  • 21. Data: 2019-12-12 13:20:54
    Temat: Re: Jaki SSD do starego kompa
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poziom Animki.

    -----
    > Poczytałbyś choć wiki

  • 22. Data: 2019-12-12 15:06:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 12 Dec 2019 13:20:54 +0100, użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Poziom Animki.
    >

    > -----

    Naprawdę sądzisz że stoisz od niej wyżej? LOL, ona chociaż pisze pod
    cytatem :) Oboje macie mentalność donosiciela niechcianej prasówki.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2019-12-12 18:59:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poziom Animki.

    -----

  • 24. Data: 2019-12-12 23:55:38
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Naprawdę sądzisz że stoisz od niej wyżej? LOL, ona chociaż pisze pod
    > cytatem :) Oboje macie mentalność donosiciela niechcianej prasówki.

    Za bardzo zadufany w sobie jesteś. Ile to niechcianej prasówki wwalileś
    na grupy. Nie masz widocznie godności osobistej, żeby sobie przypomnieć
    co ludzie do Ciebie/Tobie odpowiadali. Jesteś mundry jak Żyd.

    --
    animka

  • 25. Data: 2019-12-13 14:01:01
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-12 o 18:59, ąćęłńóśźż pisze:

    > Poziom Animki.

    Jest wyższy od łąckiego który nie opanował jakże trudnej i
    skomplikowanej sztuki poprawnego cytowania.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2019-12-13 17:49:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" e...@g...co

    : Siostra ma starego polesingowca na HDD 5400

    IMO trudno znaleźć 7200 rpm dla większych niż .5 TB.

    : i chciałaby szybciej.

    Kto by nie chcał?!

    : Myślę że każdy SSD będzie super ale może warto
    : na coś zwrócić uwagę. Albo czegoś unikać.

    Dziś bym celował w:
    - 2 TB SSHD FireCuda
    - .5 TB SSD NVMe
    - 32 GiB DDR4
    - i5 8500 lub lepiej...

    BTW... SnapDragon 855 to chyba 7 nm, podczas gdy i5 8500 to chyba 14 nm...
    [nie o niutonometrach piszę...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-12-16 22:34:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" e...@g...co

    : Siostra ma starego polesingowca na HDD 5400 i chciałaby szybciej.

    Gdyby miała ,,nowego'' -- nie śmiganą Optane 16 GB można kupić
    za dwie dychy plnów... Ten ,,nowy'' może mieć chyba nawet 5 lat...

    : Myślę że każdy SSD będzie super ale może warto na coś zwrócić uwagę.

    Ja bym wstawił Optane za 2 dychy, gdyby nie brak kolejnego
    slotu M.2 i linii PCIe... ZTCP Optane opukuje 2 linie PCIe.

    Gdybym nie miał Evo -- wstawiłbym Optane 16 GB i zapewne
    cieszyłbym się... Wyjęcie Evo i wstawienie w jego miejsce
    Optane raczej nie ma sensu... (chyba, żebym sprzedał Evo)
    Przed rokiem Optane były zbyt drogie...

    Teraz zamierzam wstawić 2 TB FireCuda -- z 8 GB SSD na pokładzie...
    Może, zanim kupię 2 TB FireCuda, będą już z 16 GB lub nawet z 32 GB...
    Ale może wówczas będą nie 2 TB, lecz większe, a ja nie chcę GPT, bo
    nie umiem założyć bootów na każdą partycję GPT a założenie tylko na
    jedną -- IMO nie jest bezpiecznie, chyba, że na jedną na tym dysku,
    i na kilka partycji na innym dysku stale wpiętym do tego lapka...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-12-18 01:58:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 5df151e0$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    > Mówią Ci coś tajemnicze literki SATA?

    Są SATA na M.2 -- powaga. ;) Z zewnątrz M.2 -- ale SATA.
    Przed rokiem serwis Acera nie widział możliwości wstawienia
    do mego laptopa dysku M.2 NVMe -- SATAonly wg tego serwisu...
    SATA hardłerowo, na stałe -- bez możliwości softowego apgrejdu...

    Rok później (czyli teraz) M.2 SATA nie są już znane? ;)

    Są ponoć jeszcze jakieś dziwolągi na M.2 -- chyba PCIe, ale
    bez NVMe, ale może już coś mi plącze się z tej prehistErii. ;)

    Dziś bym brał:

    - CPU bezoszczędnościowy (by miał wolne linie PCIe)
    - co najmniej 2 sloty M.2
    - 2 TB SSHD lub 2 TB HDD+Optane (nie wiem, co gorsze)
    - NVMe 0.5 TB (choć bym aż tyle nie potrzebował)
    - 32 GiB, lub choćby 16 GiB w jednym kawałku,
    czyli z łatwą możliwością dostawienia 16 GiB...

    12 GiB (4+8 -- tyle mam) to akurat tyle, ile potrzeba
    na sam 64W10 z drobiazgami... Gdybyż choć jeszcze 4... ;)

    -=-

    Mam teraz duży problem -- mogę wyłączyć lapka, nawet odciąć
    mu zasilanie, a i tak po ponownym odpaleniu/uruchomieniu mam
    zawartość RAMdysku... Wyłączyć -- czyli ,,zamknąć'', nie
    ,,zahibernować''...

    -=-

    Namierzyłem virusa/szkodnika ;) -- aplikacja M$ zwana
    'Mój telefon' czy jakoś podobnie. ;) Po jej wywaleniu
    jest lżej! Choć z niej nie korzystałem -- zżerała CPU!!!
    Może nawet spowalniała start W10...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-12-21 01:02:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5df979ef$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Przed rokiem serwis Acera nie widział możliwości wstawienia
    > do mego laptopa dysku M.2 NVMe -- SATAonly wg tego serwisu...

    Uściślając -- możliwość wstawienia być może widział, lecz nie
    widział możliwości współpracowania dysku NVMe z mym laptopem...

> [...]

    > mu zasilanie, a i tak po ponownym odpaleniu/uruchomieniu mam
    > zawartość RAMdysku... Wyłączyć -- czyli ,,zamknąć'', nie

    Niby nic złego -- ale nie lubię tracenia
    przewagi/kontroli nad martwym sprzętem...

    > Namierzyłem virusa/szkodnika ;) -- aplikacja M$ zwana
    > 'Mój telefon' czy jakoś podobnie. ;) Po jej wywaleniu
    > jest lżej! Choć z niej nie korzystałem -- zżerała CPU!!!
    > Może nawet spowalniała start W10...

    Gdyby tak wywalić wszystkie ,,fabryczne'' aplikacji M$?
    Wg mnie to szkodniki...

    -=-

    Skoro linijka z plastyku jest nazywana 'dyskiem' -- może
    by tak 'dyskietką' nazwać karty SD czy mikroSD?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-12-22 23:11:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > mu zasilanie, a i tak po ponownym odpaleniu/uruchomieniu mam
    > zawartość RAMdysku... Wyłączyć -- czyli ,,zamknąć'', nie

    Tak z ciekawości: spóbuj wyłączyć poleceniem shutdown, np:

    SHUTDOWN -s -f -t 1

    Podziel się wynikiem eksperymentu.

    --
    Pozdrawiam.