo guziki do tego masz na obudowie telefonu, pod ręką...
    Jak ustawiasz głośność w Androidzie? Musisz wyklikać
    opcje z ustawień gdzieś głęboko w menu? A no właśnie...

  • 93. Data: 2012-04-29 19:01:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No wiesz - jakby tak naprawde codzienie, to ponad 2000 minut miesiecznie.
    > Jak na Polske - najwyzszy abonament.

    Najwyższy abonament do użytku domowego chyba...
    Biznesowe są większe lub unlimited, nie?

    > no bo na rozmowe wszystkie telefony potrzebuja podobnej mocy.
    > A smartfony maja duze baterie.

    No to nie rozumiem po co mu dodatkowy telefon na 60 minut rozmowy???

    > Zeby ten smartfon tylko to robil - ale wszyscy wiedza ze one pradu
    > zra duzo nawet jak sie nie rozmawia :-)

    iPhone 4 Stand-by: Up to 300 h (2G) / Up to 300 h (3G)
    Trzysta godzin to 300/24 to 12 i 1/2 doby.

  • 94. Data: 2012-04-29 19:05:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]

    Mają mocne akumulatory (w porównaniu z tymi sprzed 10 lat)
    tylko że procesory mają dużo mocniejsze niż telefony sprzed 10 lat
    i ekrany większe i jaśniejsze - niestety masz coś za coś...

    > ba... Spica żyje moim rytmem dnia, wstaję odłączam od ładowarki, kładę się
    > spać - podłączam pod ładowarkę... gorzej, że zdarza się jej zdychać, po
    > czasie krótszym niż 24h :/. No i oczywiście to co napisałeś - jak się
    > gdzieś wyjeżdża to zgroza człowieka nachodzi... Z drugiej strony - nie
    > przesiądę się przecież na 3310 :)

    Niewykluczone jest, że system operacyjny nie korzysta z baterii
    optymalnie - wystarczy że pozwala aplikacjom zawieszać się
    w trybie dużego poboru mocy i zamiast się uśpić i oszczędzać
    baterię w czasie braku wymagań to procesor pali pełną parą
    i zużywa baterię w 1/2 godziny. Miałem tak z Blackbery Torch.
    Nie pomagało zabijanie aplikacji, wyłączanie telefonu nawet,
    padał 2 i 1/2 godziny od zdjęcia z ładowarki żeby nie wiem co...
    Trzeba było dopiero resetować na zimno system przez wyjęcie
    baterii i pomagało na parę dni potem się system wieszał znowu.
    Na szczęście ten ficzer już poprawili ale daje to do zrozumienia
    jak ważna jest efektywność systemu w zarządzaniu mocą...

  • 95. Data: 2012-04-29 19:07:01
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dwa ładowania w tygodniu dzielą tydzień na TRZY kawałki
    > gdzie telefon ma pracować na baterii. Tak samo jak dwie
    > przesiadki znaczą że jechałeś trzema tramwajami... Trudne?
    > A skoro tak, to czas na baterii jest równy czas tydzień/3.

    No to już wiem, dlaczego nie możemy się dogadać.

    > No więc po co ten płacz? :-)

    Żaden płacz, po prostu może być.

    > Przykre... Czyżby błąd projektu skoro można tak łatwo go wyłączyć?

    Jest po prostu duży i nieporęczny, więc tak, w zasadzie błąd projektu ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 96. Data: 2012-04-29 19:11:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Netx" <n...@g...pl> wrote in message

    > Ciekawe bo na sieci jest pełno artykułów że gubi zasięg GSM i trzeba go
    > dlatego trzymać w jakiś specjalny sposób. Nawet Steve Jobs się odniósł do
    > tego:
    > http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2010/06/stev
    e-jobs-zle-trzymacie-swoje-iphoney

    Używam telefonu prawie dwa lata i nie mam problemów z zasięgiem.
    Być może nie jest to zaleta samego telefonu a tego gdzie mieszkam
    (rejon zachodnich przedmieść Chicago) i nasycenia tu BTSów ale nie
    ma po prostu z tym żadnego problemu.
    Nie sądzę aby użytkownik tego telefonu w dużym mieście w Polsce
    miał jakieś problemy z zasięgiem. No ale antena na wierzchu może
    stwarzać problemy komuś na skraju zasięgu i warto to brać pod uwagę.

    > Przy okazji mam pytanie: używam bezstratnych plików z muzyką w formacie
    > FLAC, które robię z zakupionych płyt CD. Czy te pliki FLAC można wgrać na
    > iPhone jak na wolumen dyskowy, eksploratorem Windows - przez systemowe
    > Kopiuj/Wklej, czy jedynie przez iTunes?

    Nie mam pojęcia bo za eksperta się w tej sprawie nie uważam.
    Dostęp do muzyki jest tylko przez iTunes.

    Natomiast jeśli chodzi o jakość muzyki produkowanej przez
    iPod i iPhone to jest w czołówce światowej - nie wiem jednak
    czy z telefonu czy innego podobnego urządzenia możesz
    oczekiwać jakości studyjnej czy nawet w pełnej jakości CD...
    Trochę brzmi to jak przerost formy nad treścią.

    > Ale to sa drobnostki. Moglem kupic iPhone ale zniechecilo
    > mnie ze producent (Apple) daje srodowisko programistyczne
    > tylko na komputery MAC.

    I to jest calkiem naturalne i raczej standardowe podejcie
    promujace "swoja" czesc komputerowego swiata. Sadzisz ze
    MS udostepnia Platform Buildera do Windows CE/Phone dla Maców?

  • 97. Data: 2012-04-29 19:13:55
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-29 18:56, Pszemol wrote:

> [...]
    > nakarmić ryby - a że przez pomylkę ustawiłem 2am zamiast
    > 2pm no to telefon zrobi mi pobudkę, tak... ? Nie, dziękuję :-)

    Poczekaj, zebysmy sie zrozumieli:
    Jesli wyciszam calkowicie sam dzwonek telefonu - alarmy beda dzialy z
    zadana wczesniej glosnoscia.
    Jesli wyciszam calego smartfona - alarmy beda rozniez wyciszone
    (wibracja oczywiscie moze byc on/off)
    Mam tez mozliwosc wyciszenia/przyciszenia/czy jakiegokolwiek innego
    ustawienia glosnosci alarmow niezaleznie od calej reszty dzwiekow w
    smartfonie.
    Sory, zle z tymi rybami nie rozumiem, alarm z dzwiekowym przypomnieniem
    ustawiam po to, zeby mi o czyms przypomnial. Czy Twoj smartfon jest taki
    smart, ze analizuje co miales na mysli i ewentualie wycisza wg niego
    blednie ustawione alarmy? ;P
    Jesli chce, zeby telefon byl w nocy wyciszony lub w trybie offline
    tworze odpowiedni profil i po zawodach.

    > To nie jest nieistotny szczegół - to raczej brakujący feature...
    > No chyba że możesz w kalendarzu ustawić aby używał do
    > tego alarmu ustawionej aktualnie w danym momencie alarmu
    > głośności. Możesz?

    Ale ja nie chce, zeby uzywal aktualnie ustawionej glosnosci bo ona wciaz
    sie zmienia.

> [...]
    > Jak ustawiasz głośność w Androidzie? Musisz wyklikać
    > opcje z ustawień gdzieś głęboko w menu? A no właśnie...

    Zrozum Pszemol, ja tego nie chce i nigdy nie chcialem. Chce miec jedno
    ustawienie, ktore jest dla mnie optymalne. Opisana przez Ciebie sytuacja
    mi sie nie zdarza. Ustawienie, o ktorym pisze nie jest gleboko w menu i
    pomimo tego nigdy tego ustawienia nie zmieniam.
    Jak dla mnie laczenie glosnosci muzyki/youtuba i innych mediow z alarmem
    to najwieksza porazka patrzac na smartfona jako urzadzenie PIM.

  • 98. Data: 2012-04-29 19:40:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-04-2012 17:11, Pszemol pisze:
    > Mówimy tu o jakimś marginalnym lub profesjonalnym zastosowaniu smarfona?
    > Czy o typowym zastosowaniu go przez przeciętnego zjadacza chleba?

    To jest riposta na twój zarzut w temacie posiadania dużych dysków i
    gromadzenia _na nich_ danych. Odpowiesz czy masz zamiar dalej się wić?

    --
    Pozdr.

  • 99. Data: 2012-04-29 20:55:43
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 29.04.2012 18:53, atm pisze:

    > Tu masz moja wczesniejsza wypowiedz odnosnie CM na Defy:
    (...)
    dziekujemy za przypomnienie, tym bardziej że temat mnie interesuje, a
    umknęło mi to wcześniej. Ale skoro kolega wątkotwórca chce coś kupić to
    podziele się dzisiejszymi uwagami. na allegro pojawiła się w mojej
    okolicy zwykła defy, biała. stan w opisie 100% idealna. Po wymianie
    korespondencji (odbiór osobisty) okazało się że zaślepka urwana, ale to
    normalne w tym modelu więc spoko (mam i780 4 lata z nieurwaną zaślepką)
    filmowanie nie działa ale to mało komu potrzebne. Za to głośnik działa,
    a czasem przecież padały :)
    Tak więc... nie tyle że nie lubię allegro, ale skłonny jestem kupić na
    aukcji gdzie jest kilka, kilkanaście dobrych zdjęc, albo "wideo
    przedmiotu" Takie jednak trafiają się bardzo rzadko. Stąd mój pęd w
    stronę defy plus, mimo że to prawie ten sam telefon. (soczewka taka jak
    w lepszych defy, wodoodporność potwierdzona jakąś tam normą, brak
    problemów z głośniczkiem, 1ghz bez podkręcania no i pojemniejsza
    bateria. Wada - problem z rootem i chyba mniejszy wybór modyfikowanych
    romów.

    ToMasz

    PS
    s/e neo V(nowszy android), LG p970(bardzo dobry ekran w słońcu)

  • 100. Data: 2012-04-29 21:15:50
    Temat: Re: Jaki Smartphone? - komentarz do Pszemola i Skypka
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Kikuś - zamiast atakować mnie, napisz koledze konstruktywną pomoc.
    przeczytaj to co zostawiłem i pokaż mi prywatnie gdzie atakuje a z
    szacunku dla reszty grupy odpowiedz

    > To znaczy Ty i kto jeszcze czeka? Próbujesz psychologicznie podreperować
    > swoją pozycję przez symulację przynależności do jakiejś fikcyjnej grupy?
    Grupa dyskusyjna to dla Ciebie banda meneli pod budką z piwem? Zero
    szacunku dla czytających?

    > Nie proponuję mu nowego iPhone4S.
    > Proponuję używany iPhone4 z 2, 3 ręki.
    Jak już pisałem- w stanie "krążek do hokeja"? No i dajesz gwarancje że
    jak go obejmie dużą łapą to nie straci zasięgu? Bo chyba w "S" dopiero
    tą funkcjonalność usunięto?

    > Internetu.
    Ja zapytałem lekko retorycznie. Ty za kolegę odpowiadasz? W jakim
    sensie? Każdy musi mieć net w telefonie? JA bym chciał, ale jeśli
    uważasz że to tanie, to zasponsoruj mi proszę :)
    W polsce jest nacisk na sprzedaż kart sim, i tani net możesz mieć, tanie
    rozmowy też, ale na jednej karcie sim - już nie bardzo. oczywiście
    dlamnie tanio to jest 100zł na wszystkie telefony w rodzinie, dla innego
    100zł na telefon.

    > Za darmo, bo niepotrzebne skoro ktoś ma internet.
    widzisz... Wątkotwórca nie pisał o potrzebie stałego dostępu do
    internetu. To Ty stwierdziłeś że go potrzebuje. Smsy też ma wysyłać z
    bramki? A zegarek? z serwera czasu? jak będzie chciał policzyć ile
    zapłaci netto za nowy telefon - exel czy jakaś www.vat-online? Nie
    przesadzasz?

    > Zarówno FTP server jak i klient jest dostępny dla iPhone, też mi co.
    przepraszam, wspomniał ktoś we wcześniejszy postach? JA wiem ze jest,
    tyko kto z tego korzysta? Bo o BT pisaliście tak jakby innych sposobów
    transferu nie było

    > Ale nie zawieszającym się jak trzeba po karetkę pogotowia zadzwonić :-)
    Doskonale wiesz, że spica jest urządzeniem dla kogoś kto chce _mieć_
    androida a nie jego używać. Piszesz/gadasz tak naiwnie, jakbyś prowadził
    dyskusje z kompletnymi laikami.
    JA wskazałem kilka nadających się modeli w okolicy 1000zł, spełniające
    wymagania. Ty urządzenie ładne, modne, z wadami fabrycznymi i
    nieosiągalne w tym przedziale cenowym. i oczywiście winni są fanboje
    androida.

    ToMasz

    PS
    ..i brzoza przed lotniskiem